IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Forest Stream
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-03-2003 15:37 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Nog zoiets! weer een band die ontbreekt! Het recent uitgebrachte debuut album "Tears Of Mortal Solitude" van het Russische gezelschap Forest Stream!

Vreselijk goede atmospherische metal, doomy gothic en een beetje black (doet me denken aan de oude satyricon albums The Shadowthrone en Dark Medieval Times)

Iemand meer hier die deze band kent? zo niet check het uit!

www.foreststream.net

I Find That I Am Not There...

Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 17-03-2003 15:38 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Gegegege... Jij blijft bezig, ik zal dit zaterdag ook wel even beluisteren

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-03-2003 15:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2003 15:37 schreef rvanderholst het volgende:
Nog zoiets! weer een band die ontbreekt! Het recent uitgebrachte debuut album "Tears Of Mortal Solitude" van het Russische gezelschap Forest Stream!

Vreselijk goede atmospherische metal, doomy gothic en een beetje black (doet me denken aan de oude satyricon albums The Shadowthrone en Dark Medieval Times)

Iemand meer hier die deze band kent? zo niet check het uit!

www.foreststream.net
Heb wat nummers van ze, is best lekker, soms vallen de vocalen me beetje vies tegen, maar overall is het lekkere muziek

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 17-03-2003 15:51 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

tja enige nummers vallen inderdaad te downloaden via www.mp3.com.

Ik vind het erg gaaf en de vocals vind ik best goed, vooral het nummer MEL KOR is excellent! (zie daarvoor de verwijzing naar Satyricon)

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 17-03-2003 16:37 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

een recensie van de cd:

Forest Stream hails from Chernogolovka, in Russia of all places!
‘Tears Of Mortal Solitude’ is the first part of a trilogy that Forest Stream plan to record, and is well worthy of your attention. Their music has been described as ‘Funeral Metal’, and it’s not hard to imagine why after giving the album a couple of spins. It’s a mixture of symphonic orchestration, doom and atmospheric black metal produced over some pretty epic numbers. Within a mere nine tracks, Forest Stream makes the most of what they have to offer.
The opening number ‘Autumn Elegy’ is a short doom laden piece of cinematic black metal with some cool My Dying Bride inspired guitar work that serves as the albums introduction piece. ‘Legend’ is a little more straightforward in its black metal approach, with Sonm’s vocals growling with plenty of black venom. There’s a slight Opeth feel to ‘Last Season Purity’ and ‘Snowfall’ (Especially the acoustic bit at the end), while the big number on the album has to go to ‘Mel Kor’. It’s on this track where the band seems to combine all the best they can possibly muster and capture it within one defining moment.
Another song that almost matches the same level of excellence is ‘Black Swan’. The clean vocals mix well with the epic feel of the keyboards, while ‘Winter Solstice’ again brings up those comparisons with My Dying Bride. The tail end moves with eloquent atmospherics that I haven’t heard from in black metal for some time. The same symphonic theme runs through to the short parting number ‘Steps of Mankind’. While most of the press coverage is focused on the prolific European front, its good to hear a band such as Forest Stream come from a remote place with no way to truly expose their talents, and release an album that is both original and unique. I can only hope that ‘Tears Of Mortal Solitude’ goes some way to bringing them the praise they so duly deserve.

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 19-03-2003 16:10 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik zal het is uitproberen. De naam spreekt me in ieder geval aan.

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 19-03-2003 22:07 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

*download* uit de omschrijving op te maken ga ik dit gaaf vinden. Nou maar hopen dat ie ook met de muziek klopt

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 19-03-2003 23:55 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Hopen dat de muziekomschrijving klopt.

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 20-03-2003 0:12 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2003 23:55 schreef wladimir het volgende:
Hopen dat de muziekomschrijving klopt.

dat zei ik al

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 20-03-2003 9:30 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

De muziek omschrijving klopt als een bus!

ha ha! Zeer lekkere plaat!

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 28-05-2003 9:03 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

tja al een tijdje geleden dat we het over deze band hadden maar ik heb gisteren die cd maar weer eens 3 keer op repeat gehad en ik vind het dus echt een wereld plaat!!!

CHECKT HET UIT!!!

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 28-05-2003 11:31 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik vind t ook tot nu toe de beste cd van 2003. Eindelijk weer een nieuwe lekkere doom
Vind alleen de drumcomputer af en toe wat misplaatst klinken...

Zenial

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 28-05-2003 11:33 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ja daar heb je misschien wel gelijk in...

Maar die grunt van die gast vind ik erg gaaf!

klinkt gewoon allemaal erg af!

impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 28-05-2003 12:44 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

dit was toch die vrij depri band?
zoja dan lijkt ie me zeker het checken waard.

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 28-05-2003 13:35 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

hmm... misschien verwar je deze band met THE OLD DEAD TREE (zie hier het topic: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=645582 )

Deze band maakt prachtige doom metal, maar voor een recensie van deze plaat scroll dan effe omhoog in dit topic! die verteld namelijk alles!

Checkt het in ieder geval uit zou ik zeggen!

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-06-2003 23:46 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik ben er ondertussen ook tegen aan gelopen, maar idd wat een wereldplaat!

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 23-06-2003 8:23 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

sjeemig wat weten er hier toch weining mensen van deze pracht band af!!

checkt het nu eens uit!!!!

impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 29-07-2003 23:33 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

doom die ik zelfs met m'n folk/ns hoofd kan waarderen (lees goed vind) en de cd kan afluisteren, oftewel echt een aanrader

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-08-2003 10:04 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Hey RvdH nog bedankt voor de tip he!
Heb de CD gister binnengekregen van Earache. Klinkt goed zeg!

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 06-08-2003 10:05 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2003 10:04 schreef NecRobert het volgende:
Hey RvdH nog bedankt voor de tip he!
Heb de CD gister binnengekregen van Earache. Klinkt goed zeg!

it's ok, dude! die cd van Forest Stream draait echt vaak rondjes in mijn player!!

MEL KOR!!!!

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-10-2006 23:12 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Voor degenen die 'm nog niet hebben: Tears Of Mortal Solitude ligt voor 6,95 euro bij Displeased.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 14-10-2006 10:17 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2006 23:12 schreef altx het volgende:
Voor degenen die 'm nog niet hebben: Tears Of Mortal Solitude ligt voor 6,95 euro bij Displeased.

Kijk, dat is een schappelijk prijsje.

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com