IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Experimentele ambient Vorige pagina | Volgende pagina
Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 03-03-2003 23:10 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

merzbow is op zich wel gaaf, alleen ik schrik me altijd de pleuris als ik het volume redelijk hard heb staan en merzbow komt langs...


No meat is sweater


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-03-2003 23:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Genesis P-Orridge is van Throbbing Gristle, één van de eerste industrial-bands!! En behoorlijk ziek (ze zijn geloof ik nog uit Engeland verbannen). Een grote invloed op alles variërend van Skinny Puppy tot en met Ministry, van Nine Inch Nails tot en met Aphex Twin...

Ik vind Merzbow wel gaaf, maar hij herhaalt zichzelf veel te veel. Hij heeft zo'n zooi materiaal uitgebracht, niet normaal .


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 03-03-2003 23:17 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

hoe maakt die gast van merzbow die muziek eigenlijk? met een bord en 2 messen en daar distortion overheen ofzo?


No meat is sweater


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-03-2003 23:18 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 maart 2003 19:12 schreef Claw het volgende:
Prachige ambient (niet experimenteel) is raison d'Etre. Het zet een geweldige, duistere sfeer, en je wordt ook niet afgeleid door te veel melodie
Ja, dat is toch echt weer een andere hoek ben ik bang. Dan heb je het inderdaad (dark) ambient, waar ik nog wel een hele lading van op kan noemen (met Elend niet op de laatste plaats )

Maar experimentele ambient ken ik niet echt, daar ga ik ook eens mijn p2p-boer voor opstarten.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Koud
Usericon van Koud
Posted 03-03-2003 23:18 by Koud Wijzig reactieProfiel van KoudQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2003 23:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Genesis P-Orridge is van Throbbing Gristle, één van de eerste industrial-bands!! En behoorlijk ziek (ze zijn geloof ik nog uit Engeland verbannen). Een grote invloed op alles variërend van Skinny Puppy tot en met Ministry, van Nine Inch Nails tot en met Aphex Twin...

Ik vind Merzbow wel gaaf, maar hij herhaalt zichzelf veel te veel. Hij heeft zo'n zooi materiaal uitgebracht, niet normaal .


Ja, meer dan 250 items. En meer dan de helft is nou niet bepaald op geweldig

Dwaallicht, als je de nummers met Genesis P-Orridge nog niet kent, downloaden! Het nummer 'All Beauty is Our Enemy' staat gewoon op Kazaa, de rest is moeilijker te krijgen. Maar wel een geniale toespraak! SURVIVAL BY ANNIHILATION

Maar weet iemand toevallig waar ik die Merzbow & Genesis P-Orridge origineel kan krijgen? Ik zoek 'm al een tijdje, downloaden wil ook niet vlotten. Uberhaupt al Merzbow materiaal is moeilijk aan te komen.


Opdat mijn dode droom niet moge staven dat uw schijnwijsheid eindlijk triumfeert, en niet een vuige bent van schurftge slaven zich tegen hunne heer en meester keert.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-03-2003 23:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2003 23:17 schreef Infaustus het volgende:
hoe maakt die gast van merzbow die muziek eigenlijk? met een bord en 2 messen en daar distortion overheen ofzo?

Hmmm, ik weet iig dat ie geluid 'uit elkaar scheurt'. Maar wat voor machines enzo, weet ik niet.


NULL (ook japanse noise), van K.K. Null, is ietwat aanverwant. Die gast heeft een machine gebouwd, de 'Nullsonik', een gevaarte vol plugjes, switches, schuiven, etc. En daar plugt-ie dan gitaren in en uit enzo, ragt dat wat heen en weer, en drukt op knoppen, en schuift heen en weer, pielt met feedback via z'n mic, etc. om van alles en nog wat op te roepen.


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 05-03-2003 12:41 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

bedankt dwaal, biosphere is inderdaad erg tof
ik heb alleen nog substrata geluisterd. even laten inweken en dan gaak die nieuwe ook maars proberen


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 21-03-2003 10:37 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

biosphere heerst, dank u dwaal


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 21-03-2003 10:52 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

Ik had het ook meteen gedownload, echt geweldig vindt ik het niet (misschien dat dat nog komt), maar slecht ook zéér zeker niet.

Even uitproberen, of zoals ze dat mooi kunnen zeggen : "de muzikale horizon verbreden"


BLASTBEATS FOREVER


trol
Usericon van trol
Posted 21-03-2003 19:24 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

quote:
Op 3 maart 2003 23:08 schreef Koud het volgende:
En toch wil ik Merzbow aanraden, ondanks dat het op het eerste gehoor ongelovelijke tyfusherrie is. Door de ongelovelijk chaotische ruis is het moeilijk de nummers te leren kennen, maar er wordt wel een fasinerend beeld geschetst door het geluid. Het is alleen niet zo'n mooi en vredig beeld als geschetst door Biosphere.

Ook de nummers met Genesis P-Orridge zijn geniaal. All Beauty is our Enemy


Merzbow
enorm gave shit
vage japanse muziek professor hehehe
probeer eens videos te vinden van die gek
hij staat gewoon in zijn eentje te headbangen en te rammen op een soort gitaar met alleen knoppen en schuiven op zitten
Hij heeft echt vet veel albums gemaakt maar de beste die ik heb kunnen binden zijn toch Hybrid Noisebloom en 1930.
Niet erg toegankelijk, maar als je er helemaal in mee gaat is het echt een intense trip.
Je bent iig gegarandeerd braindead voor de rest van de dag hehe


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-03-2003 20:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2003 10:37 schreef humanator het volgende:
dank u dwaal


quote:
Op 5 maart 2003 12:41 schreef ryn het volgende:
bedankt dwaal


Homo's....


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-03-2003 22:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 3 maart 2003 22:56 schreef Dwaallicht het volgende:
... Oh, en Brian Eno/Fripp ook.


FFWD !!!! Apollo van Brian Eno is ook super.

Verder: Steve Hillage!!!..ook in Gong (al dan niet met Allan Holdsworth) maar dat neigt meer naar spacy symforock.



bijna vergeten; gewéldig: Future sound of London (al dan niet mét Fripp)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 23-03-2003 15:05]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 21-03-2003 22:45 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Tja dat krijg je van al dat elektronisch gepingel... homo's



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 22-03-2003 9:17 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Ik vind Manifesto ook erg goede Ambient, en Caracith ook


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2003 23:25 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Je weet het wel te vinden hè, als ik het hierover heb, dat NULL - Ultimate Material III dus te beluisteren is?

Veel plezier allen!! Louterende Japanse noise.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 01-07-2003 23:28 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Prog met heel wat Ambient achtige dingen: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=827802


this user is dead


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2003 23:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Oh jaaaa die vage Italiaanse prog, daar moet ik ook nog eens aan komen.

Maar goed, laten we dit tot de moderne experimentele electronica vanaf Kraftwerk beperken .

Wat vindt men hier eigenlijk van Tangerine Dream & Klaus Schulze?


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 02-07-2003 13:42 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Ik draaide gisteren nog de cd van "EACH DAWN I DIE" - genaamd "Notes from a Holy War"

toch wel erg mooie duistere muziek! gemaakt door onder meer leden van Megapthera en Morthound.

Iemand die dit nog meer kent?

(dit is de cd overigens: http://hem.passagen.se/salome/notes.htm )

[Dit bericht is gewijzigd door rvanderholst op 02-07-2003 13:47]


I Find That I Am Not There...


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 30-07-2003 12:10 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Dwaal, check Lycia.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 31-07-2003 11:00 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

kan iemand hier oude White Noise definieren?

Waaronder valt deze uiterst experimentele geluidenkakofonie?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-07-2003 11:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2003 23:08 schreef Koud het volgende:
En toch wil ik Merzbow aanraden, ondanks dat het op het eerste gehoor ongelovelijke tyfusherrie is. Door de ongelovelijk chaotische ruis is het moeilijk de nummers te leren kennen, maar er wordt wel een fasinerend beeld geschetst door het geluid. Het is alleen niet zo'n mooi en vredig beeld als geschetst door Biosphere.

Ook de nummers met Genesis P-Orridge zijn geniaal. All Beauty is our Enemy


Sorry maar Merzbow vind ik gewoon pretentieuze troep. Ik kirjg er altijd van die visioenen van kunst kenners die naar een drol staren en mensen die het niks vinden als 'cultuurbarbaren' en ignoranten bestempelen.

Als die hele Jap een of twee van die plaatjes had opgenomen had ik er nog de grap van kunnen inzien. Hij heeft er echter tientallen.....

Echt bagger.

G. P-Orridge vind ik daarentegen wel te pruimen....die collaboratie met Merzbow heb ik alleen nooit gehoord.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-03-2005 2:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-04-2005 10:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik ben me aan het verdiepen in klaus schulze, die kerel heeft me een partij muziek uitgebracht


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 17-04-2005 12:04 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 21 maart 2003 19:24 schreef trol het volgende:
Merzbow
enorm gave shit
vage japanse muziek professor hehehe
probeer eens videos te vinden van die gek
hij staat gewoon in zijn eentje te headbangen en te rammen op een soort gitaar met alleen knoppen en schuiven op zitten
Hij heeft echt vet veel albums gemaakt maar de beste die ik heb kunnen binden zijn toch Hybrid Noisebloom en 1930.
Niet erg toegankelijk, maar als je er helemaal in mee gaat is het echt een intense trip.
Je bent iig gegarandeerd braindead voor de rest van de dag hehe


yo yo!!

Ik heb een docu over em. WAH2 heet het. In het Duits....Nou ja je ziet af en toe text. Geen spraak. Samen met Zbigmiew Karkowsk laptop noise. Er is zeker meer te vinden. Ook clipjes uit zijn "box".

Wat die albums betreft deel ik je mening. Hybrid heeft een lekker vol/breed geluid, gaat echt om je heen zitten!is out off print trouwens

Probeer Noisembryo als Hybrid Noisebloom en 1930 je wat deden..


Suck my piss


Sater
Usericon van Sater
Posted 18-06-2005 17:08 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Misschien niet experimenteel genoeg maarrr....

Ulver - Perdition City, zijn er nog meer figuren die zulke lekkere, elektronische lounge jazz ambient maken?


The Future Sound of London is trouwens ook wel heel erg fijne ontopic herrie. Meer mensen hiermee bekend?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen