IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : leukste concert ervaring
blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 09-08-2001 16:01 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

bij mijn is dat ver terug in de tijd sommige waren nog niet geboren hier denk ik!
het was in 1978 in nijmegen bij het eerste concert van ac/dc in ons land .tijdens het concert moest ik heel erg dus maar even toilet opzoeken.terwijl ik op zoek was iemand mijn om en ik viel, begon gelijk te schelden .er werd in het engels sorry gezegd .toe ik opkeek zag ik wie mijn omver gelopen hadden het was bon scot met angus young op zijn schouders.die zo de zaal in wilden rennen. ik heb angus weer op de schouders van bon scot geholpen en ze zijn de zaal ingerent.dit is mijn mooiste concert ervaring aller tijden,ben benieuwd wat die van jullie is

welcome to hell,fuckin, hell yeah

suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 09-08-2001 16:04 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

In 1978 was ik 2
Ehm.....even denken.....heb veel leuke concertervaringen.....een van de leukste was op Dynamo '97.....gewoon vanwege de sfeer en het samenzijn met vrienden.....ik heb geen indrukwekkende of grappige ontmoeting met bandleden gehad, zoals jij

I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-08-2001 16:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm moet toch wel het metalfest 2000 in Hardenberg zijn geweest. Dat was namelijk de eerste keer dat ik Within Temptation live zag, we waren er met heel Aarseerst + crew, inclusief onze lesbische masseuse, waarmee ik door de sfeer die er hing nog heb lopen zoenen, was een hele aparte, maar zeer memorabele avond

suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 09-08-2001 16:33 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Heee Jenje, daar was ik ook!
Ook een gaaf concert: al weer een paar jaar geleden: onder anderen Moonspell, Amorphis, Therion.....geweldige sfeer en geweldige muziek (Paul, waar was het ook al weer? Amsterdam?)

I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 09-08-2001 19:58 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Welll, simpel:... Opeth + apestoned... Of jah, die keer dat ik bekeerd werd tot Anathema, ik was compleet tegen m'n zin meegesleurd naar een concert in de Vooruit in Gent, waar Anathema op het programma stond, samen met nog andere bands, Moonspell geloof ik, of Tristania, of zoiets in die zin toch... weet ik niet meer, anyway, ik liep rond met een bakkes tot op de grond, en Anathema kwam op, whoehoeeee, mijn humeur nog slechter, toen riep Vincent 'Is everybody allright???' Heel de zaal brulde 'YEAAAAH!!!', behalve ikke: nooooo... . Ergens tijdens het eerste nummer moet ik radicaal van idee veranderd zijn... Cool was ook mijn babbel met Vincent achteraf, .

madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 09-08-2001 20:26 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

'k Weet niet of jullie MonsterMagnet kennen-ben eens naar één v/hun optredens gaan kijken(denk:augustus'95)met 2 vriendinnen.We hadden behoorlijk wat op en tijdens "Cage around the sun"gooiden ze ineens enorme strandballen in het publiek.Reden te meer voor een partijtje volley boven de hoofden van de concertgangers...Heb me ziek gelachen.

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

SheRa
Usericon van SheRa
Posted 09-08-2001 22:12 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Hmm, ik weet niet wat nou echt de leukste was... misschien Morbid Angel en Zyklon eerder dit jaar. Dat was net nadat ik bij mijn toenmalige vriend weg was en een soort begin, daarvoor ging ik nauwelijks ergens heen.

Dead things grow from deep inside...

amy
in tragedies we play.......
Usericon van amy
Posted 10-08-2001 10:10 by amy Wijzig reactieProfiel van amyQuote dit bericht

Suus, dat concert van Moonspell, Rotting Christ, Therion and Samael in 1996 waar je het over had was inderdaad in Amsterdam. Weet je nog dat we Fernando van Moonspell na afloop zagen zitten en er niet heen durfden om met hem te praten?
Ook in 1996 liep ik samen met een vriend Dino en Burton van Fear Factory tegen het lijf en mochten we na een hele dag met ze hebben opgetrokken op de guestlist staan voor het concert dat ze 's avonds in Tivoli gaven. Was erg leuk!

Metzie
Usericon van Metzie
Posted 10-08-2001 13:34 by Metzie Wijzig reactieProfiel van MetzieQuote dit berichthttp://www.metzie.nl

Leukste concert ervaring wat oktober 2000 dacht ik toen Nightwish optrad in de melkweg.
Na een zwakke 1e support act trad er een 2e support act op (sinergy), die hebben de sterren van de hemel gespeeld.
Daarna kwam nightwish en die hebben bijna 1.5 uur gespeeld. Tarja was ziek op dat moment, maar zette toch door om het optreden af te maken.

De sfeer was zo goed, en ze hadden een professionele geluidsman mee, die het geluid subliem afregelde.

Vooral het applaus op het einde geeft me nog kippevel, zoveel gratie hebben ze denk ik nog nooit gehad.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-08-2001 17:54 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Deep Purple met groot symfonie orkest in de Ahoy afgelopen jaar... MOOOOOOII!!!!!

suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 10-08-2001 18:04 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2001 10:10 schreef amy het volgende:
Suus, dat concert van Moonspell, Rotting Christ, Therion and Samael in 1996 waar je het over had was inderdaad in Amsterdam. Weet je nog dat we Fernando van Moonspell na afloop zagen zitten en er niet heen durfden om met hem te praten?
Klopt ja, te verlegen

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 10-08-2001 21:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2001 16:33 schreef suzanne het volgende:
Heee Jenje, daar was ik ook!
Ook een gaaf concert: al weer een paar jaar geleden: onder anderen Moonspell, Amorphis, Therion.....geweldige sfeer en geweldige muziek (Paul, waar was het ook al weer? Amsterdam?)
Toen toevallig nog viertien apedronken mensen met grijze aarseerst T shirts rondzien hangen voor de fronttafel ?

suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 11-08-2001 17:41 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2001 21:06 schreef Jenje het volgende:
Toen toevallig nog viertien apedronken mensen met grijze aarseerst T shirts rondzien hangen voor de fronttafel ?
Niet dat ik me kan herinneren

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2001 17:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ok niet helemaal meer ;-))

Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 11-08-2001 19:25 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Lastige vraag!!! Ik ben sinds ik concerten bezoek, naar ruim 100 optredens/concerten/festivals geweest. In elk geval kan ik melden dat 95% van alles wat ik gezien/meegemaakt heb, positief was. Ik heb ook wel een aantal artiesten irl ontmoet ,doordat Devoraz toen ook een radioprogramma had, en omdat ik zelf redelijk brutaal ben (niet opdringerig);

Maar 3 concerten staan me zo wel bij:
Mekong Delta (ik weet het jaar niet meer!) in Katwijk, waar we uitgebreid met zanger Doug Lee hebben staan ouwehoeren na afloop van hun concert. De tent aldaar moest om 00.00 uur dicht (ze zijn erg gelovig in het Katwijkse) en toen zijn we maar buiten gaan staan kleppen.

de 2e is het optreden van Fates Warning, ook in Katwijk Dat was op een hele zomerse dag waarbij Devoraz en ik bij wijze van zeer hoge uitzondering de dag op het strand hebben doorgebracht (wij haten zon), om 's avonds naar Fates Warning te gaan. De bandleden liepen gewoon rond en ik ben zo'n muts: wil dan toch ff ouwehoeren. Dus hebben we voor het optreden met ze staan kletsen (onder het mom van: goh, misschien eens een keer een interview voor de radio??, wat er overigens nooit van is gekomen). Een van hen vroeg nog: "goh, komen jullie nog naar ons kijken, of gaan jullie zo weer naar huis"... Alsof we voor jan joker naar Katwijk waren gegaan Erg goed optreden trouwens! Fates Warning is live ontzettend goed! Dit concert staat in mijn top 10 van beste concerten ooit gezien.

De derde was de meest bijzondere nog (vond ik). Het optreden van Infernäl Mäjesty in Terneuzen. We waren toevallig in Walcheren op vakantie; 5 dagen eerder hadden we Infernäl al in Hilversum gezien; het was BERENDRUK en het was retegoed!!! Dus wij dachten: hup, weer erheen! zowat om de hoek ... Nou in Terneuzen was een handjevol publiek; Devoraz, ik en een Belg waren de enige die uit hun dak gingen. Malevolent Creation en Vader speelden er ook. I.M. zou het hoofdprogramma zijn, maar het scheen dat Vader populairder was in Terneuzen. Dus I.M. moest voor Vader spelen; dat kwam ons in elk geval wel goed uit, want dan konden we mooi nog het laatste veer terug naar Walcheren pakken.
Na afloop met de band staan praten, die erg blij waren dat er toch nog 3 mensen uit hun dak waren gegaan (de rest van het publiek hing dus ongeïntereseerd aan de bar).
Toen moesten we toch echt weg "we've got to go, or we will miss the boat" (anders moesten we via Antwerpen terug!!). Zegt een van de bandleden van I.M.: "where to?? Finland???" Ik kwam niet meer bij van het lachen!!! Ze hadden geen idee waar ze waren!!

Nou ja... zo zijn er nog wel veel meer leuke dingen te vertellen, maar dan ben ik nog wel ff bezig.

If you can't eat it or fuck it, then kill it...

Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 12-08-2001 3:07 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Ten eerste Werchter '99, mijn eerste festival bezoek. Toen speelde Metallica 2,5 uur lang beregoed op mijn verjaardag.

Ten tweede uiteraard de signeersessie van Lacuna Coil op Eurorock afgelopen weekend

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com