IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : wyrd Vorige pagina
metalmook
Usericon van metalmook
Posted 27-05-2004 21:25 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

binnenkort komt het nieuwe album 'Vargtimmen PT. II' uit, ben erg benieuwd of ie 'Vargtimmen PT I' kan overtreffen...

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 27-05-2004 23:03 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Enorm goed is Wyrd naar mijn mening niet. Maar releases zoals Heathen zijn leuk om te luisteren als je de tijd hebt.

Vargtimmen pt 1 is me erg tegengevallen toen ik hem hoorde. De label eigenaar zelf vond hem beter dan bijvoorbeeld Heathen of Huldrafolk. Heathen is naar mijn mening veel meeslepender (De valse clean vocals in het midden erbuiten gelaten).

Wel grappig is dat de inhoud van de teksten er enorm op vooruit zijn gegaan. Ik heb nog een aantal tapes van andere projecten van Nargath. Inclusief standaard fantasy cliché teksten. Wel grappig te melden is dat Nargath en Kalma (beide destijds in Azaghal), echt precies een dezelfde soort side-project hadden. Beide projecten in de stijl van Summoning.

Ben benieuwd wat Vargtimmen II te bieden heeft.

metalmook
Usericon van metalmook
Posted 27-05-2004 23:11 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

summoning; 't was in het begin meer een pure burzum - Filosofem worship

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 27-05-2004 23:19 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 23:11 schreef metalmook het volgende:
summoning; 't was in het begin meer een pure burzum - Filosofem worship

Valar en Druadan forest waren zekers niet in de stijl van Burzum...

Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 27-05-2004 23:24 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Songs of the northern gales is echt een KUT plaat.

F*ck hippies

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-05-2004 12:40 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 21:21 schreef Meltdown het volgende:

Bij displeased zie ik 'm anders gewoon liggen, evenals Heathen en de twee Vargtimmen's.
Of zijn dat re-releases?
Boeit verder weinig, Huldrafolk schaf ik binnenkort zeker aan!

Displeased claimd wel vaker iets te hebben
quote:
Op 27 mei 2004 21:25 schreef metalmook het volgende:
binnenkort komt het nieuwe album 'Vargtimmen PT. II' uit, ben erg benieuwd of ie 'Vargtimmen PT I' kan overtreffen...
Dat zal niet zo moeilijk zijn. Vargt.pt1 was gewoon een slap aftreksel van Hudrafolk; Dezelfde rifjes en melodielijntjes maar dan in een iets sleepender, softer en toegankelijker jasje. Jezus wat een slappe trieste schijf.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

CoenV
Usericon van CoenV
Posted 28-05-2004 13:57 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 23:24 schreef Manifest het volgende:
Songs of the northern gales is echt een KUT plaat.

Een demo is dat toch? Ik vind 'm geweldig in elk geval, net als alles wat ik verder ken van Wyrd, en dan vooral Heathen.

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 15-09-2004 20:37 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Vandaag toch maar eens Huldrafolk gedownload, wat een heerlijke cd is dit! Meer.. meeeeerrr!

Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 15-09-2004 20:58 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

quote:
Op 13 augustus 2003 14:32 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
Grmbl... kan niks van ze downloaden...

is zat te vinden op het net als je weet waar je moet zoeken hoor
al vind ik de tot nu toe gevonden mp3s zwaar crap ten opzichte van cds die ik ervan heb. maar kan wel keer copytje maken en jouw richting op gooien als je interesse hebt moest toch al ander copytje jouw richting op ook dus

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 15-09-2004 21:01 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2004 20:37 schreef MindlessMayo het volgende:
Vandaag toch maar eens Huldrafolk gedownload, wat een heerlijke cd is dit! Meer.. meeeeerrr!

Dan moet je Heathen hebben! Eén groots nummer van 51 minuten in de stijl van Huldrafolk. Uitstekende en trotse lyrics die vertellen over de verdrijving van de laatste Heidense stammen door de christenen, de pijn en het leed, en een uiteindelijke terugslag. Ga rustig zitten met een biertje en het boekje bij de hand, en laat je meezuigen door de muziek. U heeft wederom een meesterwerk gevonden.
Erg mooie cleane vocals gebruikt Narqath ook op dit nummer. Ik kan het nooit laten om keihard mee te brullen met dat bloedmooie stuk, even na 9 minuten.

"Like fire schorced earth we are reborn!
With autumns coldest winds we arrive!
Proud in our hearts,
unchained in our might we are pure heathen wrath unbound!"

De Vargtimmen's kan ik ook goed waarderen, hoewel ik niet vind dat ze kunnen tippen aan Huldrafolk, en Heathen veegt sowieso de vloer aan met zo goed als alles dat zijn pad kruist.
Ik denk dat het vooral komt door het ontbreken van de folkelementen. Die eerste twee platen zijn doorspekt met goed doordachte bosfolk, en weten dus echt die Scandinavische Heidense sfeer neer te zetten waar ik zo van ben gaan houden.
Het lijkt alsof Narqath met dit laatste tweeluik een andere kant op wil, want ook de lyrics hebben veelal niet veel van doen met de onderwerpen van de eerste albums.
Het is prima muziek, maar Heathen en Huldrafolk zijn naar mijn mening gewoon gaver.

Jullie zijn allemaal negers!

Inquisitor Of Satan
Eulaliaaa!
Usericon van Inquisitor Of Satan
Posted 15-09-2004 21:24 by Inquisitor Of Satan Wijzig reactieProfiel van Inquisitor Of SatanQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Hidden-In-a-Fog/

Ik vind alles van Wyrd eigenlijk wel goed

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 28-06-2005 17:07 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Vargtimmen pt. II net beluisterd, vind m toch niet verkeerd. Wyrd is altijd wel lekker afwisselend. Toch vind ik Heathen en Huldrafolk nog wel beter dan Vargtimmen 1 en 2...

Zenial

El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 28-06-2005 18:44 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2005 17:07 schreef Zenial het volgende:
Vargtimmen pt. II net beluisterd, vind m toch niet verkeerd. Wyrd is altijd wel lekker afwisselend. Toch vind ik Heathen en Huldrafolk nog wel beter dan Vargtimmen 1 en 2...

Huldrafolk is inderdaad een goede cd, althans de eerste 4 nummers. Vargtimmen II vind ik toch iets minder. De andere cd's ken ik niet.

Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 28-06-2005 18:47 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

ik vind wyrd maar weird huh-huh

Edit: kom aub laat de auto ophalen kapitein, anders ben ik m'n parkeerplek kwiet. (De battle of de parkeerplaatsen is weer begonnen)

[Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 28-06-2005 18:50]

Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 29-06-2005 13:38 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Euhm... Ik ben de cd Wrath & Revenge aan het luisteren, is een rerelease de Wyrd demos... maareuh, ligt het nou aan mij of is de tweede helft van het nummer 'Oath of Revenge' een directe rip-off van het nummer "The Chasm" van Covenant? Die Wyrd demo waar dit nummer vanaf komt is uit 2001 terwijl die Covenant cd uit 1996 is.
Beetje jammer dit. Maak dan gewoon een cover...

Zenial

El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 12-11-2005 17:20 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

* schopje *
Rota, de nieuwe cd, iemand al mee bekend? eerste luisterbeurten beloven veel goeds. Folk/black. Veel snelle nummers. Sterk

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 12-11-2005 22:28 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Kut.

quote:
np: Wyrd - Rota

Hmmm, dit is zonde. Het vrij unieke gitaargeluid van Heathen en Huldrafolk is hier terug, wat goed is, maar de (sterke, dat wel) riffs worden tot in den treure herhaalt en nogal verbandloos aan elkaar genaaid. Ook geen vocalen te bespeuren op dit nummer. Het mist de spanningsboog en afwisseling van die eerste twee albums. Dit klinkt als bijelkaar geraapt restmateriaal van Heathen. Nargath zou hier een heel boeiend nummer van gemaakt kunnen hebben, aangezien enkele stukken serieus gaaf zijn*, maar dit geheel is veel te langdradig voor zijn eigen bestwil.

* Neem bijvoorbeeld dat stuk van 6:14 tot 7:29, met die stampende drums. Daar had 'ie op door kunnen bouwen en er makkelijk weer een enorme veldslag tegen de Gristelijke kolonisten van kunnen maken. Dat fragment had zo in Heathen gepast.

Jullie zijn allemaal negers!

Ruud
Usericon van Ruud
Posted 13-11-2005 1:55 by Ruud Wijzig reactieProfiel van RuudQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Ruud op 06-01-2008 12:43]

Den_Bockereyder
Usericon van Den_Bockereyder
Posted 13-11-2005 3:54 by Den_Bockereyder Wijzig reactieProfiel van Den_BockereyderQuote dit berichthttp://-

wyrd - rota is de grootste baggerplaat die ik in jaren gehoord heb.. wat een ongelovelijke schijtmuziek

[edit]

en oh ik heb heathen en huldrafolk en die vind ik dan weer best aardig

over rehearsal gesproken... :
Dat is hun hellkult spul en unchained heathen wrath en songs of nothern gale spul...
heathen is wel gewoon een officieel album ...
tja.. aardig.. alles behalve briljant..

[Dit bericht is gewijzigd door Den_Bockereyder op 13-11-2005 3:58]

Aurora Infernalis Website: http://www.aurora-infernalis.com Aurora Infernalis Facebook: http://www.facebook.com/aurora.infernalis Aurora Infernalis Twitter: http://twitter.com/AuroraInf

Ruud
Usericon van Ruud
Posted 13-11-2005 10:38 by Ruud Wijzig reactieProfiel van RuudQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Ruud op 02-08-2008 23:52]

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-10-2006 22:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

net alles aangeschaft van dees band,

heathen is mn favo

signature

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-10-2006 22:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Rota is inderdaad kotsmisselijkslecht
wat een saai gezaag!

signature

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-10-2006 22:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

het laatste album - Ghost album, is weer iets beter
de laatste EP Tuonela heb ik nog niet gehoord. Iemand wel?

signature

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-10-2006 23:14 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Lol, wat een miskopen hahaha. Eersteklas kutband IMO.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-10-2006 23:34 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Mja Heathen is wel redelijk maar verre van gaaf.

Tja nogal eentonig ende simpel.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com