|
Auteur: |
|
|
Ik heb met LOMP nog nooit een demo opgenomen.We hebben veel reclame gemaakt voor onze band en een reputatie opgebouwd waardoor wij vanzelf overal werden gevraagd(zijn zelfs op 3FM genoemd in een programma). Je hebt dus niet perse een demo nodig om op te treden,je moet alleen je eigen band weten te "verkopen". Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
geinig Ik ben nu net iets langer dan een jaar bezig met (mijn eerste) bandje. We hebben 2 weken geleden onze eerste demo opgenomen, gewoon in de oefenruimte. Voor ons is het vooral de bedoeling om het rond te sturen naar zaaltjes enzo, om optredens te regelen. Het opnemen van een demo in de oefenruimte vind ik in principe geen probleem, het geluid is natuurlijk wel minder, maarja, dat geeft meer een beeld van hoe 'het' live ook klinkt (en het scheelt geld, wat je als pikkies van gemiddeld 16 gewoon niet hebt ) Optredens zonder demo? geen probleem, we zijn namelijk door andere bands gevraagd om in het voorprogramma te spelen, daar hadden we dus geen demo voor nodig. |
|
Hmmm... het opnemen van de eerste demo van ERROR heeft tot nu toe nog niks gekost. Alles opgenomen met cubase op de pc in mn slaapkamer. Oke, de kwaliteit is niet geweldig, maar voor een eerste demo ben ik toch erg tevreden. We moeten nu nog 1 nummer opnemen, dan zijn we klaar. www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
Met Morte Aeterna zijn we nu bezig met het opnemen van een cd. Gewoon in de oefenruimte. Oorspronkelijk was het plan om een 4 nummer demo te maken ... dat is nu uitgelopen tot een 9 nummer full length cd. Kosten: Rond de 400 pleuro ofzo. We nemen het op met Ferdy (ex Absorbed). De hoesjes e.d. moeten nog geregeld worden, maar we gaan de cd waarschijnlijk uitbregen onder het label van onze drummer (Filthy records). Dus wij hoeven dan zelf niets te betalen .... |
|
Welke studio's zijn in Nederland nou geschikt om als metal band op te nemen? In een ander topic zag ik de sing sing studio al voorbij komen. Maar zijn er nog meer? En wat zijn nou de kosten voor een demo'tje van ongeveer 20 minuten? Want de prijzen die ik tot nu toe heb gezien zijn echt absurd hoog. blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
De beste studio: Pitstudio in Nederweert (Limburg). Bands die er hebben opgenomen: Stormrider, Boondoggle, Sun Caged, Triple 7, Fifth, Angels Decay, Morning, Sectarian. http://www.pitstudio.myweb.nl |
|
he, als je als metalband een demo wilt opnemen kun je voor weinig naar GroundZero Studios gaan, in Zutphen... Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
mijn vriend heeft zelf (alleen) een demo opgenomen het klonk zeer goed (een vriend van ons dacht zelf dat het de nieuwe darkthrone was ) maar goed naja als je met meer mensen bent tja die zooi van zijn band klinkt niet echt zuiver (opgenomen in een oefenruimte) |
|
quote:De MCD wordt in dezelfde studio opgenomen als de Single neem ik aan? Die kwaliteit heerschte namelijk! |
|
Er zijn talloze studiootjes(ook niet-metal studio's) waar je een vettig geluid voor niet al te veel pegels kunt krijgen. Vooral als je er iemand kent natuurlijk. [Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 12-04-2003 17:14] I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
Wij hebben onze 2e demo helemaal zelf opgenomen. Drums in de garage van een buurman en de rest met harddisc recording bij iemand op de slaap kamer. Morgen hebben we het eindresultaat en staan er mp3's online op onze nieuwe website die morgen ook gelanceerd wordt! |
|
Whoaa vet!!! ik wacht met smart www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
|
|
quote: Trouwens zal de nieuwe promo voor zéér weinig geld aangeboden worden voor verkoop !!!! |
|
quote: is ie zooo slecht dan????? |
|
Hehe....... |
|
De excess studio in Rotterdam is, voor als je wat meer te besteden hebt, een aanrader! Maar voor een demo moet je toch meer de kant van homestudio of bijv de pitstudio in weert op. |
|
Hee J ken jj muzikanten die veel te besteden hebben dan hahahaha lol |
|
uhm nuh! |
|
wat een misselijkmakend plaatje zeg, sorry maar moest het ff kwijt |
|
Die van mij? Wat had je dan liever, 2 mannen? Al zou Triple-Dan dat wel leuk hadden gevonden |
|
Het opnemen van een demo is niet meer nodig. Volgend jaar komt weer een nieuwe Idols. |
|
Wij hebben gisteren ons optreden via de PA opgenomen... bij wijze van demo. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
Index / Heavy Metal |