IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Orkestbanden
WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 04-03-2003 18:44 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Wie gebruikt hier wel eens orkestbanden, speelt ze in, of heeft er op een of andere manier mee te maken?

Aanleiding voor topic: aanstaande zaterdag doe ik mee aan het Haarlemmermeerse Pop en Jazz Concours (zang) en ik zou mijn nummer heel heel graag met orkestband willen doen. Ik doe Mad About You van Hooverphonic: swingend popnummer waar ik met mn zanglerares wat 'extra uithalen' in heb ingebouwd ( ).
Enniewee, met alleen pianio-begeleiding (die ik ook nog niet heb en ik speel zelf geen piano) valt een deel van het effect van het liedje weg, en dat is jammer.

Hebben jullie oplossingen, ideeen of iets anders zinnigs te zeggen over dit onderwerp...post het dan hier!

I spy with my little and verrry evil eye.....

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 04-03-2003 18:50 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

Ik heb met een orkest samengespeeld tijdens een soort van "Night of the proms" dat was een aparte maar geweldige ervaring.
Ik had alle nummers van de cd uitgezocht in die stemming, maar moet alles transponeren met zeker een interval van 2 hele noten, omdat de blazers in een andere sleutel speelde (hahahahah).

Mocht je de kans krijgen om met een orkest te spelen dan moet je dat nie nalaten, maar een piano kan ook heel mooi zijn.

Sukses ermee,

Conrad

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 04-03-2003 20:53 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik heb nog een vriend die piano speelt, maar is dit niet een beetje laat?

WickedKimmie
Gekke Kimmie
Posted 04-03-2003 21:20 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2003 20:53 schreef wladimir het volgende:
Ik heb nog een vriend die piano speelt, maar is dit niet een beetje laat?

is het ook, maar goed...maakt niet uit...ik heb al wel iemand op het oog die het wel moet kunnen

WickedKimmie
Gekke Kimmie
Posted 04-03-2003 21:26 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2003 18:50 schreef ratje het volgende:
Ik heb met een orkest samengespeeld tijdens een soort van "Night of the proms" dat was een aparte maar geweldige ervaring.
Ik had alle nummers van de cd uitgezocht in die stemming, maar moet alles transponeren met zeker een interval van 2 hele noten, omdat de blazers in een andere sleutel speelde (hahahahah).

Mocht je de kans krijgen om met een orkest te spelen dan moet je dat nie nalaten, maar een piano kan ook heel mooi zijn.

Sukses ermee,

Conrad

dat lijkt me echt geweldig inderdaad, met een orkest spelen..al dat geluid achter je dan...WAUW!

het idee van een orkestband (met de a gewoon als een a uitgesproken dus ) is dat je een cd hebt met alleen de muziek van het nummer en dat je daarmee meezingt...daar ben ik dus eigenlijk naar op zoek

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 04-03-2003 21:54 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 4 maart 2003 21:26 schreef WickedKimmie het volgende:
dat lijkt me echt geweldig inderdaad, met een orkest spelen..al dat geluid achter je dan...WAUW!

het idee van een orkestband (met de a gewoon als een a uitgesproken dus ) is dat je een cd hebt met alleen de muziek van het nummer en dat je daarmee meezingt...daar ben ik dus eigenlijk naar op zoek

Wil je dat ik even "(tape)" ofzo achter titel zet?

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

WickedKimmie
Gekke Kimmie
Posted 04-03-2003 21:56 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2003 21:54 schreef Claw het volgende:
Wil je dat ik even "(tape)" ofzo achter titel zet?

tsja...ik neem aan dat de meeste mensen wel weten dat het meervoud van band bands is en het meervoud van band banden

of niet....

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 04-03-2003 21:57 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 4 maart 2003 21:56 schreef WickedKimmie het volgende:
tsja...ik neem aan dat de meeste mensen wel weten dat het meervoud van band bands is en het meervoud van band banden

of niet....

Ik las het eigenlijk eerst als "banden met orkesten" in de zin van "heeft iemand een band (als ik link, connectie) met een band...?"

Maar dat ben ik dan weer he

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

WickedKimmie
Gekke Kimmie
Posted 04-03-2003 21:57 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2003 21:57 schreef Claw het volgende:
Ik las het eigenlijk eerst als "banden met orkesten" in de zin van "heeft iemand een band (als ik link, connectie) met een band...?"

Maar dat ben ik dan weer he

hahaha, die had ik nog niet bedacht nee...ach ja, van mij mag je er wat leuks achter plakken

maar zullen we nu weer op-onderwerp?

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 04-03-2003 22:01 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

Maaruh... wat is je bereik?? en wie zijn eigelijk je invloeden???

WickedKimmie
Gekke Kimmie
Posted 04-03-2003 22:14 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2003 22:01 schreef ratje het volgende:
Maaruh... wat is je bereik?? en wie zijn eigelijk je invloeden???

Tsja, wat is mijn bereik...Ik ben mezzosopraan (tussen alt en sopraan in dus) maar van waar tot waar ik precies haal...geen idee, ik zal het eens aan mn zanglerares vragen. Met een klassieke manier van zingen kan ik in ieder geval een stuk hoger komen dan met mijn 'popstem' en ik neig ook meer naar de sopraankant dan naar de altkant tegenwoordig.

Ik zing eigenlijk vanalles. Nightwish vind ik erg leuk om te doen omdat Tarja (de zangeres) heel klassiek zingt en dat spreekt me wel aan. Daar is mijn stem ook het meest geschikt voor.
Verder zing ik eigenlijk alles wel; lage pianoballads met lange noten (zoals Kissing you van Desree), up-tempo-pop (enge term) zoals Mad about you van Hooverphonic (dat ik dus nu met dat popconours ga doen)...echt vanalles. Ik vind metal, 'hoog' gezongen door mannen, veel minder uitdagend om te zingen omdat dat vaak echt makkelijk is voor vrouwen, die halen alles toch veel makkelijker in het hoge.

Ik heb nooit echt een eigen nummer geschreven, ook doordat ik slechts 1 jaartje gitaarles heb gehad en geen piano speel o.i.d, waardoor ik er dus geen muziek bij kan schrijven.

Vandaag ben ik wel gevraagd door een pianist of ik een van zijn zelfgeschreven nummers wil inzingen op een cd die hij gaat maken!!! Echt onzettend gaaf!!

Nou, goed, heel verhaal was dat.

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 04-03-2003 22:19 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

gaaf hoor!!, speel je ook in een band ofzo??

WickedKimmie
Gekke Kimmie
Posted 04-03-2003 22:22 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2003 22:19 schreef ratje het volgende:
gaaf hoor!!, speel je ook in een band ofzo??

was het maar zo!

nee, ik ben nog op zoek!!! *hint* Maar ja, druk druk druk enzo...en je moet ook maar net mensen kennen van gelijk niveau, muzieksmaak en dergelijke...
ik heb nu 2 jaar zangles en ik vind het echt super!!

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 04-03-2003 22:28 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 4 maart 2003 22:22 schreef WickedKimmie het volgende:
was het maar zo!

nee, ik ben nog op zoek!!! *hint* Maar ja, druk druk druk enzo...en je moet ook maar net mensen kennen van gelijk niveau, muzieksmaak en dergelijke...

Als ik weer eens een keer een 3 layer-dik keyboard track opneem met mijn koptelefoon als microfoon stuur ik hem op en mag je hem inzingen

WickedKimmie
Gekke Kimmie
Posted 04-03-2003 22:28 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2003 22:28 schreef Claw het volgende:
Als ik weer eens een keer een 3 layer-dik keyboard track opneem met mijn koptelefoon als microfoon stuur ik hem op en mag je hem inzingen

het zou mij een eer zijn

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 04-03-2003 22:28 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 4 maart 2003 22:22 schreef WickedKimmie het volgende:
was het maar zo!

Ik hoop dat je iets kunt vinden wat bij je past....

WickedKimmie
Gekke Kimmie
Posted 04-03-2003 22:42 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2003 22:28 schreef ratje het volgende:
Ik hoop dat je iets kunt vinden wat bij je past....

ja, ik ook ja...dank in ieder geval

Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com