IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : "Force of evil": een nieuwe interessante band? Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-03-2003 14:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Dit is een nieuwe band van o.a. Hank Sherman en Michale Denner en Blabbermouth meldt er het volgende over:

FORCE OF EVIL Begin Recording Debut CD - Mar. 26, 2003

FORCE OF EVIL, the new Danish all-star band featuring guitarist Michael Denner (ex-MERCYFUL FATE), guitarist Hank Shermann (MERCYFUL FATE), bassist Hal Patino (KING DIAMOND), drummer Bjarne Holm (MERCYFUL FATE), and vocalist Martin Steene (IRONFIRE), entered the studio on Monday (March 24) to begin recording their debut album, due on June 15 through an as-yet-undisclosed label. Week One of the production is focused on recording drums, while the following three weeks will be spent tracking guitars, bass, and vocals at the band's personal studios. Week Five will be the "re-grouping week," where everything recorded outside of the studio will be "rolled" onto the studios hard drives, followed by tweaking and mixing. All in all, the whole thing should be done in about a month and a half. As previously reported, the CD will be "loaded with evil-riffing and lots of guitar solos," according to Denner and Shermann. 11 songs are set to appear on the as-yet-untitled CD.

vooral het gedeelt: "loaded with evil-riffing and lots of guitar solos" is natuurlijk zeer interessant. Het lijkt dus zwaar te leunen tegen Mercyful fate en daar is niks mis mee (niet dan webblaster W. ?)
maar Mercyful fate bestaat toch ook nog? Ik zie ten minste geen ex bij Hank Sherman staan.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-03-2003 14:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gitaar solo's

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 26-03-2003 14:55 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Mercyful fate bestaat nog steeds ja.

Hmm, ben wel benieuwd naar deze band, 2 geweldig goede gitaristen in ieder geval !!

Ik, Wil Schuurman

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 26-03-2003 14:55 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2003 14:54 schreef Jenje het volgende:
Gitaar solo's

Ik, Wil Schuurman

mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 26-03-2003 14:56 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Ken wel Face of Evil, da's ook vet

Dit slaat nergens op.

attila_de_hun
Posted 26-03-2003 15:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2003 14:54 schreef Jenje het volgende:
Gitaar solo's
grapje zeker? We hebben het hier niet over die gitaarmasturbeerders maar lui die met een solo iets toekunnen voegen aan een al goed nummer. ik raad je aan om Mercyful fate's "melissa" en "Dont break the oath" een te beluisteren.. dan begrijp je wel wat er bedoelt wordt.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 26-03-2003 15:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik heb een behoorlijk hekel aan solo's. Bands die het wel mogen zijn zeldzaam (oa Slayer)

attila_de_hun
Posted 26-03-2003 15:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2003 15:13 schreef Jenje het volgende:
Ik heb een behoorlijk hekel aan solo's. Bands die het wel mogen zijn zeldzaam (oa Slayer)

maar die zijn dan ook weer zo vals als het maar zijn kan. Een solo hoeft niet van mij per se maar soms voegt het wel wat toe. maar die egotrippersolisten vind ik meestal ook niet bijster interessant. maar sherman/denner is een van de meest interessante "tandems" in het genre.
maargoed als je gewoon een hekel aan de meeste solo's hebt zal dit je niet aanspreken. maar dan heb je het wel zwaar in de metal aangezien soleren toch een vrij belangrijk onderdeel is?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 26-03-2003 15:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik vind 9 van de 10 keer een solo overbodig .. de rest van de band staat er dan als een stel zoutzakken bij

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-03-2003 15:23 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Hoe zijn de vocalen van Ironfire?

De stem van King Diamond vind ik nl geen zak aan.

Mercyful fate met goede vocalen (covers door Metallica bijv) is geweldig!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-03-2003 15:23 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Een band die zich 'force of evil' noemt .. ach ja..

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-03-2003 15:25 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2003 15:23 schreef Valorian666 het volgende:

"Cliché black metal cd-title generator" strikes again!

attila_de_hun
Posted 26-03-2003 15:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2003 15:23 schreef Valorian666 het volgende:

voor mij is een naam wel het minst belangrijkste van een band. natuurlijk trekt een sprekende naam eerder aandacht maar als de muziek kut is houdt het toch op.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-03-2003 15:30 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2003 15:27 schreef attila_de_hun het volgende:
voor mij is een naam wel het minst belangrijkste van een band. natuurlijk trekt een sprekende naam eerder aandacht maar als de muziek kut is houdt het toch op.

Ja, zo denk ik er ook over.. maar 'force of evil' ,, damn... misschien 10 jaar terug dat dat nog wel in zou slaan... maar nu, dan denk ik bijna aan een of andere blackmetalparodie band. ..

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 26-03-2003 15:31 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

al zou ik de muziek leuk vinden, zou ik nog niet met een "forces of evil" shirt rondlopen...

Je moeder.

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 26-03-2003 15:34 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik zie het punt niet ...

Er zijn bands die zichzelf Deströyer 666 noemen, graveland etcetera. Die blinken ook niet echt uit in originaliteit qua naam, maar staat toch eigenlijk compleet los van de muziek ?

Ik, Wil Schuurman

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 26-03-2003 15:35 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 26 maart 2003 15:34 schreef Snagger het volgende:
Ik zie het punt niet ...

Er zijn bands die zichzelf Deströyer 666 noemen, graveland etcetera. Die blinken ook niet echt uit in originaliteit qua naam, maar staat toch eigenlijk compleet los van de muziek ?

destroyer 666 slaat idd ook nergens op

en wat dachtr je van immortal dan? hebben ook het lelijkste artwork vind ik, behalve die uhmz kut kan even niet op de naam komen, met dat ijs enzo

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 26-03-2003 15:36]

Je moeder.

attila_de_hun
Posted 26-03-2003 15:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2003 15:30 schreef Valorian666 het volgende:
Ja, zo denk ik er ook over.. maar 'force of evil' ,, damn... misschien 10 jaar terug dat dat nog wel in zou slaan... maar nu, dan denk ik bijna aan een of andere blackmetalparodie band. ..

ja, dat is idd zo. maar die gasten zijn al bijna 100 jaar oud. mogelijk zijn ze blijven hangen? ik hoop het wel wat betreft de riffs want het oude M.F is nog steed niet achyterhaald en veel moderne bands (met klinkende namen ) kunnen daar een vette punt aan zuigen.

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 26-03-2003 22:35 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 maart 2003 15:23 schreef TNightmare het volgende:

Mercyful fate met goede vocalen (covers door Metallica bijv) is geweldig!

... waar was ik?

oja,

james goede vocalen? kom op zeg...

maar goed, atilla, ik had dit nog niet gelezen. ben ontzettttend benieuwd.

lekker solowerk van sherman/denner.

vooral de denner solo's op de oude MF platen zijn meer als gevoelig, ze zijn vooral niet overbodig, maar voegen juist iets aan het nummer en de sfeer toe, jenje!

Oud Vuil.

webblaster wim
Onzin-narrator
Posted 07-06-2003 0:20 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

3 maanden later moet ik nog lachen.

james hetfield die kan zingen.

maar goed,

Force Of Evil, MP3 samples!!! The new band of the legendary Mercyful Fate guitarduo Hank Shermann and Michael Denner .

http://www.covenworldwide.org/news2003.htm

en ze zijn geweldig, die samples.(vind ik)

Oud Vuil.

Blizzard Strike
Usericon van Blizzard Strike
Posted 07-06-2003 0:40 by Blizzard Strike Wijzig reactieProfiel van Blizzard StrikeQuote dit bericht

Oeh, vooral "Hell on earth" klinkt erg goed. Die tweede vind ik wat minder.

Ben benieuwd!! Klinkt erg goed in ieder geval. De MF invloeden zijn echter wel erg duidelijk aanwezig.

webblaster wim
Onzin-narrator
Posted 07-06-2003 0:43 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

absoluut, eigenlijk mis ik alleen de king.

maar ja, om de solo-gitaar van michael terug te horen, kom maar op met die ceedee!!!

Oud Vuil.

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 21-02-2004 12:18 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Heb gisteren de promo ontvangen. Force of Evil = Mercyful Date, maar dan zonder King. Geniale muziek, alleen mis King een beetje.

Review komt een dezer dagen online.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

webblaster wim
Onzin-narrator
Posted 25-08-2004 22:47 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

En nog steeds moet ik er om lachen.

james hetfield die kan zingen.

Hier 2 nieuwe mp3's. Live, van hun dvd.

http://www.forceofevil.net/music/%20Death%20Comes%20Crawling%20.mp3

http://www.forceofevil.net/music/%20Curse%20of%20the%20pharaohs.mp3

Jaja, curse of the paharaohs. Ik hoor toch liever de king. Maar om sherman en denner weer samen te horen.

Waar ik minder om kan lachen, zijn de geruchten omtrent het uit elkaar zijn van Mercyful Fate. Onze drummer had iets gelezen in een interview met hank sherman, maar ik kan niks vinden.

Judge Paul, waar had U dat ook alweer gelezen?

Oud Vuil.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-08-2004 22:51 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2003 15:13 schreef Jenje het volgende:

Hehe, Slayer-solo's.... wereldklasse hoor

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

webblaster wim
Onzin-narrator
Posted 25-08-2004 22:53 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 25 augustus 2004 22:51 schreef M. het volgende:
Hehe, Slayer-solo's.... wereldklasse hoor

Die van Massacre zijn slayer in het kwadraat. Die vind ik nog iets beter.

Oud Vuil.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com