|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Het was de moeite , de thuisblijvers hadden echt ongelijk. Een boeiende line-up, die wat meer publiciteit had verdiend, want de eerste groep van de dag, Equinox heeft voor vijf man en een stel dooie ratten moeten spelen, terwijl ze toch ineteressante muziek te bieden hebben. Uitschieters van de dag waren voor mij Skald, (alleen zo diep-onder de grond dat ze geeneens demo-materiaal uit hebben blijkbaar ) In-QUest en Fcourse Axamenta. Bij Primordial was het weer sfeer troef.Wel raar als er minder dan 100 mensen naar staan te kijken. (laat ik eerlijk zijn: ik vraag me af of er 30 mensen voor het podium stonden) [Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 31-03-2003 7:46] I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Primordial was heerlijk, ik voel het nog steeds aan mijn nek , heelrijk gebanged daarop, Axamenta was ook heel erg goed, heb me echt wel fijn vermaakt die avond Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Het werd meteen een dag vol verassingen, nog al pas op de trein en er stapte al een vriendin van men moeder op, kort gesprekje tot in gent beetje zitten kaarten met de kleine, niets speciaal. In Waregem aangekomen direct de weg naar the steeple gevraagd, roept er een meisje aan de andere kant van de straat, "hé, ga je naar sulfer", ik direct ernaartoe, bleek het lief van de organisator te zijn. De weg dus zeer gemakkelijk gevonden. Daar aangekomen bleek hoe goed het georganiseerd was. Ik betaal, kom binnen Damn er zat 7 man (nl. de eerste groep) Ik was wel 10 minuutjes te vroeg. De dorstige mens die ik ben, natuurlijk direct achter drankbons. Die waren er nog niet, dachten ze dat het maar een half uur later begon, en deze waren dus nog niet aanwezig. Er komt meer volk toe (2de band ) Equinox: De eerst band begon er er waren er al 3 die betaald hadden om binnen te komen, de overige 20 man waren personeel en andere bands. Het eerst wat me verwonderde was dat deze band 2 drummers had, (de ene wel zonder basdrum en de drummer stond recht) Ze speelden redelijk strak, het geluid zat goed, gewoon nog ietsje meer repeteren. Het klonk wel goed. Skald: Het eerst wat me direct opviel was dat er een meisje in die groep speelde die in tegenstelling tot alle andere metalheads in de zaal, niet gans in het zwart gekleed liep. Mijn mond viel gans open toen ze een viool ter hand nam. Kon dit goed gaan aflopen? En het antwoord was zeker ja, Ze begonnen retestrak, vette deadmetalgrunds, een drum in snelvaart, de gitaren iets naar achter gedrukt en een viool die super klonk. Headbangers allom. Tijdens het 2de nr een zalig doompassage, die mijn verwachtingen nog deed stijgen. En niet onterecht bleek nadien. Na enkel snelle en extreem trage, maar toch zo krachtige nrs nog een verhaal over 'the viking warrior' en daarmee was het gedaan. Mijn favoriete band van de dag, hoewel de groep wat meer zelfvertrouwen mag hebben. disown: Toen DISOWN begon zat de zaal al iets voller (de rest van de bands waren toegekomen) en er daagde op het gemak weg wat meer publiek op. DISOWN speelde keiharde deadtrashmetal met supergrunts en zalige solo partijen. Ook de rest van het volk bleek er van te genieten en er werd wel serieus wat hersennen uit de schedelpan gebangd. Disown een naam om te onthouden. thurisaz: Al de bands waren aangekomen, dus eigenlijk geen publiek meer bijgekomen, de zaal zat al amper een derde vol. En dit bleef zo voor de ganse dag. Op deze plek moest normaal 'de pajotenlandsche heydensche metealband' GARMENHORD gestaan hebben, maar deze werden jammergenoeg vervangen door THURISAZ, ze speelden een soort rommilige blackdeadmetal waar er niet echt veel aan te beleven viel. Om de eerste honger te stillen ben ik maar naar de plaatselijk bakker geweest om boterkoekjes. headmeat: Om eerlijk te zijn verwachte ik redelijk veel van HEADMEAT. Ik zag ze drie jaar geleden in aartal en ze speelden daar hondsbrutale deadmetal. Ze waren wel goed, maar niet zo vet als ik verwacht had, het werd dus een kleine teleursteling. leng tch'e: Ik had al enkel keren de naam van deze band haren vallen en ik dacht dat ze hardcore speelden. Tot mijn grote verbazing waren de gitaristen langharig vetzakken eerste klas, dus herzag ik vlug mijn mening en dacht wel dat het weer een deadmetal band was, muzikaal gezien was het wel zo, maar er zatten toch wel wat HC invloeden in. Het klonk met momenten supergoed, op andere wat eentonig. De zanger daarentegen zouwden ze beter levend villen en ritueel slachten, want die klonk net of ie juist de deur in de backstage keihard had toegeslaan met zijn ballen er nog tussen. Ook de rest van het publiek vond dit blijkbaar, dus werd het opeens zeer druk in de frituur om de hoek. axamenta: de groep waar ik voor gekomen was. Ze speelden symphonische blackmetal, een beetje in het straatje van 'children of bodem' maar dan iets harder. Mijn verwachtingen voor axamenta lagen zeer hoog, maar die vulden ze zonder probleem in. Ook het publiek wist dit blijkbaar te smaken en er werd weer wild geheadbangd. Ik was zo onder de indruk dat ik op een moment ook met mijn kop begon te schudden, maar toen ik merkt dat mijn haar daar nog echt niet lang genoeg voor was ben ik dat snel gestopt. Na de show heb ik dan ook meteen hun 2de demo en hun 1ste full cd gekocht. Jammer dat SKALD nog niet op schijf had staan. WELKIN: Ik heb van deze gasten een nummertje op cd staan en vond het wel klinken, de deadmetal van WELKIN wist me toch wel een klein half uurtje bezig te houden, maar dan werd het allemaal wat eentonig en met de 2de hongergolf van de avond ging ik mij maar een bicky rib halen. Terwijl ik de rest van het metalvolk rustig liet doorbangen. In-Quest: Ik heb de naam al dikwils horen vallen en had tot 3 keer toe een optreden van hen gemist. Daarom was ik er als de kippen bij om deze technische deadmetalband op het podium te gaan bekijken. En goed was het inderdaad goed, de ambiance zat er goed in, op een moment begon men als het ware een headbangdmoshpit. IN_QUEST kwam zag en overwon primordial: De enigste buitenlands band op de affiche. Deze Ieren kwamen op in een vreemde vorm van corpspaint. Ze speelden een atmosferische blackmetal, die het volk echt wel kon bekoren. Deze sympathieke gasten speelden anderhalf uur lang de pannen van het dak en wisten het volk volledig te bekoren. De zanger van deze band moet wel volledig geschift zijn, ik denk niet ooit 2 keer dezelfde gezichtsuitdruking op die gast zijn face te hebben gezien. Ze wist ie ook perfect het publiek te bespelen en nooit voor een moment van verveling te zorgen. Na de show met 2 Antwerpse metalbroeders en zuster meegelift tot in gent, daar 10 minuutje gewacht, door naar brugge waar wa 5 minuutje later werden meegepakt door een Franstallige Oostendenaar. Superdag, supershow, jammer van de kleine opkomst. ^ | | | | wie dit volledig leest die ontdekt waarschijnlijk enkel schrijfvauten, sorry daarvoor |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Vorige pagina |