|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Heb je een paar goede aanraders voor .ogg-players? Ik zie één probleem, mocht alles en iedereen op .ogg overgaan (ben zelf best voor nl.): schijfruimte op je-weet-wel-waar. Zelf encodeer ik ook met VBR BTW, range 128-320 kbps. Klinkt inderdaad stukken beter. |
|
WinAmp speelt OGGs af. |
|
Allrighty . Ik zal vandaag eens .ogg proberen te rippen, kunnen jullie fijn Alec Empire uitproberen als .ogg-file. Hoe zit dat precies met encoding enzo? Kan het met Exact Audio Copy? |
|
|
|
quote:Hmm, toen ik daar twee weken terug ging kijken stuurde die link me weer door naar de site van WinAmp, alwaar werd gezegd dat de betreffende plugin niet meer beschikbaar was. Het probleem is namelijk dat ik al sinds mensenheugenis .ogg files afspeel in m'n windows NT op m'n werk, maar bij een of andere update is er iets missgegaan waardoor WinAmp dit nu niet meer doet. Maar ik zal vandeweek nog eens kijken dan. Ogg Vorbis blijft ook mijn favoriete formaat. Goede, kleine bestanden die beter klinken dan MP3 (om over WMA nog maar te zwijgen). I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: die grens is 44,1 kHz (2*22050 Hz, dit is ook de hoogst weer te geven frequentie) ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
Neige, lul ik nou uit m'n nek (dus, ben ik helemaal de mist in gegaan m.b.t. 41kHz op de CD standaard? Dat denk ik nu.) Bedankt voor de tip over 44,1kHz Nu denk ik dat ik eigenlijk bedoelde: 44,1 t.o.v. 48kHz ARGH! Ben de kluts kwijt! [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 01-02-2003 13:00] |
|
Komen ogc-files eigenlijk ook voor in de zoekresultaten van programma's als Direct Connect en Kazaa? Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear) |
|
ogc? OGG! en ik zou't niet weten. |
|
Welke VBR gebruik je bij .ogg? 128 kb/sec? 256 kb/sec? |
|
LoL, ik heb volgens mij altijd ogc gelezen :D Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear) |
|
quote: Uit mijn Linux manpage: quote: Ik heb hem altijd op 3 gelaten, dus je kan nog 7 levels hoger als je wil en het nuttig vindt/hoort. En uit de FAQ: quote: Sorry Dwaal, dit is het relevante stuk tekst: quote: [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 01-02-2003 13:14] |
|
quote: Klopt! Het kan tegenwoordig nog gekker; SACD heeft een frequentiebereik van 5 - 100000Hz, de eerste speler kwam uit met een 24-bits DAC. Sommige high-end cd spelers (merken als Wadia van 50000+ euro come to mind) gebruiken 18-, 20- en 24-bits DAC's ook. |
|
En ik vind persoonlijk die hele mp3 / ogg / vbr discussie dikke vette BULLSHIT Ik heb vroeger aardig wat aan trading gedaan, eerst tapetrading (ooh yeah goede oude tijd haha) en daarna overgestapt op mp3 trading, maar godver wat kunnen sommige mensen Zeiken over de kwaliteit en grootte van hun mp3's. "Oh nee 320 kbit cbr is niet genoeg, ik wil wel vbr met een minimumfreq van 192 kbit", "nee ik wil geen mp3, maar hier-en-hier is een nieuw formaat dat beter klinkt". Ik heb zelf maar een stelregel: Als je kwaliteit wil, KOOP DE CD DAN! Voor een kopietje vind ik 128 kbit mp3 meer dan genoeg. Om nu alle mp3's weer te gaan vervangen door ogg's is ook zo'n onzin. Nou jeuh, zijn ze net iets kleiner. Over een jaartje is er vast weeer een nieuw formaat die weeeer net iets kleiner is en dan moet je weer overstappen? Snap dan dat het voordeel en gemak van een algemeen geaccepteerde standaard vele malen groter is dan die paar Kb winst die je hebt om je muziek weer in een ander nieuw formaat te gaan coderen. Maar goed, ik ben weer aan het razen... hehehe... iedereen veel plezier met je ogg's en mp3's die net iets kleiner zijn en net iets beter klinken en wat voor obscure formaten ze allemaal nog meer verzinnen, ik hou t simpel en draai mijn mp3'tjes lekker. En om van t gezeik af te zeik ben ik ook bijna compleet gestopt met traden. Zenial |
|
Nou, met die .ogg gaat het iig "". Geen gezeik met compatibiliteit, Zenial, want mp3 en ogg zijn voor je speler inwisselbaar. Encoden is makkelijk, .ogg is iets betere kwaliteit (wat is daar mis mee als je er geen moeite voor hoeft te doen?) en Exact Audio Copy configureren met de standaard ogg encoder is een eitje. Echt, een kind kan de was doen. Ik ben om . |
|
quote: Heh, bij trades zit je idd niet te wachten op allrelei voorwaarden en BS. Wat die "koop de cd dan" betreft; ja en nee. Als ik iets goed vind dan koop ik ook de CD. Maar wanneer ik in de toekomst bijvoorbeeld een portable ga aanschaffen dan zal het een ogg-speler zijn omdat ik dan WEL de beste kwaliteit voor m'n gehoor wil zonder een bulky CD-speler mee te zeulen. quote: Je moet er zin in hebben ja. Hoe groter je collectie hoe groter de tegenzin. "Don't rock the boat" is dan het devies. quote: Nieuwe formaten kunnen eindeloos blijven komen en gaan, inderdaad. Doch: Op het MP3 codec (voor decoders en encoders) zitten royalties die aan Thomson Multimedia/Fraunhoffer-IIS moeten worden betaald. Uit hun FAQ: quote: Wat dus inhoudt dat de prijs die je betaalt voor alle hedendaagse mp3-enabled spelers duurder vanwege deze rayalties. Ik wacht wel ff OGG klinkt beter en kost niks. MP3 is een ISO/IEC MPEG standaard dus de industrie voelt zich nog safe met MP3 maar dat duurt niet eindeloos. Concurrentie zal men ertoe dwingen dat met OGG erin gaat bouwen, eerst naast andere codecs en na verloop van tijd denk ik dat de anderen overbodig zullen worden tenzij als backward-compatibility. Dus zoals je ziet zit er veel meer achter dan alleen waar jij mp3 voor gebruikte, Zenial. |
|
zijn er ook nog mensen die net als mij de cd-r de dood in wensen.?? Ik bedoel de gemiddelde cd-r gaat maar een jaar of 10 mee. Doe mij dan maar een orginele of een MD-tje. Zijn er ook mensen hier die gebruik maken van DAT? Suck my piss |
|
Ik zou ze allebei graag eens uitproberen maar voor MD heb ik dus een recorder en een md-man nodig. Beide kosten een dikke duit. En de MD's zelf kosten ook wat. DAT is al helemaal beperkt in gebruik. Vooral profs (die het ook kunnen betalen). |
|
klopt helemaal....ik zelf gebruik MD nu een dikke 5 jaar....gewoon bandjes gemak + cd kwaliteit,...mijn deck is als ik kijk naar wat er nu in de winkels staat, erg verouderd....maar doet het dus nog prima. Ik zweer bij MD. Tis idd niet aantrekkelijk vanwege de prijs maar, ik heb er super veel plezier van en het is zo makkelijk. Suck my piss |
|
Even iets rechtzetten: Dat 44kHz dat winamp aangeeft is de samplerate, niet het ferquentiebereik zoals het woord zou doen vermoeden. Dat 44KHz wil zeggen dat het digitale signaal per seconde word verdeeld in 44100 'samples', wat de geluidskwaliteit bepaald. Sommige mp3tjes hebben 22050kHz als samplerate en dat zul je terug horen in het geluid. Cd --> 44100Hz Md --> 48000Hz Digitale mixers (24 bit) --> 96000Hz |
|
Even een vraagje, ik heb een MP3 speler gehaald en ben begonnen m'n CD collectie te rippen. Ben erg lang bezig geweest met de eerste 50 CD's (and lots to go ). Nou staan er allemaal rare geluidjes tussen door. Erg irritant! Iemand die weet wat ik moet doen?! Of waar het aan ligt? Ik heb op 192k geript. |
|
quote: Welke ripper gebruik je? Zenial |
|
quote: CD-DA X-Tractor Is er mischien een ripper aan te raden waar je zo iets zowiezo niet hebt?! |
|
quote: Ik gebruik altijd CDex (te downloaden op http://www.cdex.n3.net ), als je daar instelt dat je de LAME codec gebruikt en dan 192 op high quality krijg je erg goede mp3's... Als je dan nog rare geluiden krijgt is er denk ik iets mis met je cd-rom speler of je cds... Zenial |
|
quote: Huh, ik las laatst ergens dat cd-r's langer meegingen dan originele cd's? Ik wou al compleet op CDR overstappen haha. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |