IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : telepathie Volgende pagina
pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-12-2002 16:21 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

Weer naar aanleiding van het geesten-topic(intens topic trouwens )

Wie gelooft er in telepathie???

Ik geloof dat iemand kan aanvoelen wat je denkt ,
In het geesten-topic:je kan iemand je negatieve/positieve gevoelens als het ware doorzenden,schijnt,....

Wat denken jullie?

[Dit bericht is gewijzigd door pale enchantress op 16-12-2002 16:22]


true disco chick


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 16-12-2002 16:23 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

Ik weet het wel zeker, dr is zekerweten meer dan stomme oppervlakkige persoontjes met kleren aan.

Er is maar een klein gedeelte van de hersenen dat we gebruiken, het andere deel moet je zelf heel goed trainen, dan kan je vele malen meer dan dat we nu kunnen.


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 16-12-2002 16:24 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ik geloof, naast reincarnatie en geesten, ook in telepathie. Ik denk zelfs dat je deze dingen niet (altijd) los van elkaar kunt zien.

De enige telepathische ervaringen die ik heb zijn eigenlijk vrij saai
Paul kan een opmerking maken, die op zich op zichzelf staat, maar ik weet dan wel waar hij het over heeft...niet echt spannend dus


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-12-2002 16:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 16:24 schreef suzanne het volgende:
Ik geloof, naast reincarnatie en geesten, ook in telepathie. Ik denk zelfs dat je deze dingen niet (altijd) los van elkaar kunt zien.

De enige telepathische ervaringen die ik heb zijn eigenlijk vrij saai
Paul kan een opmerking maken, die op zich op zichzelf staat, maar ik weet dan wel waar hij het over heeft...niet echt spannend dus

Dat is geen telepathie, maar elkaar erg goed aanvoelen, en het hebben van voorkennis.
Iets wat voor iemand niks betekent (van wat hij zegt) kan doordat jij de woorden in een context kunt plaatsen, wel een betekenis hebben.


Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 16-12-2002 16:26 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 16:23 schreef Sorpresa het volgende:
Er is maar een klein gedeelte van de hersenen dat we gebruiken, het andere deel moet je zelf heel goed trainen, dan kan je vele malen meer dan dat we nu kunnen.


Inderdaad geloof ik er wel in, maar alleen in de zin dat het een functie is van onze hersenen die we nog niet beheersen. Maar niks van dat zweverige bovennatuurlijke geneuzel


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-12-2002 16:27 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 16:23 schreef Sorpresa het volgende:
Ik weet het wel zeker, dr is zekerweten meer dan stomme oppervlakkige persoontjes met kleren aan.

Er is maar een klein gedeelte van de hersenen dat we gebruiken, het andere deel moet je zelf heel goed trainen, dan kan je vele malen meer dan dat we nu kunnen.
Helemaal eens,alleen zijn er weinigen die dit soort esoterische wetenschappen echt serieus nemen en echt dieper hierop ingaan


true disco chick


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 16-12-2002 16:27 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

telepathie geloof ik wel in ja. telepathie, empathie (orso?) dat soort dingen heb ik ook vaak last van.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-12-2002 16:27 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Klinkklare onzin. Tot er wetenschappelijk bewijs is. Dat is er niet, dus: klinkklare onzin.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 16-12-2002 16:28 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 16:26 schreef Jenje het volgende:
Dat is geen telepathie, maar elkaar erg goed aanvoelen, en het hebben van voorkennis.
Iets wat voor iemand niks betekent (van wat hij zegt) kan doordat jij de woorden in een context kunt plaatsen, wel een betekenis hebben.
Het kan goed dat je gelijk hebt


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-12-2002 16:28 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 16:27 schreef Slechtheid het volgende:
Klinkklare onzin. Tot er wetenschappelijk bewijs is. Dat is er niet, dus: klinkklare onzin.
nuchtere....


true disco chick


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 16-12-2002 16:30 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 16 december 2002 16:27 schreef Slechtheid het volgende:
Klinkklare onzin. Tot er wetenschappelijk bewijs is. Dat is er niet, dus: klinkklare onzin.
Dat is echt een flink staaltje vooruit denken hoor.. bravo

Ik ben blij dat er mensen (wetenschappers) bestaan die niet op die manier denken, want anders zouden we nooit vooruit komen. Hoe kun je er nou absoluut van overtuigd zijn dat iets niet waar is puur omdat het (nog) niet bewezen is?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 16-12-2002 16:30 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

quote:
Op 16 december 2002 16:27 schreef Slechtheid het volgende:
Klinkklare onzin. Tot er wetenschappelijk bewijs is. Dat is er niet, dus: klinkklare onzin.


ja jij bent zeker nuchter..

altijd maar gezeik over wetenschappelijk onderzoek. Dat zegt laaaaaang niet alles


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-12-2002 16:32 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 16:30 schreef helmet het volgende:
Dat is echt een flink staaltje vooruit denken hoor.. bravo

Ik ben blij dat er mensen (wetenschappers) bestaan die niet op die manier denken, want anders zouden we nooit vooruit komen. Hoe kun je er nou absoluut van overtuigd zijn dat iets niet waar is puur omdat het (nog) niet bewezen is?
Tot er bewijs is kan er heus wel iets zijn, maar dat is speculeren. Daar hou ik niet van, want vaak blijkt het achteraf allemaal ongein te zijn ipv [in dit geval] telepathie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-12-2002 16:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wetenschappelijk onderzoek is alleen maar bewijs van iets dat we vermoeden

Dat betekent dus niet dat als het niet wetenschappelijk is bewezen dat het niet bestaat.
Zelfs al is het onderzocht.

Vergelijk maar eens; we weten van de flora en fauna van de wereld nog maar van 20% iets af, en dat kun je zien en makkelijk waarnemen.
Van de dingen die je niet zo makkelijk waar kunt nemen weten we dus logischerwijs nog minder af.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-12-2002 16:33 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 16:30 schreef helmet het volgende:
Dat is echt een flink staaltje vooruit denken hoor.. bravo

Ik ben blij dat er mensen (wetenschappers) bestaan die niet op die manier denken, want anders zouden we nooit vooruit komen. Hoe kun je er nou absoluut van overtuigd zijn dat iets niet waar is puur omdat het (nog) niet bewezen is?
idd,wat als de wetenschappers hadden blijven stilstaan bij :de aarde is plat?


true disco chick


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-12-2002 16:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dat het bestaan van telepathie nog niet bewezen/ aangetoond is door wetenschappers hoeft nog niet te betekenen dat zij niet bestaat. Misschien zoeken de wetenschappers wel naar de verkeerde dingen.

Als je niet weet wat je nu precies zoekt, kan je ook niet bepalen hoe je ernaar moet zoeken en kan je dus NOOIT met zekerheid zeggen dat iets niet bestaat, puur omdat je het bestaan ervan niet wetenschappelijk hebt kunnen bewijzen. Je weet immers niet WAARNAAR je op zoek bent.

Et cetera...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-12-2002 16:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dus als je nergens naar zoekt, vindt je vanzelf wat ...

Evolutie is vanzelfsprekend, dus waarom zou je het nastreven


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-12-2002 16:48 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 16:40 schreef Jenje het volgende:
Dus als je nergens naar zoekt, vindt je vanzelf wat ...

Evolutie is vanzelfsprekend, dus waarom zou je het nastreven
de wet van murphy dus,..


true disco chick


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-12-2002 16:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

sorta


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 16-12-2002 17:36 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

ik geloof er zeker in, iedere keer als ik een smsje krijg van een bepaald iemand weet ik het al


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 16-12-2002 17:38 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

ik geloof niet in dat soort koffiedik-kijkerij


No meat is sweater


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-12-2002 20:31 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

"Ik geloof, naast reincarnatie en geesten, ook in telepathie. Ik denk zelfs dat je deze dingen niet (altijd) los van elkaar kunt zien." - Suzanne



Ik sluit me hier volledig bij aan, en ik heb het zelf meegemaakt in meer of mindere mate


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 16-12-2002 20:36 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Ik denk dat het soms wel aan te voelen is, dat sommige onderwerpen naar bepaalde reactie denk en doen patronen kunnen leiden maar dat is niet echt hetzelfde als telepathie dan,
wel grappig als je liedjes neuriet of eraan denkt en dat mensen deze liedjes even later gaan zingen of ook neurieen... dat gebeurt nogal vaak bij mij om een of andere reden


And my marlboro light


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 16-12-2002 23:07 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 16 december 2002 16:33 schreef pale enchantress het volgende:
idd,wat als de wetenschappers hadden blijven stilstaan bij :de aarde is plat?

Neen, wetenschappers hebben niet uit het niets zich afgevraagd of de aarde wel echt plat is. Daar zijn ze pas aan beginnen te twijfelen wanneer hun theorie niet klopte met hun waarnemingen! Verbeelding is zeker wenselijk, maar niet het fundament van een nieuwe theorie.

Waarom meteen aan telepathie denken, wanneer er meer voor de hand liggende verklaringen zijn? De mens neemt onbewust zoveel signalen op, die we niet allemaal kunnen verwerken (vooral chemische signalen), maar toch een invloed hebben. Sociaal contact is gewoon een zeer complex gedrag waarbij we miljarden signalen naar elkaar uitzenden, dat we niet beseffen maar wel voelen.



[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 16-12-2002 23:16]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 16-12-2002 23:19 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik ben het eens met Mislyd en Snaack..

Zolang er geen mooi bewijs is voor telepathie en er voor dergelijke "telepathische" gebeurtenissen vaak wel gewone verklaringen zijn, geloof ik er dus niet in.

En Jenje.. evolutie nastreven?? dat snap ik niet. Evolutie is iets dat gewoon gebeurt, daar valt niks aan te streven, hooguit aan te manipuleren, maar dat doet niet ter zake in dit topic.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaƮt point."


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-12-2002 11:49 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Interessant onderwerp,

Anyway, ik weet niet of ik t al eens heb verteld, maar ik heb t 1 keer meegemaakt. Geen gevoelens overbrengen, geen voorkennis ofzo, maar echt beelden overbrengen van de een naar de ander.

Kent iemand Lulu Wang nog (Het lelietheater)? Was iig een goede vriendin van ons toen ze net hier in Nederland was, zo'n 10 jaar geleden.
Ik was toen een jaar of 11, 12 en we moesten een interview doen voor school met iemand uit China. Uiteindelijk kwamen we bij haar terecht en deden dat interview (Beetje achtergrond info zodat t wat duidelijker wordt )

Na dat interview kwam ter sprake dat ze gedachten kon lezen. Wij (met zn 4en: 2 jongens 2 meisjes0 geloofden dr geen ene moer van, maar zij zou t laten zien.

Aangezien ze mij en mn ouders te goed kende werden die andere 3 als proefpersonen gebruikt: van 1 meisje wist ze dat de moeder in t ziekenhuis lag vanwge een galblaasontsteking, van die andere (heel gesloten) jongen kreeg ze vrij weinig info door) en van t andere meisje weet ik t eigenlijk niet meer.

Daarna moesten we aan iets gaan denken en zij zou t "raden". Goed, wij denken.\
"Een boek". "Klopt"
"Een rennend paard" "Klopt"
"Een paar rode balonnen" "Klopt"

Ik dacht nog: die zit ons te belazeren waar we bij zitten, ik zal jou eens krijgen.
Dus ik begin te denken aan een brandende kaars met 3 pluizige kuikentjes eromheen (vraag me niet waarom, ik wou t moeilijk maken).

"Iets verticaals...een soort schoorsteen, lichter aan de bovenkant dan aan de onderkant...en aan de bodem ...drie bolletjes
er om heen"

Op dat moment wist ik dat wat ik had meegemaakt echt was, en dat dat telepathie was.
Ik heb t nooit meer daarna meegemaakt, maar hopelijk gebeurd dat nog eens...



Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen