|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Nee daar gaat ik niet naar toe |
|
http://www.slechtvalk.com Heerschende band hoor, volgens mij zijn ze niet opdringerig christelijk trouwens. Ik heb es een interview gelezen met de oprichter van de band. Hij vond black metal de beste muziek die er was, vooral satanische black metal. Hij luisterde ernaar maar was het alleen niet eens met de lyrics. Ik heb geen problemen met deze band maar ben ook niet echt troe natuurlijk Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
Ik ben maar even op 'onderzoek' uitgegaan en vond de volgende lyric van een nummer op het Falconry album van Slechtvalk: De verdrongen tekenen (een gewaarschuwd mens telt voor twee) De aarde kreunt, maar niemand hoort haar De dieren sterven, maar niemand helpt ze De mens is verblind door zijn vijand Die hij beschouwt als zijn vriend De geest van de Satan leeft tussen ons allen Het verlangen naar rijkdom, genot en macht Verblindt het hart van ieder mens En dood de liefde voor zijn naaste De waarschuwing vergeten die Jahweh ons gaf De groei van rampen, oorlogen en geweld. Verbaast ons allen, ook al is het ons verteld In het boek der openbaringen Deze tekenen gaan vooraf aan het eind van deze tijd De komst van de Anti-Christ en zijn Rijk De mens ziet hem als zijn held, en aanbidt de draak die hem gezonden heeft De verdrongen tekenen gebeuren om ons heen Maar niemand, niemand herkent ze behalve Wij die leven in de Heer, genaamd Jahweh De God van Israel, Jezus Christus en de Heilige Geest De drie eenheid van de bijbel Zie je dan niet, dat alles gebeurt Zoals God ons heeft voorspeld in Zijn Woord? Wat wil je nog meer als bewijs? Jezus is de machtigste levende God Maar op de officiële website kon ik helemaal niks vinden over de uitingen in hun teksten Hakkuh |
|
lol "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
hmm dat geeft inderdaad wel aan dat ze christelijke ideeen uitdragen. Maar goed ik zal ze er niet minder (ook niet meer) om luisteren. |
|
Ik snap niet waarom je christenlijke waarden niet uit mag dragen in je teksten terwijl satanische, heidense en naziistische waarden door de vingers worden gezien of zelfs worden gewaardeerd. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Dat begrijp ik ook niet ... dan vind ik die nazi-troep erger. |
|
Nou, dan snap je dat toch lekker niet... Sommige mensen maken keuzes voor een bepaald wereldbeeld/bepaalde ideologie. En dat betekent dat je weigert je met bepaalde zaken in te laten. |
|
Lekker puh! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Daar heb ik ook geen problemen mee ... maar als je dat weigert wil dat nog niet zeggen dat je er dan maar over moet zeiken. Dat is net zo fout als een satanist die christenen wilt om brengen. Een echte satanist zal het jeuken wat je gelooft. |
|
No meat is sweater |
|
ik moest lachen om de nogal zouteloze tekst. Verder vind ik nazi gerelateerde teksten nogal bezwaarlijk, ik zal zelf nooit naar dat soort bands gaan luisteren "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Tja, dat gelul van 'echte black metal is satanisch' zal me ook jeuken... Don't get me started. quote: |
|
quote: Ik hoef hier niets aan toe te voegen behalve dat SLECHTVALK ZWAAR RULEERD. Ik heb de cd ook en het is niet gejat en gewoon pure black metal, duz al die luitjes die het aflopen te kraken zonder dat ze deze band kennen; hou je hoofd |
|
quote: quote: Ik sta paf. Ik hou m'n mond. Proficiat |
|
hahahahahaha no more words indeed nogmaals, het maakt me geen ruk uit wat voorn pleurisherrie je maakt, zolang het maar geen black metal is en anders noem je het maar anders Je moeder. |
|
quote: In een interview in de Aardschok wordt zeer duidelijk gemaakt dat de band (en heet die leider niet shagar ofzo?)sterk christelijk is. Bij deze want verder maakt het mij geen bal uit. |
|
hahahaha lol "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: wat was dat een kutinterview. die veerkamp zat alleen wat door te zeiken over het geloof van die shamgar. in dat hele interview heeft ie verder niks gevraagd.... |
|
quote: Is inderdaad een kwaaltje van Veerkamp. Ik heb meerdere interviews/recensies van hem gelezen waar het voor 99% ging over standpunten en invloeden i.p.v. over de MUZIEK!!! |
|
quote: ja typisch aardschok. maar het is natuurlijk wel "schokkend" nieuws, een christelijke blackmetalband. Ik vind hun muziek overigens niet speciaal ofzo maar dat is kwestie van smaak natuurlijk. |
|
kan een lieve mod het topic 'christelijke blackmetal' opzoeken? meer dan genoeg posts over christenDOM + blackmetal.. |
|
Ik vind het gewoon vreemd. Ik bedoel, de roots van de black metal liggen bij venom, bathory en mercyful fate en die bands hadden allemaal een satanistisch imago. Of ze het alledrie écht bloedserieus namen weet ik niet (venom sowieso niet denk ik) maar het is een bepaald statement dat bij de muziek hoort. Ik vind het gewoon een rare combinatie. Maargoed, nummer 1 is de muziek en met dit ouwehoer kom je ook geen fuck verder. Ik, Wil Schuurman |
|
Ik snap het ook allemaal best wel. Black metal hoort gewoon over duistere zaken te gaan. Ik ben het daar in zekere zin ook wel mee eens (ik houd alleen niet van restricties). Ik vind het alleen erg kortzichtig als je niet naar een bepaalde band wilt luisteren of niet naar hun concerten wilt gaan omdat ze christenlijk zijn. Als ze nou teksten hadden die je persoonlijk aanvielen dan werd het minder natuurlijk. Als Slechtvalk bijvoorbeeld teksten had die gingen over het afslachten van niet-christenen dan zou ik daar ook niet van in een jubel-stemming raken. Maar dat blijken vele black en death metal bands dan wel weer te mogen. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |