|
Auteur: |
|
|
Mee eens, als ze zich nu op onbekende bands richten, hoeven ze later geen demo's van die bands opnieuw uit te brengen omdat er nu al genoeg aandacht aan wordt besteed. Aan de andere kant brengt bovenstaande minder geld in het laatje. Tjah, en dan willen de meeste distro's nog wel eens gaan zeiken. Leuk topik trouwens. |
|
Ja maar, er ZIJN een hoop nieuwe goede bands. Ze schieten als paddestoelen uit de grond. Zaken als Immortal, Emperor etc. zijn ALLANG geen underground meer, zitten op grote labels en liggen gewoon bij de Free Record Shop in de bakken. De underground leeft, gaat gewoon door, labels als Oakenshield records, Breath of Night of Selbstmord Services brengen goede muziek uit (Shining, Craft, Forgotten Tomb, Nehëmah, Armagedda etc.) dus met die BM scene zit het wel goed. En die bootlegs en rereleases, ach... ik kan me er niet druk over maken. Men prikt toch wel door de 'eleet Mayhem rehearsal for $300,- on eBay!!'-lui heen. |
|
quote: Dat is waar (van dat geld) .. maar soms heb je echt het idee dat bands helemaal uitgeperst moeten worden.. neem nou Mayhem, de ideale voorbeeldband voor dit topic: ze zijn min of meer dood (er zijn wel mensen die de nieuwe albums gaaf vinden, maar ik denk dat 99,9% het er mee eens dat het niet meer de Mayhem is die het was (of ze die nou leuk vonden of niet), en ze hebben zelf in al die jaren maar een handjevol officiele releases uitgebracht, waaronder zelfs maar 1 heel album, wat labels de kans heeft gegeven alles te rereleasen tot tien keer toe, maar op den duur zou het op moeten zijn. Toch blijven ze komen, die heruitbrengsels.. letterlijk tientallen bootlegs, limiteds, etc. zijn er al gereleased. Elke scheet van Dead en gitaarpingel van Euronymous lijkt goud waard te zijn (ga voor de grap maar eens op ebay kijken.. er is echt een handel van te maken als je daar tijd in wilt steken: volg de labels, koop nieuwe persingen op, en verkoop ze een half jaar later voor 3 keer zoveel geld op ebay) en omdat er te weinig scheten en pingels zijn bestaan de helft van die heruitbrengsels nog eens uit tracks die inmiddels overal al te vinden zijn... Die band is zo fuckin' uitgeperst dat ze ondertussen het bot van die twee legends in black moeten vermalen willen ze er nog wat uithalen.. |
|
Tjah, Melkunie praktijken zie je toch ook wel in mainstream musik. Hoeveel "Best of" platen van Queen zijn er wel niet? Maar welk fulllengt album is dat dan eigenlijk? MdS? Tjah, ben zelf wel een liefhebber, maar geen kenner. Heb Deathcrush en Grand declaration [klinkt als 2 verschillende bands]. [Dit bericht is gewijzigd door Slechtheid op 19-07-2002 19:10] |
|
Ik denk dat die groep luisteraars die in de Mayhem en Darkthrone rehearsal tape-exploitatie trapt maar heel klein is. Ik denk bv. dat NUL black metal luisteraars van ZM zoiets doen. |
|
quote: Als ik er een op een festival voor een prikkie zie liggen zou ik hem wel kopen moet ik eerlijk zeggen, maar ik zal er niet naar gaan zoeken. Ach, zolang er belangstelling is blijven ze die "troep" uitgeven. |
|
quote: Ja, en dat bewijst hoe populair ze zijn, wat veroorzaakt dat ook kleine labels alles wat ze kunnen vinden weer ergens op persen om te verkopen, .. quote: De bands zijn er inderdaad wel, en er zijn ook wel behoorlijk wat underground labels die ze slijten, maar zou je zo'n band het niet gunnen om ooit eens een beetje uit die underground te komen (en daardoor jezelf de mogelijkheid om ze wat vaker of uberhaupt een keer) live te zien? (Je wilt natuurlijk niet dat ze zo overthetop geraken dat je straks op ebay de demo's die je nu koopt kunt verkopen voor $300 , maar toch.. ),, ik bedoel dus de overgang van undergroundlabels die jij noemt naar de iets groter op de kaart staande labels als FMP, Nocturnal Art Prod., etc.. |
|
quote: Waar baseer jij dit 'feit' op? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Kijk naar E-bay. En het feit dat het uberhaupt uitgebracht word. Zolang er intresse is word het gereleasd. |
|
Ik ben absoluut voor heruitgaven; de verzamelaars willen toch maar alleen de eerste persingen en tegelijktijd kunnen de nieuwe fans ook vrij laagdrempelig van de klassiekers genieten. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:Oh, maar dat kan wel (bv. Gotmoor in de Goudvishal, soms een Antaeus gig of iets anders). Ik vind het wel prettig zo eigenlijk. Een kleine, fijne scene, als je er meer te weten van wil komen moet je iets gecompliceerds als google gebruiken, je kunt zo een labeltje mailen als je wat wil bestellen, alles heeft een beetje een 'do it yourself' houding, men hoeft niet aan verwachtingen te voldoen (bv. genoeg platen verkopen om een optreden in de wat grotere zalen te rechtvaardigen), prima zo! Als zo'n band uit de underground wil komen weten ze heel goed wat ze moeten doen denk ik (kijk maar naar de wat grotere bands). |
|
quote: Ok, misschien had ik het niet als 'feit' moeten neerzetten, daar ik niet voor 1000% zeker weet dat het zo is, maar toch wel voor 99,9%, namelijk: - zowiezo lijkt MIJ het zo dat er in de blackmetalscene nog het meeste vinyl wordt aangeschaft, en vinyl is vrijwel altijd instant-limited, in tegenstelling tot de meeste cd's, EN wordt bovendien vaak in 4 verschillende formaten geperst en ook nog eens met drie verschillende opdrukken... , hierna wordt het nog tig keer gebootlegged (braziliaans, columbiaans, etc etc. ) wat ook weer rare items opleverd. - van alles wat op ebay wordt verkocht van metal limited zooi, is grotendeels blackmetal, en deze catagorie is zeker ook het duurst! Een cd'tje van Vlad Tepes bijv. (limited #1000) levert binnen een week 100 dollar op, een deathcrush LP op posercorpse ook, en als er dan nog de originele poster bij zit kun je nog 2 keer zoveel vangen., etc. etc.. de Noorse metal chaos van begin jaren negentig heeft veel vinyl een cultstatus gegeven voor de verzamelaars.. quote: Ik zei dan ook in de eerste post, dat het heel vaak gaat om tracks die al veel vaker gereleased zijn, en vaak zeer makkelijk te krijgen op cd's. [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 19-07-2002 19:24] |
|
quote: Dat is wel waar.. maar het jammere is dan weer dat er zoveel bands zijn in die kleine fijne scene dat het moeilijk is om erachter te komen wat goede bands zijn.. Ik heb net de US-BM/ABM lijst bekeken.. teringveel Amerikaanse blackmetal, waarvan ongetwijfeld nog een groot deel actief, maar ik vind het ook weer zoiets om in het wilde weg demo's te gaan prikken. |
|
Daarvoor heb je fanzines, webzines en mp3-samples op de bandsites (toch wel vaak). |
|
en zat verzamelcd's o.a bij bladen als Ablaze The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
of je kan het downen op direct connect ofzo Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Darkthrone, Emperor en Immortal zijn inderdaad geen underground bands meer, sommige mensen laten die bands dan keihard donderen! Waarom ? Omdat het niet meer underground is... Waarom zijn die bands uit de underground; omdat ze hun spreekwoordelijke lange haren afknippen zoals metallica (bij Ihsahn is dit inderdaad het geval ) of omdat ze misschien toch wel hele goede muziek maken die veel mensen aanspreekt ? Oké... immortal is meer richting death gegaan sinds blizzard beasts en emperor is vanaf IX equillibrium (misschien anthems al wel) wat 'netter' en minder BM gaan spelen maar die bands beheersen wel degelijk hun instrumenten en ik denk niet dat ze juist expres hun fans laten schieten. Die verzamelschijven etc. komen juist meestal van de labels; want die grote bands komen bij grote labels en die denken enkel aan geld (alhoewel dat binnen de metal scene nog wel meevalt). Darkthrone is een verhaal apart die hebben hun stijl niet daadwerkelijk aangepast maar zijn toch redelijk populair binnen de BM scene. Sjah moet je daarom meteen zo'n band de rug toekeren? Tuurlijk zijn er een stapel zeer goede bands die nog in de undeground scene zitten en die daar ook daadwerkelijk in willen blijven. Door gelimiteerd werk uit te brengen en niet direct 'reclame' te maken blijven ze daar ook in. Op zich geen probleem alleen sommige mensen draven daar zo ontzettend in door... Ik, Wil Schuurman |
|
alles gewon duizend keer uitbrengen, ik heb er geen probleem mee. de echte liefhebber weet toch wel wat ie moet kopen, en de nieuwe garde kan alles krijgen. en sommige kunnen nu kopen wat ze toen vergeten waren Oud Vuil. |
|
sommige re-releases, zoals die van venom, zijn zeer de moeite waard. van mayhem vind ik het ook wle hun eigen schuld. die brachten in keer in de tien jaar wat uit, en dan nog in beperkte oplage. dan vraag je er gewoon om , om al die vage releases. |
|
ach en waarom ook niet, vroeger ruilde je alles per tape, en nu word dat nog meer massaal gedaan via cd-r, en laten we het helemaal maar niet hebben over internet. zo verdienen sommige bands ook nog wat, hoewel, dat zal ook wel tegenvallen. iig, atilla, ik ben nog steeds heel erg blij met m'n hellhammer ceedee. Oud Vuil. |
|
Vraag me af of de bands zelf ook geheel achter weer en re-release staan, of dat het meer gepush van het label is om meer geld binnen te halen. Is het schadelijk voor de BM scene?, ik denk het niet. De echte BM liefhebbers blijven imho toch niet hangen bij een aantal bands maar blijven opzoek naar nieuwe black en die is er zoals Dwaallicht al zei genoeg. Bazzio Attacks!!! |
|
quote: ik ook met die van jou! en als je nog wat meer wilt traden, altijd!!! (geldt ook voor de overigen op dit board trouwens) |
Index / Heavy Metal |