IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Databases, wie doet er iets mee? Vorige pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 17-02-2003 10:34 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Hehe ach ik hou mijn homepage database ook al 8 jaar bij


Zenial


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-02-2003 13:06 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 16 februari 2003 22:55 schreef Zenial het volgende:
Zo is de hoofd datafile voor mijn homapage (track info van 2500 cds) een textfile van 1.8 Mb. Lekker klein en snel dus
Alleen jammer dat de file-benadering meestal relatief traag is natuurlijk Je kunt even overwegen of het sneller is om de hele inhoud van het bestand in een database te mikken (in e1n veld dus).

Ik doe voor m'n werk heel veel met MySQL. Alle data die behandeld worden vanuit de websites (internet, extranet en intranet) worden via PHP of Perl in MySQL gestopt en er zo ook weer uitgehaald. In de toekomst wellicht wat met Oracle, als de load die van de capaciteit van MySQL overstijgt, maar dat zal nog wel even niet.

Verder kan ik Access afraden Het is traag, onoverzichtelijk en niet in de laatste plaats nodigt het uit tot beveiligingsproblemen...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-02-2003 13:12 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Oracle... Zeer goede DB vooral als je met zeer veel data werkt. Alleen die licensie shit is gewoon zwaar klote, en het is ook ongelofelijk duur. Dus tenzij je een bank begint met miljoenen klanten kan je beter bij mysql blijven IMHO.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-02-2003 13:16 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik gebruik ook databases, zelfs Access.. Maar dan uitsluitend om een database te hebben die ik vanuit een applicatie kan benaderen.

Ik ken Access, SQL-Server 6.5 en 7, Sybase en Oracle.

Enne... SQL = leuk Bijv. op basis van in XML vastgelegde data automatisch een nieuwe database bouwen d.m.v. SQL enzo


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-02-2003 13:24 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 17 februari 2003 13:12 schreef Azagthoth het volgende:
Oracle... Zeer goede DB vooral als je met zeer veel data werkt. Alleen die licensie shit is gewoon zwaar klote, en het is ook ongelofelijk duur. Dus tenzij je een bank begint met miljoenen klanten kan je beter bij mysql blijven IMHO.
Nou ja, de grap zou dan dus zijn dat die toepassing toch opgezet zou worden in opdracht van een grote klant (anders heb je niet zo'n hoge load) en die hebben toch al Oracle licenties liggen. Anders is 't inderdaad niet te doen.. ik ben blij dat ze die Developer licentie uitgevonden hebben, anders was de lol er helemaal snel af.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 17-02-2003 13:27 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

Ik houd zelf een klein beetje bij welke CD's (origineel) ik heb (alleen artiest en titel in Excel) en welke bands ik live heb gezien (en hoe vaak), verder kom ik eigenlijk niet.

Ik heb nog een beetje met een database met onderzoeksgegevens gewerkt (en zal dat ongetwijfeld weer moeten doen), maar dat was voornamelijk nieuwe data invoeren

NP: Mortiis - Towards The Gate Of Stars


For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-02-2003 13:29 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Ik heb er heel even mee gewerkt, maar ik kwam er al snel achter dat het gewoon te uitgebreid is voor hetgeen wat wij (bij mijn bedrijf) willen doen. Teveel extra dingen die wij nooit gebruiken en waarvoor je wel dik betaald. Mysql biedt alles wat we nodig hebben en het is... gratis! en aangezien wij echte hollanders zijn is het een makkelijke beslissing. Wel jammer dat mijn cursus Oracle niet door gegaan is, staat wel goed op je CV...



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 17-02-2003 14:01 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Ik werk soms met MySQL voor websites en op werk wat met Oracle.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 17-02-2003 17:58 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Tsja databases. Ik heb hio gestudeerd en toen was databases een hoofdvak.

Ik ben zelf 3-jaar Progress-dba geweest en werk thuis veel met mysql (zie het forum en zm). Op mijn werk meestal met Oracle. Verder heb ik ook nog wel wat ervaring met MSSQL.

Al met al aardig wat ervaring met databases maar ik zie het meer als een ding wat je nodig hebt dan dat ik er helemaal geil van wordt .


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 17-02-2003 18:05 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

ik ben een databeest


Dit slaat nergens op.


wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 18-02-2003 18:48 by wild cat Wijzig reactieProfiel van wild catQuote dit bericht

Op mijn werk wordt het hele klachtensysteem verwerkt via een database in access. Met twee man hebben we dat helemaal opgesteld. En we blijven uitbreiden . Ongelofelijk hoeveel mogelijkheden je daarmee hebt. Heb ook een opleiding oracle gevolgd, op zich ook wel interessant ...maar ik werk daar nu helemaal niet meer mee.

[Dit bericht is gewijzigd door wild cat op 18-02-2003 18:49]


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2003 19:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Access regeert, maar Excel mag er toch ook wezen. Jammer dat ik beide systemen maar oppervlakkig ken. Zo schijnt het dat je ook best veel statistiek in Excel kunt doen.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2003 19:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 19:10 schreef attila_de_hun het volgende:
Access regeert, maar Excel mag er toch ook wezen. Jammer dat ik beide systemen maar oppervlakkig ken. Zo schijnt het dat je ook best veel statistiek in Excel kunt doen.




vraagje: is het moeilijk om macro's te leren schrijven?(ik heb niks geen programmeer ervaring)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-02-2003 19:13 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 19:10 schreef attila_de_hun het volgende:
vraagje: is het moeilijk om macro's te leren schrijven?(ik heb niks geen programmeer ervaring)

Boek kopen, Visual Basic for dummies, of zo. Daarmee moet je een eind kunnen komen. Of ga gewoon ff lekker college lopen bij je universiteit .


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2003 19:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 19:13 schreef Dwaallicht het volgende:
Boek kopen, Visual Basic for dummies, of zo. Daarmee moet je een eind kunnen komen. Of ga gewoon ff lekker college lopen bij je universiteit .


zeg, heb jij het bedrag dat je aan college geld moet betalen al eens goed bekeken??? En ik als oude zak kan niet meer anoniem tussen al die jeugdigen gaan zitten. Nee, ik ga wel zo een boekje kopen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-02-2003 19:21 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 19:20 schreef attila_de_hun het volgende:
zeg, heb jij het bedrag dat je aan college geld moet betalen al eens goed bekeken??? En ik als oude zak kan niet meer anoniem tussen al die jeugdigen gaan zitten. Nee, ik ga wel zo een boekje kopen.

Hallo zeg, je stapt toch gewoon die collegezaal in? Wat boeit dat nou? .

Zou ik wel doen, in ieder geval, hehe.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2003 19:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 19:21 schreef Dwaallicht het volgende:
Hallo zeg, je stapt toch gewoon die collegezaal in? Wat boeit dat nou? .

Zou ik wel doen, in ieder geval, hehe.


Nee nee Dwaallicht, dat is net zoiets stouts als Monolith muziek downloaden bij kazaa (Lite). Betalen voor het produkt is het devies.
.
.
.
.
(yeah right)



Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 18-02-2003 20:39 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

Ik gebruik het liefst MySQL draaiend op een linuxbakkie voor webpagina's aan te sturen. Voor Visual Basic programma's gebruik ik meestal access (puur tabellen).
Ik gebruik de functionaliteit niet van Access omdat ik Access als database erg beperkt vind voor professioneel gebruik. Voor een muziek hobby-dbase is het natuurlijk uitermate geschikt, zeker omdat je binnen enkele ogenblikken resultaat hebt.




ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 18-02-2003 20:47 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 18 februari 2003 20:39 schreef Bonnie het volgende:
Ik gebruik het liefst MySQL draaiend op een linuxbakkie voor webpagina's aan te sturen. Voor Visual Basic programma's gebruik ik meestal access (puur tabellen).
Ik gebruik de functionaliteit niet van Access omdat ik Access als database erg beperkt vind voor professioneel gebruik. Voor een muziek hobby-dbase is het natuurlijk uitermate geschikt, zeker omdat je binnen enkele ogenblikken resultaat hebt.


En ik heb een webmaster.... die dat regelt voor mij.
waar hebbe we t over



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2003 20:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 20:39 schreef Bonnie het volgende:

Ik gebruik de functionaliteit niet van Access omdat ik Access als database erg beperkt vind voor professioneel gebruik.


In wlke zin vind je access beperkt. Met de juiste querry's kom je toch een heel eind?


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 18-02-2003 21:55 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 20:57 schreef attila_de_hun het volgende:
In wlke zin vind je access beperkt. Met de juiste querry's kom je toch een heel eind?


Dat klopt, single user is Access prima. Multi user niet. Lage performance. Recordlocks worden niet goed afgehandeld. Is instabiel enz enz.




Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen