|
Auteur: |
|
|
Hollenthon is vet !! Maar vlgens mij is het meer deathmetal gecombineerd met klassiek dan Black metal. Vraag het op hun site zou ik zeggen (over die componist) |
|
Ik heb ze idd een mail gestuurd en er al een antwoord op gehad. Het is het stuk Dance of the knights van componist prokofiev; komt uit Romeo & Julia... If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
Kwam mij ook enigszins bekend voor ja, dat stukje Hollenthon zou ik beschrijven als klassiek meets speed-metal. Domus Mundi vind ik minder dan With Vilest of Worms to Dwell, wat een prachtige cd is |
|
Zoals Mr. Hollenthon (Martin Shirenc, ex-Pungent Stench, cult death metal band begin jaren 90)het zelf noemt, ethno-metal. Ik heb alleen Domus Mundi en ben er niet kapot van, alleen het laatste nummer, die heb ik erg vaak beluisterd. http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
jaaa Hollenthon is mooi, heb laatst die cd staan luisteren..mooi mooi mooi I love the smell of painted miniatures in the morning |
|
Jaja, Hollenthon is echt werelds. Ik ben blij dat eindelijk iemand weet waar het klassieke stuk vandaan komt. Na veel zoeken dan eindelijk gevonden. Laten ze op tour gaan met Therion en Haggard. Compleet orkest en koor. Superrrr Keep The Dark Flame Burning |
|
Dat zou wel heel gaaf zijn ja.... Ik hou wel van die orkestrale bombastische metal... |
|
quote:Zoooo dat zou echt een superpackage zijn !!! |
|
quote: Alleen het is altijd zo jammer dat het live vaak toch tegenvalt. Dat komt dan niet eens direct door de band, maar vaak doordat de geluidsapparatuur niet toereikend is voor dat soort doeleinden (klassiek, opera-achtige zang e.d.). Ik heb me menig keer kapot lopen ergeren bij Therion en andere bands in die stijl. Echt zo van: ik had net zo goed thuis mijn cd-speler aan kunnen zetten... If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
Daar heb je absoluut geluk in. Ik heb Therion nog in Hardenberg gezien. Dat was inderdaad niet veel om over naar huis te schrijven. Op CD's zijn ze cool maar live valt er nog wel wat aan te sleutelen. Keep The Dark Flame Burning |
|
quote:Ik heb Therion verschillende keren live gezien en ik ben het er niet mee eens dat ze het live niet waar kunnen maken. Wel is het zo dat het de ene keer beter klinkt dan de andere keer, maar vaak heeft dat te maken met het geluid, of met de zangers en zangeressen van dat moment I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
Ik zeg ook niet dat het elke keer slecht is maar in Hardenberg waren ze toevallig niet echt super. Keep The Dark Flame Burning |
|
Ik heb dus vandaag dat CDtje van Holenthon ook maar es geluisterd na het lezen van de berichies hier... ik heb um toen ook maar meteen gekocht Please give blood. Vampires are an endangered species! |
|
quote: Ik ook... met nog een zooi andere mooie zilverkleurige schijfjes. Dead things grow from deep inside... |
|
mooi zo If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
Jah ik heb ook nog 2 andere zilveren schijffies gekocht De nieuwe Six Feet Under en Vulgar Display Of Power van Pantera (die haddik nognie ) Please give blood. Vampires are an endangered species! |
|
Ikke lekker kort: Hollenthon heerst. |
|
quote: Ik: Kataklysm - The Prophecy (HEERS!!!) Enthroned - Armoured Bestial Hell (Ook erg gaaf) Ancient Rites - Fatherland (Ze hadden Dim Carcosa niet meer, dus dan maar die) Slipknot - Iowa (Ik kon het niet laten, wou hem eerst niet kopen, maar eenmaal in den cd winkel moest hij mee... ) En dus Hollenthon. Erg mooi. Verder nog Sorcery ook van Kataklysm besteld. Dead things grow from deep inside... |
|
Iemand die weet of Hollenthon nog bestaat? Site is sinds de tweede wereldoorlog al niet meer geopdatumd. Heb net With Vilest of Worms to Dwell weer es opstaan. Blijft een dikke vette heerschplaat en ben best wel benieuwd ofwe hier ooit nog eens een vervolg van kunnen verwachten.. spelfout weggehaald... |
|
Nee. Volgens mij niet. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
With Vilest of Worms to Dwell is inderdaad een lekkere plaat. Ik hoop dat deze band nog bestaat. |
|
quote: Ik denk met Pungent Stench weer volop draaiende dat dat nog wel een tijd zal duren...Gave band idd; ik wil de cd's van deze band graag nog eens aanschaffen. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Heb ze allebei (zijn toch maar twee??) en dat zijn allebei sterke platen spelfout weggehaald... |
|
De eerste van 5: 15 januari komt het volgende deel uit. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Index / Heavy Metal |