|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Atheist, Pestilence, Cynic, Cryptopsy... What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Alle bands waarin Steve Digiorgio speelt/speelde, dus ook nog Sadus. [Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 20-07-2002 22:11] |
|
Bij naglfar hoor je het ook wel erg goed. Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
veel grindcore bands die distortion over de bas hebben No meat is sweater |
|
DEATH natuurlijk en vooral op Individual thought patterns waar de bas flink in de mix zit. Verder AGIEL; superbrute deathmetal a la Hate Eternal maar dan met keyboards & met funky basflarden erbij. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-07-2002 23:13] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Bij oude Metallica hoor je het zeer goed, vooral op Master of Puppets. Op Ramses Bringer of War MCD van Nile Op Live in Germania van Marduk Brodequin |
|
quote: Sure maar hij stond er op zich goed toch? |
|
Carpathian Forest zonder twijfel. zelfs op oudere albums zoals Black shining leather tot morbid fashination of death kun je ze heel goed horen |
|
De debuutplaat van Dodheimsgard ('Kronet Til Konge') en de nieuwe plaat van Nehëmah ('Light of a Dead Star') zijn goede voorbeelden van hoe basloopjes in een black metal context tof kunnen zijn (mocht je daarin geïnteresseerd zijn). Varg Vikernes is ook wel geinig bezig op 'De Mysteriis Dom Sathanas' (maar technisch is anders natuurlijk.... alle andere aanbevelingen hier, Death, Sadus, Cynic, Atheist, Cryptopsy, Pestilence etc. zijn volledig terecht!). |
|
maiden, heeft een heel wat nummers een duidelijke bas, op www.bastabarchive.com zijn er heel wat te krijgen, maar alleen van de grote namen, je kan er wel een requesten, maar da heb ik nog nooit gedaan, dus k k kan je nie vertelleen of dat goed werkt. |
|
ok bedankt mensen, ik zal eens kijken...van de oude metallica wist ik het al, ook heb ik wel eens een introotje op de bas gehoord bij carcass en voor de rest zal ik eens kijken of ik tabs kan vinden van de gegeven bands |
|
op www.dsrmusic.com/metaltab kan je een aantal Morbid Angel BassTabs vinden oa: Rapture en Fall From Grace |
|
quote: AHUM AHUM |
|
Sammath heeft heerschende bassolo's. Zelfs te zien in de klip! |
|
TRAIL OF TEARS, een gothic bandje waarin de basgitaar wel een grote rol krijgt. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Sadistik Exekution Luister het nummer 'Dave Slave goes mental' maar eens, staat op het album K.A.O.S. |
|
Tool |
|
Metallica, de oude natuurlijk met Cliff, zeer goed!!! Motörhead met de vunzige baslijnen van onzer heilige Lemmy ! Ik, Wil Schuurman |
|
inderdaad metallica(Cliff Burton God) master of puppets : Orion een van de mooiste basloopjes ooit!!!!!! ......Evilterrestrial.................................. |
|
Maiden, Saxon, Motörhead, zelfs Death Angel en ook Witchsmeller Pursuivant! heel duidelijk Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Oude metallica en tool hebben erg toffe baslijnen. De intro's van metallica's My friend of misery, The God that failed en King Nothing zijn ook wel aardig. http://www.rockmagic.net/guitar-tabs/metallica/ http://bass.mxtabs.net/ http://www.basstabz.com/content/tabs/ Wat helemaal heerst zijn eenvoudige bassolo's . Op die metallica site staan er ook een paar, gewoon proberen de mp3 erbij te vinden... Ik zoek zelf Marduk's Summer's End (op bas, maar gitaar is ook goed, easy om te zetten naar bas). Wat ik ook aan kan raden op bas zijn oudere nummers van Cradle of Filth. Robin speelde erg veel mee met de keyboards, en dat geeft hele toffe bassriffs! bijv A gothic Romance, The Forest whispers my name , Queen of winter throned . Happy bassing! |
|
Cannibal Corpse Opeth Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
Testament Anthrax(oud) Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
wat dacht je van Pantera? met0l! |
|
Voor een meer innovatieve, minder standaard manier van bassen, zie http://www.robvanderloo.tk |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |