|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik weet het wel zeker, dr is zekerweten meer dan stomme oppervlakkige persoontjes met kleren aan. Er is maar een klein gedeelte van de hersenen dat we gebruiken, het andere deel moet je zelf heel goed trainen, dan kan je vele malen meer dan dat we nu kunnen. "If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself" |
|
Ik geloof, naast reincarnatie en geesten, ook in telepathie. Ik denk zelfs dat je deze dingen niet (altijd) los van elkaar kunt zien. De enige telepathische ervaringen die ik heb zijn eigenlijk vrij saai Paul kan een opmerking maken, die op zich op zichzelf staat, maar ik weet dan wel waar hij het over heeft...niet echt spannend dus I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
quote: Dat is geen telepathie, maar elkaar erg goed aanvoelen, en het hebben van voorkennis. Iets wat voor iemand niks betekent (van wat hij zegt) kan doordat jij de woorden in een context kunt plaatsen, wel een betekenis hebben. |
|
quote: Inderdaad geloof ik er wel in, maar alleen in de zin dat het een functie is van onze hersenen die we nog niet beheersen. Maar niks van dat zweverige bovennatuurlijke geneuzel The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle-- |
|
quote:Helemaal eens,alleen zijn er weinigen die dit soort esoterische wetenschappen echt serieus nemen en echt dieper hierop ingaan true disco chick |
|
telepathie geloof ik wel in ja. telepathie, empathie (orso?) dat soort dingen heb ik ook vaak last van. |
|
Klinkklare onzin. Tot er wetenschappelijk bewijs is. Dat is er niet, dus: klinkklare onzin. |
|
quote:Het kan goed dat je gelijk hebt I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
quote:nuchtere.... true disco chick |
|
quote:Dat is echt een flink staaltje vooruit denken hoor.. bravo Ik ben blij dat er mensen (wetenschappers) bestaan die niet op die manier denken, want anders zouden we nooit vooruit komen. Hoe kun je er nou absoluut van overtuigd zijn dat iets niet waar is puur omdat het (nog) niet bewezen is? I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: ja jij bent zeker nuchter.. altijd maar gezeik over wetenschappelijk onderzoek. Dat zegt laaaaaang niet alles "If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself" |
|
quote:Tot er bewijs is kan er heus wel iets zijn, maar dat is speculeren. Daar hou ik niet van, want vaak blijkt het achteraf allemaal ongein te zijn ipv [in dit geval] telepathie. |
|
Wetenschappelijk onderzoek is alleen maar bewijs van iets dat we vermoeden Dat betekent dus niet dat als het niet wetenschappelijk is bewezen dat het niet bestaat. Zelfs al is het onderzocht. Vergelijk maar eens; we weten van de flora en fauna van de wereld nog maar van 20% iets af, en dat kun je zien en makkelijk waarnemen. Van de dingen die je niet zo makkelijk waar kunt nemen weten we dus logischerwijs nog minder af. |
|
quote:idd,wat als de wetenschappers hadden blijven stilstaan bij :de aarde is plat? true disco chick |
|
Dat het bestaan van telepathie nog niet bewezen/ aangetoond is door wetenschappers hoeft nog niet te betekenen dat zij niet bestaat. Misschien zoeken de wetenschappers wel naar de verkeerde dingen. Als je niet weet wat je nu precies zoekt, kan je ook niet bepalen hoe je ernaar moet zoeken en kan je dus NOOIT met zekerheid zeggen dat iets niet bestaat, puur omdat je het bestaan ervan niet wetenschappelijk hebt kunnen bewijzen. Je weet immers niet WAARNAAR je op zoek bent. Et cetera... |
|
Dus als je nergens naar zoekt, vindt je vanzelf wat ... Evolutie is vanzelfsprekend, dus waarom zou je het nastreven |
|
quote:de wet van murphy dus,.. true disco chick |
|
sorta |
|
ik geloof er zeker in, iedere keer als ik een smsje krijg van een bepaald iemand weet ik het al wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
ik geloof niet in dat soort koffiedik-kijkerij No meat is sweater |
|
"Ik geloof, naast reincarnatie en geesten, ook in telepathie. Ik denk zelfs dat je deze dingen niet (altijd) los van elkaar kunt zien." - Suzanne Ik sluit me hier volledig bij aan, en ik heb het zelf meegemaakt in meer of mindere mate "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Ik denk dat het soms wel aan te voelen is, dat sommige onderwerpen naar bepaalde reactie denk en doen patronen kunnen leiden maar dat is niet echt hetzelfde als telepathie dan, wel grappig als je liedjes neuriet of eraan denkt en dat mensen deze liedjes even later gaan zingen of ook neurieen... dat gebeurt nogal vaak bij mij om een of andere reden And my marlboro light |
|
quote: Neen, wetenschappers hebben niet uit het niets zich afgevraagd of de aarde wel echt plat is. Daar zijn ze pas aan beginnen te twijfelen wanneer hun theorie niet klopte met hun waarnemingen! Verbeelding is zeker wenselijk, maar niet het fundament van een nieuwe theorie. Waarom meteen aan telepathie denken, wanneer er meer voor de hand liggende verklaringen zijn? De mens neemt onbewust zoveel signalen op, die we niet allemaal kunnen verwerken (vooral chemische signalen), maar toch een invloed hebben. Sociaal contact is gewoon een zeer complex gedrag waarbij we miljarden signalen naar elkaar uitzenden, dat we niet beseffen maar wel voelen. [Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 16-12-2002 23:16] Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Ik ben het eens met Mislyd en Snaack.. Zolang er geen mooi bewijs is voor telepathie en er voor dergelijke "telepathische" gebeurtenissen vaak wel gewone verklaringen zijn, geloof ik er dus niet in. En Jenje.. evolutie nastreven?? dat snap ik niet. Evolutie is iets dat gewoon gebeurt, daar valt niks aan te streven, hooguit aan te manipuleren, maar dat doet niet ter zake in dit topic. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaƮt point." |
|
Interessant onderwerp, Anyway, ik weet niet of ik t al eens heb verteld, maar ik heb t 1 keer meegemaakt. Geen gevoelens overbrengen, geen voorkennis ofzo, maar echt beelden overbrengen van de een naar de ander. Kent iemand Lulu Wang nog (Het lelietheater)? Was iig een goede vriendin van ons toen ze net hier in Nederland was, zo'n 10 jaar geleden. Ik was toen een jaar of 11, 12 en we moesten een interview doen voor school met iemand uit China. Uiteindelijk kwamen we bij haar terecht en deden dat interview (Beetje achtergrond info zodat t wat duidelijker wordt ) Na dat interview kwam ter sprake dat ze gedachten kon lezen. Wij (met zn 4en: 2 jongens 2 meisjes0 geloofden dr geen ene moer van, maar zij zou t laten zien. Aangezien ze mij en mn ouders te goed kende werden die andere 3 als proefpersonen gebruikt: van 1 meisje wist ze dat de moeder in t ziekenhuis lag vanwge een galblaasontsteking, van die andere (heel gesloten) jongen kreeg ze vrij weinig info door) en van t andere meisje weet ik t eigenlijk niet meer. Daarna moesten we aan iets gaan denken en zij zou t "raden". Goed, wij denken.\ "Een boek". "Klopt" "Een rennend paard" "Klopt" "Een paar rode balonnen" "Klopt" Ik dacht nog: die zit ons te belazeren waar we bij zitten, ik zal jou eens krijgen. Dus ik begin te denken aan een brandende kaars met 3 pluizige kuikentjes eromheen (vraag me niet waarom, ik wou t moeilijk maken). "Iets verticaals...een soort schoorsteen, lichter aan de bovenkant dan aan de onderkant...en aan de bodem ...drie bolletjes er om heen" Op dat moment wist ik dat wat ik had meegemaakt echt was, en dat dat telepathie was. Ik heb t nooit meer daarna meegemaakt, maar hopelijk gebeurd dat nog eens... Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Volgende pagina |