IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Bowling for Columbine Volgende pagina
Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 13-12-2002 8:28 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Deze film MOET je gezien hebben. Het is in feite een documentaire over het bezit van wapens in Amerika. Michael Moore, de maker, heeft al vele spraakmakende documentaires gemaakt, maar dit is toch de beste in het rijtje m.i. Ik weet niet in hoeverre de film in grote zalen te zien is, ik heb 'em gezien in de Lumière in Brugge.

Je komt de meest gekke situaties tegen, de meest geflipte uitspraken, de aangrijpendste drama's en de meest wraakroepende acties.

Ik kan moeilijk in een paar zinnen beschrijven wat ik allemaal geizen heb, want de documentaire duurt twee uur. Check misschien ff de site om een beter idee te krijgen van de film.

http://www.michaelmoore.com
of
http://www.bowlingforcolumbine.com

Enkele frappante scenes:
"Als je bij een bepaalde bank een rekening opent krijg je niet zoals hier een zakagenda cadeau, maar een geweer."
"Na iedere schoolshooting was er binnen de paar weken een congres van de NRA (National Riffle Association) in de desbetreffende stad."
"In Canada hebben de mensen evenveel wapens in verhouding. In Canada worden jaarlijks minder dan 200 mensen doorgeschoten. In de USA iets meer dan 11000. Terwijl de economie in Canada er slechter voorstaat en er ongeveer evenveel etnische verdeeldheid is."

enz.

Een twee uur durende documentaire die een boeiend inzicht toont inzake wapens in Amerika. Het wordt uiteindelijk maar al te duidelijk wie verantwoordelijk is voor deze zaak.



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 13-12-2002 8:43 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

Welaan sombere geest, ik ga hem nog bekijken.


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-12-2002 9:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ja, die film wil ik zeker zien. Ik vraag me wel af of deze bij ons in de bioscoop te zien zal zijn.Maar ik denk dat de film tezijnertijd wel op de tv zal verschijnen (VPRO of zo).
Ik vind zijn tv serie ook prachtig. Jammer dat deze niet meer wordt uitgezonden.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-12-2002 9:30 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik wil hem ook zeker zien, heb al enkele voorstukjes gezien, deze moet gewoon heersen.

i love anti american movies


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-12-2002 13:52 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

ik wil hem zeker zien

Al was het maar om mezelf er nog eens van te overtuigen hoe het niet moet met de wereld


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 15-12-2002 19:50 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Toevallig had ik hem gister gezien en op een ander forum een topic over geopend.

Maar het is wel even een spiegel die voor the United States of Apathy gehouden wordt. Als er een schietpartij is op een school, geef Marilyn Manson maar weer de schuld. Maar het recht op wapens moeten we blijven houden.

Of het verhaal van die ene 6-jarige die de andere 6-jarige overhoop schoot met een pistool dat hij bij ome thuis had gevonden waar hij logeerde omdat mama voor een overheidsproject (ga werken tegen minimumloon of wepakken je uitkering af) 200 km verderop 2 baantjes had en zich helemaal dood werkte voor nog geen 10 dollar per uur. De wapenbezitters roepen dat het kind aan de hoogste boom opgeknoopt moest worden.

Plus de relativering: we lopen met z'n allen over de rooie te zijn van een schietpartij in een school. En wat heeft de buitenlandse politiek aan doden opgeleverd in 50 jaar?

De enige verstandige in het geheel naast de maker leek wel MM himself. Die vatte de hele strekking van de documentaire in 5 zinnen samen.

Ik vrees alleen dat niet heel veel Amerikanen de film hebben gezien. En dat ze met z'n alleen lekker door blijven gaan met paranoia zijn (het aantal delicten was gedaald en het aantal wapenverkopen gestegen, hoe typisch).


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-12-2002 20:04 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2002 19:50 schreef Killing Zoe het volgende:
De enige verstandige in het geheel naast de maker leek wel MM himself. Die vatte de hele strekking van de documentaire in 5 zinnen samen.

Tja dat heb ik dus een beetje, ik heb niet echt het gevoel iets nieuws te gaan horen als ik hem ga zien? Zal hem wel gaan kijken hoor, voor de hilarische manier waarop Amerikanen zich klem zetten...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-12-2002 21:40 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2002 20:04 schreef Dwaallicht het volgende:
Tja dat heb ik dus een beetje, ik heb niet echt het gevoel iets nieuws te gaan horen als ik hem ga zien? Zal hem wel gaan kijken hoor, voor de hilarische manier waarop Amerikanen zich klem zetten...


Het zal inderdaad niet veel nieuws zijn,. maar ook ik wil de film wel graag zien.. Die gast schijnt wel humor te hebben. Overigens heeft Moore met de film ook echt de bedoeling gehad dat Amerikanen hem ook graag zouden kijken en hopelijk er iets van zouden leren. Dit zou in het concept wel terugkomen (dwz, de film had natuurlijk veel kritischer en anti-amerikaanser gekund) ..


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 21-12-2002 17:23 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Het mooiste en meest ironische stukje humor zit hem in de titel. Maar meer verklap ik er niet over.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 25-12-2002 12:50 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik zou hem vandaag graag zien, maar alle filmhuizen en bioscopen moeten weer zo nodig dicht zijn..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-12-2002 16:53 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2002 17:23 schreef Killing Zoe het volgende:
Het mooiste en meest ironische stukje humor zit hem in de titel. Maar meer verklap ik er niet over.


Waarom niet, dat weet toch iedereen zo onderhand wel?? Dat die lui voor ze gingen schieten .. nou ja.. ok, ik zeg ook wel niets, ..


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-08-2003 19:36 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik zag vanmiddag een stukje op TV met Micheal Moore waar hij een gesprek had met een topman van Nike. Hij gaf die gozer een vliegtuig ticket naar Indonesie en daagde hem uit om te gaan kijken in de sweatshops. De man weigerde maar gaf op het eind toe dat er kinderen van 14 jaar werken.

Daarna vroeg hij de man waarom ze geen fabrieken in America hadden. Waarom die hoge pief met een stalen gezicht zei dat de mensen in America geen schoenen wilde maken. Dus Moore verzamelde 400 mensen om zich heel die Nike smeekte hen een baante te geven.
Hoge pief: "Ja, als mensen werkeloos zijn wil iedereen wel schoenen maken." Dear god man, vuile hypocriet!!!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 30-08-2003 19:44 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2003 19:36 schreef XnegativeX het volgende:
Ik zag vanmiddag een stukje op TV met Micheal Moore waar hij een gesprek had met een topman van Nike. Hij gaf die gozer een vliegtuig ticket naar Indonesie en daagde hem uit om te gaan kijken in de sweatshops. De man weigerde maar gaf op het eind toe dat er kinderen van 14 jaar werken.

Daarna vroeg hij de man waarom ze geen fabrieken in America hadden. Waarom die hoge pief met een stalen gezicht zei dat de mensen in America geen schoenen wilde maken. Dus Moore verzamelde 400 mensen om zich heel die Nike smeekte hen een baante te geven.
Hoge pief: "Ja, als mensen werkeloos zijn wil iedereen wel schoenen maken." Dear god man, vuile hypocriet!!!


Ja, het is allemaal om omzet te doen en niet alleen nike doet het. Wat kinderarbeid betreft kan ik niet oordelen.


"This one is older than shit, heavier than time!"


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 30-08-2003 19:50 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Ja goeie documentaire/film ja. Erg goed hoe ze die leider van de NRA voor lul zetten in het interview.


this user is dead


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 30-08-2003 20:05 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

ja gezien! is inderdaad niets nieuws onder de zon!
maar wel een erg goed verpakte docu, die mischien meer mensen tot ander inzien laat komen!


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


Toffe_Ellende
Usericon van Toffe_Ellende
Posted 30-08-2003 20:08 by Toffe_Ellende Wijzig reactieProfiel van Toffe_EllendeQuote dit bericht

Een must. De volgende film van Moore wordt ook interessant: Moore gaat berichten over de Bush-familie en diens banden met de familie van Osama bin Laden en wie weet wat nog meer... ik hoop dat die film zo vlak voor de Amerikaanse verkiezingen wordt uitgebracht.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 30-08-2003 23:41 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Ja echt een coole film....


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 31-08-2003 14:22 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

hoop het ook ellende.

Er zijn veel te weinig goedgehoorde kritische stemmen in Amerika vandaag de dag.

Die film is niet geniaal, maar zeker een goeie aanklacht tegen het huidige amerikaanse systeem van manipulatie via de media en de amerikaanse neiging tot hype en sensatie zoekerij.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Sater
Usericon van Sater
Posted 31-08-2003 16:16 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik heb em ook gezien en ik vond em erg goed, die tegenstrijdigheden die zo open en bloot getoond worden.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 31-08-2003 17:57 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Leuke film, maar volgens mij moet je alles wel met een korreltje zout nemen.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 31-08-2003 17:59 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2003 20:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Een must. De volgende film van Moore wordt ook interessant: Moore gaat berichten over de Bush-familie en diens banden met de familie van Osama bin Laden en wie weet wat nog meer... ik hoop dat die film zo vlak voor de Amerikaanse verkiezingen wordt uitgebracht.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-08-2003 18:01 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ik vond het wel humor, het is hier en daar wat te eenzijdig belicht. Toch vond ik het wel vermakelijk.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 31-08-2003 18:19 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ik vind het een prachtige film. Michael Moore kan overdrijven als de beste maar dit is echt vakwerk..

"The Truth And Lies of 9-11" (vast wel te vinden op Kazaa en Soulseek) is ook wel interessante materie op dit gebied...



she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 31-08-2003 18:58 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

k vond het echt een goeie ducu !!! zet je toch wel aan het denken over hoe dubbel het allemaal is


wait for me dragon, we'll meet in the sky


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 31-08-2003 22:28 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Ik vind de film qua opzet vrij onsamenhangend, het komt niet over als een lopend geheel, De argumenten die Moore bestrijden elkaar onbedoeld.
Wat ik tevens erg wordt op het eind geen duidelijke samenvatting geven of conclusie getrokken. Ook de redenatie en argumenten die Moore gebruikt vond ik ook niet helemaal zuiver.

maar ja van dik hout zaag je planken, en sommige scenes waren wel erg grappig natuurlijk.


And my marlboro light


Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 31-08-2003 23:13 by Nibiru Wijzig reactieProfiel van NibiruQuote dit bericht

Beetje langdradig dat gedoe met die slachtoffers maar verder wel heel erg OK.

Een opsomming van bekende feiten zegmaar.


"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen