|
Auteur: |
|
|
ik heb wat gehoord over een band genaamd down the sun, is iemand hier bekend mee? fear my moo of wrath |
|
Eerst zoeken, dan vragen: http://www.downthesun.com Their twisted roots trail back to Kuk and sample operator Church's previous band, which opened for Slipknot in mid-1999. A friendship was struck up between the two Kansas City natives and the 'Knot's Shawn “Clown” Crahan, who pointed them to a number of other Des Moines musicians including drummer Dan Spain and co-vocalist/former Slipknot “Clown Tech” Satone. From the start, downthesun have kept the intensity stakes high - musically and emotionally. It was that intensity that piqued Clown's interest in the band. He says, “downthesun is based on a simple foundation: Friend or foe. Truth or lies. On or off.” “The sickness, man,” states Kuk. “When it all first started he saw two guys – me and Church that were just different. With Clown and Slipknot, it's a lifestyle. It's a certain way of thinking. He wanted to see the sickness branch out.” Conclusie: kutband Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
weet niet of het kutband is, heb het nooit gehoord Maar of ik het wil horen? neej liever neit |
|
Op The Boxx komt er wel eens van die RoadRunner reclame van ze. De herrie doet me denken aan een iets slechtere Skinlab. Heb trouwens hun CD ofzo niet geluisterd. Do some! |
|
Hey don't fock met Skinlab, dat is goeie muziek. Down the sun is gewoon weer zo'n pruts kijk mij stoer evil en depressed mallcore bandje |
|
ik heb ze gehoord. Klinkt niet slecht vind ik zelf. luuuuuuv is in the air......... |
|
quote: Het merendeel van wat bij Roadrunner zit is Crap. Met uitzondering van Obituary en (de oude) Sepultura |
|
quote: Dan weet ik genoeg Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
IK kan mijn nieuwe schijt dealer niet vinden overigens .. |
|
Ik schrijf deze week een recensie voor deze band!! Ik kreeg er pas een promo van! |
|
O j .. toch niet voor ZM hoop ik he .. |
|
quote: Nope, ik doe pas mee voor ZM bij de volgende mailing! |
|
quote: Hoe kom je daar nu weer bij. Ze hebben zat gafe bands (Pestilence, Carnivore) I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
Wat te denken van King Diamond ? Ik, Wil Schuurman |
|
Tis toch allemaal een kwestie van smaak, want ik vind Type O Negative bijvoorbeeld ook nog steeds tof |
|
Type O is ook tof ... |
|
Een review van www.lordsofmetal.nl van mijn hand: Downthesun is wat je krijgt als je Slipknot wat meer melodieus maakt, en de agressie niet altijd de vrije loop laat. Het is een nieuwe band van de Roadrunner stal, zo klinkt het dus ook, gelikt, netjes, gepolijst, en overgeproduceerd. Er is niet alleen muzikaal een groot verwantschap met Slipknot maar ze zijn ook goede vrienden van ze, Shawn de Clown was executive producer van dit schijfje en persoonlijke vriend van de band. Daardoor mochten ze ook openen voor Slipknot in 1999 op een Amerikaans festival, zo doende is de bal gaan rollen. Hier horen we niets nieuws onder de zon, maar dat mocht al wel duidelijk zijn. Ik denk dat dit zo het derde (en laatste) album van Slipknot had kunnen zijn, ondanks de rustige stukken tussendoor. Als ik het hele schijfje door geluisterd heb kom ik tot de conclusie dat er niet alleen bij Slipknot maar ook bij System of a Down geleend is, en dat is wel het best te horen op het nummer ‘Listen’ wat rechtstreeks gejat is van een System of a Down album. Maar omdat dit ook een Amerikaanse nu-metal band is moet er wat verzonnen worden om het beter te laten verkopen, er wordt een heel raar verhaal verteld in mijn bio waar ik niet echt een touw aan vast kan knopen, er wordt vooral over yin en yang verteld en over de balans binnen de band, de ene zang stelt ‘good’ voor, de ander ‘evil’. Ik vind het allemaal erg kinderachtig en overdreven, en is mijns inziens totaal overbodig. Het draait tenslotte om de muziek. En die klinkt te weinig vernieuwend om bijzonder te zijn en muzikaal technisch te zwak tegenover de andere bands om echt op te vallen. Toch zal dit best een hit kunnen worden, het past binnen de huidige trend, en door een goede promotie en gig-programmering zal de band het wel ver schoppen, maar of het een blijvertje is durf ik niet te zeggen. |
|
quote: http://www.roadrunnerrecords.com/artists ik zie ze er niet tussen staan... Maar als ze idd meer hebben dan dit lijsie dan heb ik nix gezegd |
|
Ze hadden meer, die zijn allemaal weg. De bands op dat lijstje hebben ze NU... De rest niet meer... |
|
quote: zo een domme reclame. Met die "evil evil stem" die zegt dat je maar even de nieuwe schijt op moet gaan zoeken, ja, schijt is het die muziek, vind ik dan. I was me but now he's gone |
|
type o zuigt breezer aarsch en dit ook. Maar ieder zijn muzieksmaak. |
|
quote: He, ff dimmû he Vladje. Type O Heerst!!! |
|
quote:sorry , maar toen ik een nummer gehoord had in een bar en er een foto op zm gepost waar die gast van die band zat te rukken werd het me teveel |
|
quote: hehehe die vent denkt alleen met z'n lul, maar luister Bloody Kisses maar eens goed en ik denk dat u uw mening zult bijschaven |
Index / Heavy Metal |