IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Rare gitaargeluid
Deathbard
Usericon van Deathbard
Posted 23-08-2001 21:20 by Deathbard Wijzig reactieProfiel van DeathbardQuote dit bericht

Ik heb laatst nieuwe snaren in m'n gitaar gezet.In plaats van de onderste snaar op 0.9 is hij nu 0.10 en zo verder omhoog.Wanneer ik nu een snaar aan sla en laat 'ringen' dan krijg ik een soort rammelend geluid,alsof er iets los zit....ik heb geen flauw idee waar het door komt....Help me...zonder gitaar ga ik dood....nog doder dan nu

Death


HagratH
Usericon van HagratH
Posted 24-08-2001 17:05 by HagratH Wijzig reactieProfiel van HagratHQuote dit berichthttp://hagrath.cu2.nl

Hmmja..
.010 snaren zijn dunner als .009 snaren

je .009 snaren maken een bepaalde trilling als je ze aanslaat en komen nergens tegen aan, da's dus goed!

die .010 zijn dus iets dikker, dik genoeg om net iets te raken bij het aanslaan...

Probeer je brug eens iets hoger te zetten, want de snaren trillen waarschijnlijk tegen een fret ofzo...

[edit]
Ik heb het zelf ook met m'n (goedkope) Gibson SG copy, maar ik zet de snaren niet hoger meer, ik hoor ut verder toch niet door de versterker, en 't speelt wel lekker als de snaren een beetje laag op de hals liggen.
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door HagratH op 24-08-2001 17:07]


Please give blood. Vampires are an endangered species!


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 25-08-2001 0:53 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Klinkt idd zo alsof u snaren resoneren (tegen een fret aankomen). De spanning van een setje 0.9 is anders dan die van 0.10, dus moet u idd de brug bijstellen of indien u veren achterin heeft de spanning daarvan veranderen (ook dan verandert de stand van de brug). PAS WEL OP !!! Het is makkelijk ervoor te zorgen dat de snaren niet resoneren, maar indien de spanning echt verkeerd wordt afgesteld KAN DIT gevolgen hebben voor de gitaarhals.

'k heb zelf 0.11-0.52 Dean Markley.

[Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 25-08-2001 0:54]



Deathbard
Usericon van Deathbard
Posted 25-08-2001 10:40 by Deathbard Wijzig reactieProfiel van DeathbardQuote dit bericht

Ja,ik zie nu inderdaad dat de brug helemaal omlaag staat...ik was al bang dat m'n nek verbogen was ofzo....even dat sleuteltje halen zo....bedankt voor de hulp btw

Death


Shadowjin
ESP Belongs To Me.
Usericon van Shadowjin
Posted 25-08-2001 14:42 by Shadowjin Wijzig reactieProfiel van ShadowjinQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2001 21:20 schreef Deathbard het volgende:
Ik heb laatst nieuwe snaren in m'n gitaar gezet.In plaats van de onderste snaar op 0.9 is hij nu 0.10 en zo verder omhoog.Wanneer ik nu een snaar aan sla en laat 'ringen' dan krijg ik een soort rammelend geluid,alsof er iets los zit....ik heb geen flauw idee waar het door komt....Help me...zonder gitaar ga ik dood....nog doder dan nu

Death




fok mij!!!! precies hetzelfde!!!!

kut man maar ik heb het niet als ik em op versterker zet


Deathbard
Usericon van Deathbard
Posted 26-08-2001 13:29 by Deathbard Wijzig reactieProfiel van DeathbardQuote dit bericht

Shadowijn,wat je kan doen is je kam(waar je tremelo op zit)omhoog gooien.Dit kan je doen door met het speciale sleuteltje wat je bij je gitaar kreeg(ik dus niet)an de schroeven te draaien die aan de zijkanten van je kam zitten.Als het goed is doet ie t dan...Maar inderdaad met je versterker hoor je het niet....

DEATH


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 26-08-2001 20:02 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Over versterker en met distortion valt het idd minder op.
Maar als je een toon langer aanhoudt hoor je het waarschijnlijk ook over je versterker...

Anywayzzz, suc6 met sleutelen



Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen