|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Hehe ach ik hou mijn homepage database ook al 8 jaar bij Zenial |
|
Oracle... Zeer goede DB vooral als je met zeer veel data werkt. Alleen die licensie shit is gewoon zwaar klote, en het is ook ongelofelijk duur. Dus tenzij je een bank begint met miljoenen klanten kan je beter bij mysql blijven IMHO. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Ik gebruik ook databases, zelfs Access.. Maar dan uitsluitend om een database te hebben die ik vanuit een applicatie kan benaderen. Ik ken Access, SQL-Server 6.5 en 7, Sybase en Oracle. Enne... SQL = leuk Bijv. op basis van in XML vastgelegde data automatisch een nieuwe database bouwen d.m.v. SQL enzo |
|
quote:Nou ja, de grap zou dan dus zijn dat die toepassing toch opgezet zou worden in opdracht van een grote klant (anders heb je niet zo'n hoge load) en die hebben toch al Oracle licenties liggen. Anders is 't inderdaad niet te doen.. ik ben blij dat ze die Developer licentie uitgevonden hebben, anders was de lol er helemaal snel af. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Ik houd zelf een klein beetje bij welke CD's (origineel) ik heb (alleen artiest en titel in Excel) en welke bands ik live heb gezien (en hoe vaak), verder kom ik eigenlijk niet. Ik heb nog een beetje met een database met onderzoeksgegevens gewerkt (en zal dat ongetwijfeld weer moeten doen), maar dat was voornamelijk nieuwe data invoeren NP: Mortiis - Towards The Gate Of Stars For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
|
Ik heb er heel even mee gewerkt, maar ik kwam er al snel achter dat het gewoon te uitgebreid is voor hetgeen wat wij (bij mijn bedrijf) willen doen. Teveel extra dingen die wij nooit gebruiken en waarvoor je wel dik betaald. Mysql biedt alles wat we nodig hebben en het is... gratis! en aangezien wij echte hollanders zijn is het een makkelijke beslissing. Wel jammer dat mijn cursus Oracle niet door gegaan is, staat wel goed op je CV... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Ik werk soms met MySQL voor websites en op werk wat met Oracle. |
|
Tsja databases. Ik heb hio gestudeerd en toen was databases een hoofdvak. Ik ben zelf 3-jaar Progress-dba geweest en werk thuis veel met mysql (zie het forum en zm). Op mijn werk meestal met Oracle. Verder heb ik ook nog wel wat ervaring met MSSQL. Al met al aardig wat ervaring met databases maar ik zie het meer als een ding wat je nodig hebt dan dat ik er helemaal geil van wordt . |
|
ik ben een databeest Dit slaat nergens op. |
|
Op mijn werk wordt het hele klachtensysteem verwerkt via een database in access. Met twee man hebben we dat helemaal opgesteld. En we blijven uitbreiden . Ongelofelijk hoeveel mogelijkheden je daarmee hebt. Heb ook een opleiding oracle gevolgd, op zich ook wel interessant ...maar ik werk daar nu helemaal niet meer mee. [Dit bericht is gewijzigd door wild cat op 18-02-2003 18:49] Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not. |
|
Access regeert, maar Excel mag er toch ook wezen. Jammer dat ik beide systemen maar oppervlakkig ken. Zo schijnt het dat je ook best veel statistiek in Excel kunt doen. |
|
quote: vraagje: is het moeilijk om macro's te leren schrijven?(ik heb niks geen programmeer ervaring) |
|
quote: Boek kopen, Visual Basic for dummies, of zo. Daarmee moet je een eind kunnen komen. Of ga gewoon ff lekker college lopen bij je universiteit . |
|
quote: zeg, heb jij het bedrag dat je aan college geld moet betalen al eens goed bekeken??? En ik als oude zak kan niet meer anoniem tussen al die jeugdigen gaan zitten. Nee, ik ga wel zo een boekje kopen. |
|
quote: Hallo zeg, je stapt toch gewoon die collegezaal in? Wat boeit dat nou? . Zou ik wel doen, in ieder geval, hehe. |
|
quote: Nee nee Dwaallicht, dat is net zoiets stouts als Monolith muziek downloaden bij kazaa (Lite). Betalen voor het produkt is het devies. . . . . (yeah right) |
|
Ik gebruik het liefst MySQL draaiend op een linuxbakkie voor webpagina's aan te sturen. Voor Visual Basic programma's gebruik ik meestal access (puur tabellen). Ik gebruik de functionaliteit niet van Access omdat ik Access als database erg beperkt vind voor professioneel gebruik. Voor een muziek hobby-dbase is het natuurlijk uitermate geschikt, zeker omdat je binnen enkele ogenblikken resultaat hebt. |
|
quote: En ik heb een webmaster.... die dat regelt voor mij. waar hebbe we t over |
|
quote: In wlke zin vind je access beperkt. Met de juiste querry's kom je toch een heel eind? |
|
quote: Dat klopt, single user is Access prima. Multi user niet. Lage performance. Recordlocks worden niet goed afgehandeld. Is instabiel enz enz. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |