Het zpijt me zeer, maar ik snap echt niet waarom jullie het nou nodig vinden om dit collectief af te zeiken. Persoonlijk vind ik het wel een grappig initiatief, kom op zeg, het hele luchtgitaarspel is een beetje melig, dat hebben die lui zelf ook wel door hoor. Overigens gaat het er bij die kampioenschappen geloof ik om wie het het nauwkeurigst na kan spelen (samen met andere factoren waarschijnlijk), dus zullen ze inderdaad in het gewone leven ook echte gitaren bespelen.
Persoonlijk houdt ik ook wel van wat luchtgitaar spel (en ja, lucht bas ook, en zelfs wat drums en keyboards af en toe), nou ben ik volstrekt amuzikaal du nauwjeurig is het niet, nou, lekker boeie..
Wat betreft mee'spelen' op een discman, dat ziet er misschien maf uit, maar het is een stuk minder irritant dan mensen die gaan meezingen.
Oh, en nog even ter illustratie dat ze het inderdaad niet allemaal zo hard menen, een stukje uit het reglement:
quote:
Het doel van de Nederlandse Luchtgitaar Kampioenschappen is om Wereldvrede te bevorderen. Volgens de ideologie van de Finse organisatoren van het luchtgitaar festival zouden oorlogen en veel van al het vreselijke dat er op aard is, verdwijnen als iedereen luchtgitaar zou spelen.
Om dit te bevorderen wordt alle mensen in de wereld gevraagd gezamenlijk luchtgitaar te spelen aan het eind van elk Luchtgitaar Wereld Kampioenschap, dat jaarlijks in het laatste weekend van augustus in Finland wordt gehouden.
Dus ik zou zeggen, lekker riffen met die luchtplectrums!
NP: Iced Earth - Written On The Walls