|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: volgens mij is zijn (groene)geweten juist het gene dat het veroorzaakt heeft. |
|
En nu maar lekker vaak je zeepje laten vallen, hè Volkert? Ik hoop dat je de komende 12 jaar een hoop lieve vriendjes maakt, die ook na je tijd je vriendjes willen blijven. Veel plezier, Volkert, en denk nog maar eens lekker aan het leven dat je hebt weggegooid (vrouwtje, kindje) als je vriendjes weer in de buurt zijn als je je zeepje laat glippen. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Ik word er echt stront ziek van dat zoveel proleten roepen dat dit geen gewone moord is en daarom volkert van der graaf zwaar berecht moet worden. Moord is moord, en omdat mensen een irrationele mening hebben hoeft hij niet meteen levenslang te krijgen omdat dan ten goede komt van de maatschapij . grrr |
|
quote: Omdat het simple gezegd ook geen conventionele moord is, daarom juist! "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: nee maar dat 2 miljoen mensen hun stem ontnomen wordt is volgens de linkse garde dus wel accaptabel? Je moeder. |
|
tja, als je hier in Nederland een kindje van de straat plukt, het verkracht en het daarna vermoord krijg je een paar jaar cel (belachelijk lage straf trouwens), kan iemand mij uitleggen waarom iemand die Pim Fortuyn vermoord een veel hogere straf moet krijgen? Omdat het een politiek en opvallende figuur was? Sorry, maar wat een bullshit! Ik vind het wel terecht hoor, die 18 jaar, maar ga andere moorden en misdaden dan ook zwaarder berechten! So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Ik vind het een terechte straf, dat het wat aan de hoge kant is ook, (zie motivering van de rechter). Ik word id ook een beetje moe van 'the angry mob', kom op een liquidatie uit ideologische overweging wat is dat in vergelijking met iemand kapot schieten voor een paar rot centen, of wat is dat nou in vergelijking met kleine kinderen verkrachten en dan dood steken. Nou nou nou, wat een beest zeg die volkert...pfff |
|
ik ben best hard hierin... maar gewoon de dood geven.. hij heeft toch ook iemand van het leven beroofd.. dan moet hij ook gewoon van het leven worden beroofd of zo de angst in jagen dat hij weet hoe het is om van het leven beroofd te worden. of gewoon levenslang nooit meer de bak uit! sjah ik ben hier best hard in ken er niks aan doen |
|
quote: Tja, heb je die mening ook als 't om een onbekend persoon zou gaan? Ik vraag me namelijk af waarom je zwaarder berecht moet worden als je Pim Fortuyn vermoord dan dat je een niet zo publiek bekend persoon om het leven brengt. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
doodstraf of levenslang vind ik iets te veel van het goede. Liever zie ik iemand tot zijn 60ste in de bak zitten dan sterven. Maargoed, ik vind dat dit niet alleen moet gelden van moordenaars van "celeberties". |
|
quote: Dat is dus wat ik bedoelde. Helemaal mee eens Ellesar! So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Ze schatten dat hij over 12 jaar al vrij komt Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'. |
|
Jezus, het is echt niet moeilijk voor te stellen waarom een politiek moordenaar een zwaardere straf krijgt als een "gewone" moordenaar. Straf als in vrijheidsstraf btw, een psycho-killer krijgt bovenop zijn vrijheidsstraf vaak ook tig jaren/ levenslang TBS wat een vrijwillig verplichte opname in een psychiatrisch ziekenhuis is. Ookal zijn de consequenties voor de nabestaanden van een iemand die vermoord is in alle gevallen hetzelfde, de maatschappelijke gevolgen zijn dat niet. Ik vind het niet meer dan terecht dat de rechter besloten heeft deze politieke moord zwaarder te bestraffen (met alleen een vrijheidsstraf) dan een random moord op een 'gewone boerenlul', kind of crimineel. (et cetera) |
|
quote: jah ook onbekend mens is een mens |
|
quote: Het ging over de democratie en zijn zogenaamd overlijden. aangezien 2 miljoen een zeer kleine minderheid is is het dus niet ondemocraties. Die 2 miljen zijn gewon grote schreeuwlelijkers die veel aandacht eisen wat ten koste gaat van de overige 15 miljoen mensen in nederland. |
|
quote: *kuch* Die 2 miljoen mensen vormen wel 1/6 van de kiesgerechtigden in Nederland. Verder zal ik niet ingaan op je gebruikelijke tenenkrommende gewauwel.. Kromme zinnen, vreemde redenaties, een tijd lang ging het goed maar je bent helaas weer afgezakt naar basisschoolniveau. |
|
Ik vind het goed dat hij de normale straf krijgt, maar ik vind dat de normale straf langer zou moeten duren. |
|
quote:Leuk he, democratie |
|
quote: Ik weet niet of het zo zou moeten werken. Zijn 'maatschappelijke gevolgen' niet in essentie hetzelfde als 'gevolgen voor de nabestaanden?' Toegegeven, het laatste is veel breder. Maar de handeling moord met voorbedachte rade zou toch voor iedereen gelijk bestraft moeten worden? Wat het verder veroorzaakt (zij het traumatisering van nabestaanden/getuigen, ontwrichting van bepaalde'elementen' in de maatschappij, of wat dan ook (ik ben bepaald geen criminoloog/sociaalgeograaf)) kun je per zaak bekijken en bij de sactie die voor moord staat optellen. Dan kan het zijn dat een politieke moord hoger bestraft wordt, maar dat hoeft niet per definitie zo te zijn, denk ik. [Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 16-04-2003 12:51] Touché, pussycat! |
|
De strafmaat staat (gelukkig) in verhouding tot de hoeveelheid schade die je met je daad aangericht hebt. Een politieke moord veroorzaakt meer schade dan een 'gewone' moord en wordt dus zwaarder bestraft. Punt. |
|
quote: Maatschappelijke of persoonlijke schade? Ik vraag me nl. af of de nabestaanden van verkrachte en vermoorde kindjes daar hetzelfde over denken. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: Idem.... |
|
quote:Elk geval van politieke moord is dus hetzelfde? Bovendien denk ik dat de nabestaanden van bijvoorbeeld een op brute wijze van het leven beroofde tweeling van een jaar of vijf er schijt aan heeft als bijvoorbeeld een Janmaat (ja een rechts voorbeeld, lullig van me) om zeep zou worden geholpen. Een deel van de straf die opgelegd wordt, is voor het rechtvaardigheidsgevoel van de nabestaanden. Ik kan niet voor de nabestaanden van de respectievelijke voorbeelden bepalen voor wie de gevolgen zwaarder wegen. Touché, pussycat! |
|
quote: Helemaal mee eens! So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |