Recensie van Ancient spirit magazine
(vrij vertaald uit het Duits)
"Een afwisslende ster aan de extreme demo-hemel is opgegaan. de nederlanders van Winter of sin hebben met hun tweede demo 'Obscura'een verdomd sterk stukje black/death metal afgeleverd. De zes nummers pendelen daarbij tussen meeslepende up-tempo's á la Naglfar, emotionele mid-tempo's die door keyboards en accoustische gitaren en sterke leadmelodieën atmosferen creërendie doen denken aan Agathodaimon, Crown of Autumn, oude Anathema, Embraced en de oude Evereve doen denken. Speciaal het vroege werk van de ooit beste Duitse doom band doen mij nummers als Departed enhet 'grossartige',achteneenhalve minuut durende Beyond God aan denken, behalve dan dat W.O.S. aggressiever door de bocht gaan. Dus, voor al jullie Demo-freaks, die precies als ik steeds naar zulke coole bands zoeken: toeslaan is hier geboden!! Want het kan zijn dat jullie je over een paar jaar gaan afvragen waar je in 's hemels naam de demo's van je favoriete band nog kan kopen. De prijs kun je het best aan de jongens zelf vragen. Het is de moeite waard!!!
Hage, 10.5 punten"
Recensie in Ablaze nr. 41
(Vrij vertaald uit het duits)
"Men kan vrij snel vaststellen dat de naam van de cd hier juist is gekozen (ofzoiets - smirre) Hoe moet je dit kategoriseren? In wezen gaat het richting van Unanimated en Dissection, alleen dan wat obscuurder. Er moer wel bijgezegd worden dat de Nederlanders ook nog cleane en klagende zang in de stukken verwerkt. Er komt een zeer geslaagde melodieuse Black metal uit voort die erg veel afwisseling ten toon spreidt. Vervelend wordt de cd nooit en er zijn steeds weer hoogtepuntjes in de nummers te vinden. Soms is dat de cleane zang, dan weer een knuppel aanval (Prügel-Attacke??) die je een knal in het gezicht geeft. Daar komt nog bij dat de productie werkelijk zeer professioneel is. Deze eigen produktie is werkelijk pure energie uit de underground. Daarom: Kop houden en kopen!! (mp)"
En verder was er dus ook nog de demo van de maand recensie in de Metal Hammer Duitsland, maar daar heb ik geen zin meer in om die ook nog te gaan vertalen.
Ps. Er is ons ook al een contract aangeboden en er ligt een korte Duitse tour in het verschiet. Jaja, die duitsers zijn zo gek nog niet