IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Europa's grenzen vervagen Vorige pagina | Volgende pagina
Ulfhednir
Wotanskind
Usericon van Ulfhednir
Posted 23-07-2002 22:25 by Ulfhednir Wijzig reactieProfiel van UlfhednirQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2002 20:48 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik had het idee dat juist met het wegvallen van de grenzen verschillende streken hun identiteit meer wilden beschermen en er meer aandacht aan zijn gaan schenken. veel streken willen hun taal/dialect als echte taal erkend zien. de enige ware vloek is het bedrijfsleven en hun globalizering. overal van die walgelijke macdonaldsen en inwisselbare bedrijfsterreinen.


Verschillende streken klinkt als zo'n uitzondering...


Heil uw heengaan! Heil uw terugkeer! Heil u op heel uw tocht!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-07-2002 23:04 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik wil de grenzen terug


Je moeder.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 24-07-2002 8:42 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Het echte probleem zit m voor mij verder dan 'cultuurvervaging': we hebben der een extra autoriteit bij, die *#comissie een stel zeikzakken die ver van mijn bed ff lastige regeltjes gaan opstellen om iedereen het leven zuur te maken. Dat orgaan moet dringend aan macht inboeten vind ik.
Stom maar eenvoudig voorbeeld: ze willen diesel duurder maken (rijdt mn auto toevallig op) WHY??? Meer uitstoot?? Eh, zo'n bak verbruikt ook minder, dus...aan t budget van de gewone man wordt helemaal nie gedacht, en dan maar excuses verzinnen als 'goed voor het milieu' (wordt te vaak misbruikt, maar da's hier niet aan de orde)
Ik ben toevallig ook motorrijder en hetgeen wat de E.C. me op dat gebied wil aandoen,...daar begin ik niet over
Leg maar es aan een boer t 'voordeel' uit van een melkquotum- om minder welvarende landbouwers ook een kans te geven, Fuck wat hebben wij met landbouwers in t buitenland te zien, t begint me hier en daar iets te hard naar communisme te stinken


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2002 9:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2002 22:25 schreef Ulfhednir het volgende:
Verschillende streken klinkt als zo'n uitzondering...


mischien wel. maar gelukkig zijn er dan nog streken die met moeite of niet meedoen. maar ik denk niet dat er een oplossing bestaat voor dit probleem. zeker niet nu alle politici , die het voor het zeggen hebben, klonen zijn met slechts enkele lichte verschillen.

maar was er onlangs niet een franse boer in de bak gegooid omdat hij niet mee wilde doen met die europese globaliseringsregels? ik weet er niet veel vanaf dus als iemand hier meer info heeft .


Ulfhednir
Wotanskind
Usericon van Ulfhednir
Posted 24-07-2002 10:38 by Ulfhednir Wijzig reactieProfiel van UlfhednirQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2002 23:04 schreef karnivoor het volgende:
ik wil de grenzen terug




Heil uw heengaan! Heil uw terugkeer! Heil u op heel uw tocht!


Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 24-07-2002 21:23 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

quote:
Op 23 juli 2002 1:43 schreef Ulfhednir het volgende:
Waarom ik trots ben op mijn vaderland? Nederland bied een diversiteit aan karakter. Zo heb je de nadrukkelijk aanwezige agrarische sector. Ik woon in het oosten 's Nederlands dus op dat gebied komt het hier niet te kort, en ik vind het landschap tot aan de horizon hier prachtig maar dat is wanneer ik mij niet in stedelijk gebied bevind. Het is jammer, dat het geen ongerept natuur meer te noemen valt. Ik had liever gezien dat Nederland nog enigzins oerbos bezat maar dat zit er niet in maar aan de andere kant bezit Nederland wel een rijke historie aan scheepsvaart e.a. Enkele steden echter, hebben voor mij ook de smaak van Nederland. Amsterdam bijvoorbeeld, ondanks de clichè van grachtengevels/grachten/bloemen en klompen vind ik het een heus mooie stad waar ik mij graag in waan :-)

Nu is het in feite ondenkbaar een societeit op te bouwen naar de richtlijnen van een stokoud haast vergeten volk maar de door jou genoemde factoren geven mijns inziens toch een paar redelijke bouwstenen voor een ietwat betere maatschappij

Mooi verhaal, ik kan me er best in vinden, op 1 puntje na: Nederland heeft wel degelijk nog Oerbos, namelijk op de Veluwe.


Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland


Ulfhednir
Wotanskind
Usericon van Ulfhednir
Posted 25-07-2002 12:41 by Ulfhednir Wijzig reactieProfiel van UlfhednirQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2002 21:23 schreef Ooypunk het volgende:
Mooi verhaal, ik kan me er best in vinden, op 1 puntje na: Nederland heeft wel degelijk nog Oerbos, namelijk op de Veluwe.


Dat noem ik geen oerbos, dat is natuur die in stand gehouden word door de mens.


Heil uw heengaan! Heil uw terugkeer! Heil u op heel uw tocht!


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 25-07-2002 12:43 by elmar Wijzig reactieProfiel van elmarQuote dit bericht

Ach, nu kan je tenminste weer illegale dingen meenemen.....
ik wilde zo'n mooie bijl meenemen uit griekenland, daar krijg je geen problemen mee, maar hij kon niet in de koffer


Ulfhednir
Wotanskind
Usericon van Ulfhednir
Posted 25-07-2002 14:37 by Ulfhednir Wijzig reactieProfiel van UlfhednirQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2002 12:43 schreef elmar het volgende:
Ach, nu kan je tenminste weer illegale dingen meenemen.....
ik wilde zo'n mooie bijl meenemen uit griekenland, daar krijg je geen problemen mee, maar hij kon niet in de koffer


probeer het met een uitgehold lijk


Heil uw heengaan! Heil uw terugkeer! Heil u op heel uw tocht!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-07-2002 14:38 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2002 14:37 schreef Ulfhednir het volgende:
probeer het met een uitgehold lijk




Ik merk wel dat vuurwerk en drugs nu veel en veel makkelijker over de Belgische grens te krijgen zijn.
Normaal moest ik altijd via het bos fietsen, nu kan ik gewoon over de provinciale weg.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-07-2002 15:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2002 21:23 schreef Ooypunk het volgende:
Mooi verhaal, ik kan me er best in vinden, op 1 puntje na: Nederland heeft wel degelijk nog Oerbos, namelijk op de Veluwe.


helaas, helaas. ook de veluwe is geen oerbos. sterker nog, in HEEL Europa is geen oerbos meer behalve in Polen. Moeilijk naam, ik zoek hem nog wel eens op.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-07-2002 15:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ook niet in Finland?


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 25-07-2002 15:44 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 25 juli 2002 15:04 schreef attila_de_hun het volgende:
helaas, helaas. ook de veluwe is geen oerbos. sterker nog, in HEEL Europa is geen oerbos meer behalve in Polen. Moeilijk naam, ik zoek hem nog wel eens op.
Op de veluwe zijn nog een wel een paar kleine stukken oerbos te vinden. Is laatst op het nieuws geweest. Maar dat zijn zulke kleine stukjes dat het waarschijnlijk nog moeilijk een bos te noemen is.

[Dit bericht is gewijzigd door Paul op 25-07-2002 15:45]


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 25-07-2002 15:45 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2002 15:05 schreef Dwaallicht het volgende:
Ook niet in Finland?


In Finland hebben ze zelfs noorderlicht, dat wil ik ooit es echt zien!!


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 25-07-2002 15:46 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Finland


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


ENGL
Usericon van ENGL
Posted 25-07-2002 16:59 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

quote:
Hoe definieer je eigenlijk die consumptiemaatschappij, is dit woord te vinden in samenhang met het kapitalisme?


Consumptiemaatschappij heeft rechtstreeks niks te maken met kapitalisme. Een consumptiemy' is gewoon een my' waarin "overvloedig" consumptiegoederen worden geconsumeerd, dit in tegenstelling tot duurzame goederen. Consumptie wordt een deel van het leven.
De link met kapitalisme kan je leggen omdat er in zo'n my' MASSAAL geproduceerd moet worden, nagenoeg alle goederen zijn immers "wegwerpbaar" of zijn "bedoeld" om maar een geringe tijd mee te gaan, om de mensen dan nieuwe zaken aan te smeren. lol (Sja, niemand is verplicht om iets te kopen).
In ieder geval is een consumtiemy' uiterst geschikt om de economie op gang te houden... Het geld moet rollen....

De link van Kapitalisme met utilitarsisme blijft me echter een raadsel. Utilitarisme, greatest happines of greatest number VS Kapitalisme, eigen winst als drijfveer
Kan je jezelf wat motiveren, of een bronvermelding geven aub?


"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-07-2002 17:01 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2002 15:45 schreef Asherah het volgende:
In Finland hebben ze zelfs noorderlicht, dat wil ik ooit es echt zien!!

ik ook
noorderlicht heb ik foto's van gezien
echt heel mooi


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-07-2002 17:02 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Grenzen...
Waarom Vlaanderen niet bij Nederland voegen en Wallonie bij Frankrijk?


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 25-07-2002 17:04 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

Waarom wel?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-07-2002 17:05 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2002 17:04 schreef Trotz het volgende:
Waarom wel?


Een verscheurd land uit de brand helpen?
Nederland vergroten en dus [waarschijnlijk] versterken?


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 25-07-2002 17:07 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2002 17:05 schreef Slechtheid het volgende:
Een verscheurd land uit de brand helpen?
Nederland vergroten en dus [waarschijnlijk] versterken?

Ja en hoe wou je dat doen dan ivm met het koningshuis, regeringen etc. Het lijkt me niet echt realiseerbaar. En samenwerken is toch net zo goed?


joeri
Usericon van joeri
Posted 25-07-2002 17:09 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

je kan onmogelijk zomaar ff twee landen samenvoegen


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-07-2002 17:09 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2002 17:07 schreef Trotz het volgende:
Ja en hoe wou je dat doen dan ivm met het koningshuis, regeringen etc. Het lijkt me niet echt realiseerbaar. En samenwerken is toch net zo goed?


Nevermind, viel me net binnen tijdens mijn boerenomelet.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-07-2002 17:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik zou het ook niet willen, en de Vlamingen ook niet denk ik. Een onafhankelijk Vlaanderen schijnt wel een droom te zijn, dus wie weet?


ENGL
Usericon van ENGL
Posted 25-07-2002 17:24 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

Een onafhankelijk Vlaanderen is een belastingsparadijs. Wij Vlamingen betalen walgelijk veel voor onze Zuiderburen die hun uiterste best doen om de economie te laten slabakken. Dit zijn feiten, geen gezeik.
Vooral de verdeling van de Soc. Zek. is zeer oneerlijk. 2/3 van de bijdragen steunen op de rug van Vlaand. 25% op Wallonië, en 8% Brussel. Statistieken over waar het geld naartoe gaat, tonen zeer duidelijk dat het ten nadele van Vlaanderen is. Ik ben een voorstander om de SZ te splitsen naar de Gewesten of gemeenschappen.


"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen