IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Entombed in Nijmegen!
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-03-2003 19:16 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

BOING BOING BOING
Jawel Entombed speelt zowaar in Nijmegen (zie ik net zowaar in mijn mail staan)

maandag 21 april
Entombed
entree 11,-/ metal/ open 20.30 uur/ aanvang 21.00 uur

Het Zweedse Entombed pioniert ooit als death metal-band: de albums ‘Left Hand Path’ en ‘Clandestine’ worden zelfs beschouwd als mijlpalen op dit gebied. Met ‘Wolverine Blues’ verandert de band ietwat van stijl. Hoewel dit meesterwerkje niet minder heftig klinkt dan z’n voorgangers, is deze cd iets meer georiënteerd op traditionele rock&roll. De termen “death rock” en “death ‘n’ roll” worden synoniem voor deze stijl die verder wordt uitgewerkt met de opvolgers ‘To Ride…’ en ‘Uprising’. Met deze platen wordt ook het lo-fi pedaal iets dieper ingedrukt. Met het recente ‘Morning Star’ keert Entombed terug naar oude metal-tijden. Middels een flinke dosis Slayer-invloeden hebben ze een knetterende plaat geproduceerd die staat als een huis. De drums roffelen als vanouds, de gitaren gieren en L-G Petrov schreeuwt nog altijd de longen uit zijn lijf. Dit alles gekoppeld aan de tomeloze inzet van Entombed tijdens live-concerten. Je kunt weer een ouderwetse metal-avond tegemoet gaan. Mos!
h it!

www.entombed.com

Oja het is in de Doornroosje www.doornroosje.nl

edit: teveel aan hoofdletters uit de titel weggehaald.

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 15-03-2003 13:29]

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 14-03-2003 19:19 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Cool. Waar in Nijmegen is dat ergens?

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 14-03-2003 19:20 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

21 april speelt er iets boeienders in tilburg

Ik, Wil Schuurman

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-03-2003 19:47 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2003 19:20 schreef Snagger het volgende:
21 april speelt er iets boeienders in tilburg

en dat is?

de doornroosje is ongeveer 15 minuten lopen van station (kunt ook naar station hijendaal), rijden ook bussen heen. ligt dus ook ongeveer 15 minuten lopen van het centrum waar de laatste kroegen om 6 uur 's ochtends sluiten

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 14-03-2003 19:48]

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 15-03-2003 2:12 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

en dat is oa: death angel & testament & nuclear assault ja

entombed is vet op die 1e cd, live zien? nee dankje

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-03-2003 7:22 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2003 2:12 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
en dat is oa: death angel & testament & nuclear assault ja

entombed is vet op die 1e cd, live zien? nee dankje

no mercy? is dat niet op een zondag??

OHNEE!!!! het leven is niet eerlijk

Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 15-03-2003 11:39 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Tering, spelen ze nog ergens anders ook? Is weer es lekker uit de buurt!

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-04-2003 16:15 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

*schop* vanavond dus!!

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 21-04-2003 16:17 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Nijmegen is me iets te ver voor 1 band (overigens wel een erg vette band maar toch)

Ik ga vandaag doorwerken aan m'n FTP

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-04-2003 16:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2003 16:17 schreef MBMarduk het volgende:
Nijmegen is me iets te ver voor 1 band (overigens wel een erg vette band maar toch)

Ik ga vandaag doorwerken aan m'n FTP

ja maar..... euhm....ik ben er ook........en er is... ehm...bier enzo.......

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-04-2003 8:20 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Ja was super vet! Erg goed geluid! en gewoon een vet optreden. Wel was het een beetjen kort, ze hebben 1.15 uur gespeeld. Waren wel veel meer mensen dan verwacht.

(blijkbaar hadden ze van de 013 doorgekregen dat no mercy vorig weekend zou zijn, wat een suffies)

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-04-2003 14:34 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2003 8:20 schreef ghoulliette het volgende:
Ja was super vet! Erg goed geluid! en gewoon een vet optreden. Wel was het een beetjen kort, ze hebben 1.15 uur gespeeld. Waren wel veel meer mensen dan verwacht.

Ik had juist begrepen dat er minder mensen waren dan verwacht. Ik was rond 20.15u in de kleine zaal en als er toen 20 mensen binnen waren was het veel. Paar barmedewerkers meenden dat het aan het goede weer lag (ze hadden tussen de 200 en 250 mensen verwacht hoorde ik), maar toen vertelde een van de jassenhangers me dat No Mercy in 013 aan de gang was en dat er hoogstwaarschijnlijk een communicatie-stoornis weas geweest. Rest van het personeel wist daar alleen niks van, voor zover ik hoorde.

Uiteindelijk schat ik dat er toch nog iets van 150 man of zo waren, dus niet slecht. Edoch, echt vol was anders.

En ik ben het er helemaal mee eens, het was een heel gaaf concert (maar wel kort )

Geluid stond prima afgesteld, ze speelden een stevige set met aardig wat werk van Left Hand Path en Wolverine blues etc., het wat oudere spul.

Al met al heb ik me prima vermaakt!

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-04-2003 22:20 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2003 14:34 schreef Mark het volgende:
Ik had juist begrepen dat er minder mensen waren dan verwacht. Ik was rond 20.15u in de kleine zaal en als er toen 20 mensen binnen waren was het veel. Paar barmedewerkers meenden dat het aan het goede weer lag (ze hadden tussen de 200 en 250 mensen verwacht hoorde ik), maar toen vertelde een van de jassenhangers me dat No Mercy in 013 aan de gang was en dat er hoogstwaarschijnlijk een communicatie-stoornis weas geweest. Rest van het personeel wist daar alleen niks van, voor zover ik hoorde.

Uiteindelijk schat ik dat er toch nog iets van 150 man of zo waren, dus niet slecht. Edoch, echt vol was anders.

En ik ben het er helemaal mee eens, het was een heel gaaf concert (maar wel kort )

Geluid stond prima afgesteld, ze speelden een stevige set met aardig wat werk van Left Hand Path en Wolverine blues etc., het wat oudere spul.

Al met al heb ik me prima vermaakt!

Er waren dus meer mensen dan ik had verwacht, omdat ik er dus vanuit ging dat iedereen in de 013 zou zitten. De garderobe dude zei dat 013 hun de verkeerde datum had doorgegeven van no mercy, maar goed doornroosje heeft ook toegang tot internet en het is volgens mij altijd op 2e paasdag.

Vond het wel kust dat ik om 23,00 al weer thuis was omdat alles afgelopen en iedereen naar huis was.

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-04-2003 12:32 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ze hadden ook gewoon op 1e Paasdag moeten spelen, dan had ik de volgende dag tenminste niet hoeven werken.

Al was ik persoonlijk sowieso niet van plan langer te blijven dan het concert zelf, want ik ken geen mens meer daar. Toevallig dat ik voor Pasen even bij mijn ouders op bezoek was en mijn ma me plotseling vertelde: "Hee Mark, er speelt zo'n rock-bandje hier in de buurt. Jij luistert toch vaak naar dat soort dingen?"

Bedankt ma!

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com