IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Wat is de aantrekkingskracht van Death Metal? Vorige pagina | Volgende pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 04-05-2003 14:45 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

hey ken je cryptopsy wel volgens mij niet en als je het kent vergt het wel wat aandacht, dat is het mooie ervan. Al die leuke gothenburg bandjes zijn zo oppervlakkig als wat, daar zit weinig diepgang in

"This one is older than shit, heavier than time!"

No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 04-05-2003 18:38 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Death metal beukt gewoon, 't is meestal strak en technisch.
Vooral wanneer ik onderweg ben of op school vind ik het heerlijk om het gezeur en gezeik om me heen even te verruilen voor Death metal en daar (in m'n hoofd ) even helemaal op los te gaan.
En ikzelf vind dat ook een groot verschil met black metal, death is voor mij meer 'to the point' dan black.

The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.

Styhn
Usericon van Styhn
Posted 04-05-2003 19:17 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

DEATHMETAL = KRACHT

11.45: restate my assumptions

No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 04-05-2003 19:19 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 19:17 schreef Styhn het volgende:
DEATHMETAL = KRACHT

Dat straalt het uit ja. Brute, lompe KRACHT

The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.

B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 04-05-2003 19:20 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Alles is denk ik al wel ongeveer genoemd, death metal is gewoon gaaf.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-05-2003 19:39 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

daar sluit ik mij toch wel bij aan ja

Je moeder.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 04-05-2003 19:43 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 19:20 schreef B6R6A6M het volgende:
Alles is denk ik al wel ongeveer genoemd, death metal is gewoon gaaf.

DEATHMETAL HEERSCHT

Sater
Usericon van Sater
Posted 04-05-2003 19:58 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik ben niet zo'n Death Metal liefhebber, maar als ik een band goed is dan is het tochvooral om de duistere sfeer (Chapel of Ghouls)
En een beetje lomp raggen is ook niets mis mee, maar niet om vaak thuis te luisteren vind ik.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 04-05-2003 20:40 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

death metal is leuk om een pit op te bouwen

"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer

Carnivore Cunt
Usericon van Carnivore Cunt
Posted 04-05-2003 22:13 by Carnivore Cunt Wijzig reactieProfiel van Carnivore CuntQuote dit berichthttp://www.carnivore666.tk

Death metal trekt aan omdat je er helemaal LOOS op kan gaan

...en het is goed bier drinken...

In life there's few oppertunities to be a hero, but always a chance not to be a coward!

Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 04-05-2003 22:34 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

?

[Dit bericht is gewijzigd door Heer Krieg op 04-05-2003 22:58]

Carnivore Cunt
Usericon van Carnivore Cunt
Posted 04-05-2003 22:43 by Carnivore Cunt Wijzig reactieProfiel van Carnivore CuntQuote dit berichthttp://www.carnivore666.tk

quote:
Op 4 mei 2003 22:34 schreef Heer Krieg het volgende:
Bruut, lomp en toch toegankelijk.
Rete strak, lekkere grunt, soms, ietwat slappe teksten. Vaak is de produktie gaar en dan weer netjes zodat je niets mist van het geheel. Death Metal is hard, zodat de vriendin van mijn vriendin(Bauer fan), en haar hele familie(en de mijne) wegblijft, of worden weggevaagd, want Death Metal heerst en verjaagd m'n vijanden.

In life there's few oppertunities to be a hero, but always a chance not to be a coward!

Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 04-05-2003 22:57 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 22:43 schreef Carnivore Cunt het volgende:

Hoezo?

grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 04-05-2003 23:10 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Death metal is ervoor gemmakt om je buren een lesje te leren
Maar verder met technische deathmetal zoals Crypropsy, Dying Fetus, Devourment en Deeds of flesh mag je me wel voor wakker maken
Wel goed doen, als val ik weer in slaap.
Essentie van Death metal is LOMP, BRUTE, TECHNISCHE OERGELUID
De grunt is gewoon het eerste wat er is onstaan kwa zang als je zou vergelijken met de holbewoners.
Hoor jullie het al? ETEN!!!!!!! (grunt)

Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 05-05-2003 17:26 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Wat is de aantrekkingskracht van Death Metal?

De Vocalen

Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-05-2003 17:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

de aantrekkingskracht van Death Metal?

De lekker wijven in geile pakjes die op het podium staan natuurlijk!

En de beukende beats, de bReEzAh en de gave lichtshows!

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 05-05-2003 17:33 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 17:31 schreef Snaack het volgende:
de aantrekkingskracht van Death Metal?

De lekker wijven in geile pakjes die op het podium staan natuurlijk!

En de beukende beats, de bReEzAh en de gave lichtshows!

Hmm, toch maar wat vaker naar de baroeg gaan dan

I can't shoot straight unless I've had a pint!

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 05-05-2003 17:40 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Aggressie, kracht, hard, een in je gezicht, haat, macht, een gevoel in muziek die totaal geen ethische drempels heeft.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-05-2003 0:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 17:40 schreef Azagthoth het volgende:
Aggressie, kracht, hard, een in je gezicht, haat, macht, een gevoel in muziek die totaal geen ethische drempels heeft.

Klinkt als black metal (vooral dat laatste, geen ethische drempels). Ik vind death metal toch te vaak blijven steken in techniek om de tech/lompheid om de lomp. Verder is het ook vaak teveel op ritme gebaseerd en speelt melodie een ondergeschikte rol. Die melodieën die ik boeiend/evil/'zonder ethische drempels' (ja het is mogelijk, melodieën zonder drempels, zaaaalig) vind ik wel in black metal. Probleem met veel black metal bands is dan weer dat ze geen fatsoenlijke noot kunnen spelen.

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 06-05-2003 0:22 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 17:40 schreef Azagthoth het volgende:
Aggressie, kracht, hard, een in je gezicht

en beuken.

Bazzio Attacks!!!

Suncross
Usericon van Suncross
Posted 06-05-2003 4:35 by Suncross Wijzig reactieProfiel van SuncrossQuote dit bericht

Check Deifecation. Gave oldschool death band uit Enske, gave pakkende nummers.

Stuif, roffelen dat kan dat kreng.

IK NEUK ALLEEN EEN KUT MET VROUWSCHURFT

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 06-05-2003 9:49 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 20:40 schreef Digerdoden het volgende:
death metal is leuk om een pit op te bouwen

hahahaha, death metal pits zijn voor mietjes. viel me bij cannibal corpse alweer op, laatst. hardcore pits daarentegen....

anyway, voor mij draait death metal ook voornamelijk om de brute kracht. het is de meest 'lichamelijke' muziek die ik ken

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 06-05-2003 9:49 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2003 0:19 schreef Dwaallicht het volgende:
Klinkt als black metal (vooral dat laatste, geen ethische drempels). Ik vind death metal toch te vaak blijven steken in techniek om de tech/lompheid om de lomp. Verder is het ook vaak teveel op ritme gebaseerd en speelt melodie een ondergeschikte rol. Die melodieën die ik boeiend/evil/'zonder ethische drempels' (ja het is mogelijk, melodieën zonder drempels, zaaaalig) vind ik wel in black metal. Probleem met veel black metal bands is dan weer dat ze geen fatsoenlijke noot kunnen spelen.

Dan heb je altijd nog gotheburg death of iets als Arch Enemy, Autumn Leaves e.d.

Metal
Usericon van Metal
Posted 06-05-2003 12:59 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

quote:

daar heb je wel een punt.

After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 06-05-2003 19:06 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:

Als je die ethische drempel binnen de metal-scene" gaat vergelijken dan heb je IMO gelijk dat deze sterker aanwezig is bij Black Metal. Maar in vergelijking met de gehele muziek-wereld is die drempel een duidelijk verschil. Ik ben ook erg gecharmeerd van melodieuze muziek stukken, dat is ook waarom ik veel waardering heb voor Trey, hij weet ziekelijke sferen te creëren met zijn solo's ondersteund door beukende riffs. Of bijv. de sfeer op Satanica - Behemoth (ik weet dat het van oorsprong een black metal band is, maar Satanica neigt toch meer naar de Death... altijd die eeuwige "hokjes" )dat is gewoon pure genot. Hier smelten de technische ritmes perfect samen met gruwelijke melodieen, wat weer resulteert in een zeer krachtige eenheid... mwoehahaha ik zet gelijk Satanica ff op... Ik ben sowieso ook erg gesteld op technische muziek, waarschijnlijk komt dat voort uit bewondering vanuit een muzikanten oogpunt, but who gives a fucking shit anyway. Zolang het maar niet alleen om de techniek gaat, het moet gewoon allemaal kloppen, techniek, sfeer, ritme, opbouw, etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 06-05-2003 19:11]

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com