IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : [Documentaire] Paradise Lost: The Child Murders At Robin Hood Hills Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-07-2002 23:22 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

SBS 6, zondag 21 juli, 22.55.

PARADISE LOST: THE CHILD MURDERS AT ROBIN HOOD HILLS




Ok.. ik heb deze docu al eens eerder geopperd, maar hij is nu eindelijk weer eens op TV, ik hoop hier te kunnen discussieren met hen die de docu toevallig willen kijken, vandaar dat ik er een nieuw topic voor heb geopend.

- (copypaste van rotterdams dagblad) -

In 1993 werden twee tieners uit West Memphis veroordeeld tot levenslang plus één zelfs tot de doodstraf wegens de moord op drie jongetjes. De autoriteiten veronderstelden dat de gruweldaad werd gepleegd onder invloed van een bepaalde cultuur, omdat de verdachten zwarte t shirts droegen, Stephen King en Shakespeare (!) lazen en naar heavy metal luisterden. Maar tot op de dag van vandaag is daar geen wettig bewijs voor gevonden. Zoals evenmin overtuigend is aangetoond dat de drie (Jason Baldwin, Damien Echols en Jessie Misskelley) de moord gepleegd hebben. Mogelijk bewijsmateriaal werd vernietigd en cruciale bloedsporen raakten verloren. Inmiddels zijn er twee films over de West Memphis 3 gemaakt


Van alle docu's die ik in mijn leven gezien heb is deze mij het meest bijgebleven... Het is werkelijk ziek hoe drie jochies vermoord en verminkt zijn, maar net zo ziek dat drie tieners hiervoor op moeten draaien (en dat een er zelfs de doodstraf voor krijgt) met als hoofdaanleiding dat ze niet thuishoren in het superconservative dorp waar zo wonen...

De documentaire is zeer objectief, en er blijkt dan ook niet uit dat de jongens onschuldig zijn, maar de twijfel hierover wordt wel heel groot, zo groot dat de veroordelingen, 2 levenslang en de andere de doodstraf, absoluut absurd zijn.

Enkele muzikanten hebben na het uitkomen van de film ook steunbetuigd, zoals Metallica en Eddy Vedder (pearl jam) .. op internet leven de fora over de zogenaamde 'WM3' (West Memphis Three) nog steeds, en er zijn ook nog steeds mensen die geld inzamelen voor meer rechtzaken om deze jongens vrij te krijgen, onder meer door de verkoop van T-shirts met 'free the wm3' ...

---

Ik ben zeer benieuwd wat andere van deze documentaire vinden, of eigenlijk van deze zaak..

Ik heb zelf de docu jaren geleden al opgenomen op video, maar ga hem nu weer kijken omdat ik sommige delen niet of nauwelijks kon volgen omdat hij toen werd uitgezonden op de BBC, (aangezien er erg veel met een West Memphis accent wordt gepraat, wat in combinatie met terminology van de rechtzaken zeer moeilijk te volgen is)
Nu dus gelukkig op een Nederlandse zender, dus met ondertiteling.

De hele film duurt 2,5 uur, de SBSversie maar 1 uur, dus ik hoop dat hij opgesplitst is in delen en dat ze er niet gewoon een samenvatting van hebben gemaakt (iets wat dodelijk is voor docu's als je het mij vraagt).
Er is ook nog een deel 2, genaamd 'revelations', welke de 'bewijzen' tegen de jongens nog verder onderuit haalt., vorige keer dat de film op SBS-reportage werd uitgezonden gooide ze deze er in de weken erna meteen achteraan, dus met een beetje mazzel nu ook

Nog 1 pluspuntje dan: de film gaat gepaard met een soundtrack waar voornamelijk oude (doch rustige) Metallica nummers langskomen, zoals Welcome Home en Orion

[documentaire] toegevoegd aan topictitel.





[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 04-08-2002 19:18]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-07-2002 23:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik ga er wel naar kijken. lijkt me wel boeiend. (ik dacht trouwens dat het een topic was over de nieuwste cd van de band paradise lost)


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-07-2002 23:38 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2002 23:36 schreef attila_de_hun het volgende:
(ik dacht trouwens dat het een topic was over de nieuwste cd van de band paradise lost)


Shit,, vandaar dat er natuurlijk niemand reageert.. maar hij staat wel in nieuws/ac/media he... misschien dat een mod er even 'Documentaire' voor zou kunnen zetten.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 19-07-2002 23:41 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Heb hem al eens gezien, maar is niet veel meer van blijven hangen. Ik dus ff kijken.


Bazzio Attacks!!!


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 21-07-2002 20:05 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

Op tvgids.nl/sbs6/ staat dat op 28 juli deel 2 volgt. En ik zal hem zeker kijken vanavond.


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 21-07-2002 20:45 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik snap echt niet waarom die gasten vast zitten. Als ik die stief pa zie, die zou ik eerder voor gek verklaren.. effin.. see for your self.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 21-07-2002 21:07 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

aha, ik ga vanavond zeker kijken!

bedankt Val!

jammer dat ik deel 1 heb gemist


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-07-2002 21:36 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik dacht ook dat het iets met de band was. Maar ik vond die naam maar vaag. Heb ik toch nog op tijd in dit topic gekeken.
Ik ga het bekijken.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 21-07-2002 23:18 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik word hier zo ziek van. Het komt mensen gewoon goed uit. Die gasten zijn een zonde bok nodig en gasten in een metal-shirt zijn daar altijd goed voor. America


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2002 23:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is dit een amerikaanse promo-video ofzo ?

"I'm donald duck and kwik, kwek and kwak have been nicely raped and murdered"



Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 21-07-2002 23:32 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ehm..hoe laat?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 21-07-2002 23:34 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

nu


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-07-2002 0:13 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Tsjee hee, leuke teasers aan het einde. En wát een zooi boeren bij elkaar daar zeg! Damn, geen wonder dat we hier een lage dunk hebben van Amerikanen. Met zulke voorbeelden... Gelukkig zijn er ook nog mensen mét hersenen daar. Maar goed, leuke docu waaraan je kan zien dat het voor sommige mensen "uit de toon vallen" reden genoeg is om je zwart te gaan maken en je te verdenken van de meest gruwelijke misdaden. There is no end to human ignorance...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 22-07-2002 8:10 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ik heb gisteravond gekeken...ik was diep onder de indruk...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-07-2002 18:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2002 8:10 schreef suzanne het volgende:
Ik heb gisteravond gekeken...ik was diep onder de indruk...


Ja.. ik dus ook toen ik hem voor het eerst zag, .. en het wordt alleen maar erger.. Volgende week dus het tweede deel, dat is mooi,.. moet ik maar even laten tapen dus ivm wacken.

Wat trouwens ook opvallend is is dat die John Beyers (die stiefvader van een van de slachtoffers) en zijn vrouw, maar ook die moeder van een van die andere kinderen echt aan het stereotype 'trailertrash' voldoen.. die ene vrouw zag er gewoon uit als een heroinehoer, en die door de bijble geobsedeerde Beyers is volgens mij een psychopaat.


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 04-08-2002 18:47 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

Vervolg op Paradise Lost vandaag op SBS 6.

quote:

22:55 Reportage: De vermoorde onschuld (1)
Indringend programma met bijzondere, fascinerende en spraakmakende reportages. Drie tieners worden verdacht voor de mishandeling en moord in West Memphis (Arkansas, V.S.) op drie kinderen van acht jaar oud... De tieners zeggen onschuldig te zijn. Het steekspel van argumenten tussen advocaten en officieren, de vertwijfeling en woede in de families aan beide kanten en het gejaag van de media maken deze reportage tot een uniek en levensecht document. De documentairemakers van Verloren paradijs (Paradise lost) besloten een vervolg te maken om antwoorden te vinden op vele onbeantwoorde vragen. De groep sympathisanten van de West Memphis 3 is inmiddels uitgegroeid tot een grote groep die heilig gelooft in de onschuld van de drie jonge veroordeelden. De stiefvader van één van de slachtoffers, Mark Byers, die in Verloren paradijs opviel door zijn overdreven haatgevoelens en verdachtmakingen, heeft ook deze keer een hoofdrol. Steeds meer lijkt het erop dat hij de moorden heeft gepleegd. Om alle verdenking weg te nemen ondergaat hij een leugendetectortest. Intussen vertellen Damien, Jesse en Jason over hun afschuwelijke leven in de gevangenis. Zij hopen dat een heropening van de zaak hun onschuld alsnog kan bewijzen. Hierdoor zou Damien de doodstraf kunnen ontlopen.


[Dit bericht is gewijzigd door Fedaykin op 04-08-2002 18:48]


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 04-08-2002 19:20 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 19 juli 2002 23:38 schreef Valorian666 het volgende:
Shit,, vandaar dat er natuurlijk niemand reageert.. maar hij staat wel in nieuws/ac/media he... misschien dat een mod er even 'Documentaire' voor zou kunnen zetten.

Goed plan. Jammer dat ik dit gemist heb ivm vakantie.



Child Of The Damned
Usericon van Child Of The Damned
Posted 04-08-2002 20:09 by Child Of The Damned Wijzig reactieProfiel van Child Of The DamnedQuote dit bericht

jammer dat ik hier thuis geen sbs6 kan pakken, maar ik heb het artikel gelezen en het sprak me wel aan op een zekere manier.

Ik vind het zwaar klote dat er weer tieners veroordeeld zijn en dat het ook mede te danken is aan het feit dat men zwarte kleren droegen en naar HM luisterden. Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat wij ook gewone mensen zijn die niet iedereen lopen af te moorden, en dat wij ook liefde kunnen tonen??

[edit]is die docu ook te huur op video ofzo??[edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Child Of The Damned op 04-08-2002 20:10]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-08-2002 15:39 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 20:09 schreef Child Of The Damned het volgende:
jammer dat ik hier thuis geen sbs6 kan pakken, maar ik heb het artikel gelezen en het sprak me wel aan op een zekere manier.

Ik vind het zwaar klote dat er weer tieners veroordeeld zijn en dat het ook mede te danken is aan het feit dat men zwarte kleren droegen en naar HM luisterden. Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat wij ook gewone mensen zijn die niet iedereen lopen af te moorden, en dat wij ook liefde kunnen tonen??

[edit]is die docu ook te huur op video ofzo??[edit]


Te huur.. hmm.. niet bij de massa-videotheken.. dan zou je het eens moeten proberen bij bijv. GODZILLA of BIG CHOICE in Utrecht.

Ik heb de eerste docu op video staan , van de BBC, soms zeer moeilijk te begrijpen ivm terminologie tijdens de rechtzaken en het accent van de lokals in West Memphis.. Je mag hem wel lenen als je wilt.

De tweede docu (Paradise Lost: Revelations) ben ik aan het opnemen, afgelopen zondag het eerste deel dus, volgende week het tweede deel.. Dan heb ik dus alles.

Hij is verder te koop op video en dvd, maar vrij prijzig en hij wordt niet echt goedkoper omdat de opbrengst voor een groot deel naar het WM3-fonds gaat (oftewijl, daarmee wordt geprobeerd die lui vrij te krijgen)


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 06-08-2002 15:50 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

heb em gezien ja.....voor de derde keer ofzo..erg lijp ja! vooral als damien verteld over dat hij gedwongen word om iemand te vermoorden.(pedo ofzo)en natuulijk veel meer.


Suck my piss


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-08-2002 15:58 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

de documantaire van zondag vond ik erg verhelderend.. Ik weet nu voor mijzelf dat die stiefvader super verdacht is..
Ten eerste dat zijn vrouw in 1996 is overleden waarvan het autopsie rapport nog niet is vrij gegeven
ten 2e dat de bijtsporen op het lichaam van de jongetjes niet vermeld staan in het rapport. Bijtsporen zijn beter al DNA volgens die mensen. De bijtsporen die die jongens op hun lichaam hadden zou worden omschreven als mishandeling door een moeder.
De mensen die dit bewijs weer aan eht onderzoeken waren zeiden ook dat als er bijtsporen op een lichaam gevonden werden, zou de dader zijn dader zijn tanden laten trekken. Zonder pardon en zelfs zouden ze dat nog in de gevangenis laten doen. En dat alleen om het bewijs materiaal te laten verdwijnen. 10 minuten later in de documantaire liet de stiefvader van 1 van die jongetjes zien dat hij een kunstgebit had omdat iemand zijn tanden uit zijn mond zou hebben geslagen

ik weet niet hoor maar volgens mij klopt er geen ene fuck van. Ik vind het belachelijk dat ze het niet opnieuw willen laten onderzoeken. Ondertussen zitten er wel 3 in mijn ogen onschuldige mensen in de gevangenis.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 06-08-2002 16:08 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 15:58 schreef Cadaveria het volgende:
Ik weet nu voor mijzelf dat die stiefvader super verdacht is..



Inderdaad. Rijst voor mij nog wel de vraag wat dan zijn motief geweest zou kunnen zijn geweest om die kinderen te vermoorden, er vanuit gegaan dat hij ook de daadwerkelijke dader is.

Dat van die tandafdrukken vond ik ook net iets té toevallig. Daarentegen lijkt die vent me niet echt een bijster intelligent type, dus tenzij het een algemeen bekend feit is in Amerika dat misdadigers hun tanden laten verwijderen om forensisch onderzoek tegen te werken, was hij wel bijzonder helder van geest.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-08-2002 16:17 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 16:08 schreef DimmuChild het volgende:
Inderdaad. Rijst voor mij nog wel de vraag wat dan zijn motief geweest zou kunnen zijn geweest om die kinderen te vermoorden, er vanuit gegaan dat hij ook de daadwerkelijke dader is.



Ja.. ach.. hij heeft een leugendetectortest gedaan in de tweede docu (puur vrijwillig, om 'twijfels weg te nemen'. Deze pakte voor hem totaal positief uit, zowel op het gebied van de dood van zijn vrouw als op het gebied van de drie dode jongetjes.

Natuurlijk zijn er legio mogelijkheden om zo'n test om de tuin te lijden (het is niet voor niets een zeer omstreden en bekritiseerde test) maar ik denk dat die gast zo gek in zijn hoofd is dat ALS hij het gedaan heeft, dat hij zich dit dan zelf niet eens meer realiseerd (waardoor de test de leugens ook niet oppikt)

Ik heb een lange tijd terug nog rondgehangen op het forum van WM3, zeer interessant.. Er wordt nog steeds volop gediscusseerd over de zaak, en er zijn zelfs mensen die afreisden naar de moordscene (wat daar nou precies het nut van is) en met lokals hebben gepraat.. Ook komen er enkele lui die bijv Beyers nog gekend hebben vroeger (die mad-stiefvader) ..


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-08-2002 16:22 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 16:17 schreef Valorian666 het volgende:
.. Ook komen er enkele lui die bijv Beyers nog gekend hebben vroeger (die mad-stiefvader) ..
idd... sommigen zeggen ook dat beyers tot moorden in staat is (dus ook 3 kleine jongens)


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 06-08-2002 16:55 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

grmbl, door mijn vakantie in Zweden heb ik het tweede deel moeten missen



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-08-2002 17:02 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 16:55 schreef aerodis het volgende:
grmbl, door mijn vakantie in Zweden heb ik het tweede deel moeten missen




Het tweede deel van de eerste docu (vorige week uitgezonden) of het eerste deel van de tweede docu (afgelopen zondag uitgezonden) ?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen