|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
NOU, ik heb al een 'experimentele ambient' topic gemaakt. Hierzo, zo.... http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=609464 Aan darkwave/ambient oid heb ik geen boodschap. |
|
quote:Hmm, daar noem je dan weer twee verschillende stromingen in principe. Er is nogal een verschil tussen Darkwave en Dark ambient namelijk.. bij de een ligt de basis van de muziek in de Wave, bij de ander in de Ambient (doh ) I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: OK, het probleem is dan het 'dark' . Uh.... (mijn analyse)Wat ik vaak vind is dat voornoemde genres veel te veel bezig zijn met een sfeertje neerzetten, en verder niet speels met geluiden bezig zijn, experimenteren, zich verwonderen over hoe bepaalde loops zich voortplanten achter andere backdrops, wisselwerking van ritmes, asynchroniciteit etc. etc. dit dus in tegenstelling tot 'dark' ambient/wave muziek die 'dark' muziek maken en verder niets. Helaas is dat blijkbaar moeilijk en wordt echt goede experimentele ambient vaak gekarakteriseerd als 'een serie geluidsexperimenten zonder emotie of melodie'. Tja.... |
|
Dark Ambient is echt geweldig, bands als Fjelltrone, Manifesto, Vinterriket, en nog wel wat meer, maar daar kan ik zo één twee drie niet opkomen |
|
Ambient wat mij wel aanspreekt is: Veiled Allusions nieuwe Burzum Wongraven Vervamon De ambient dingen van Ildjarn, zoal Hardangervidda part I en II Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
'Dark' wave/ambient is inderdaad vaak 95% sfeer 5% muziek. Niks mis mee. Als achtergrond muziek is het prima. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Wongraven is dus dark ambient? Ik vindt het zeer goed. |
|
quote: |
|
De CD 'Nordland' van Apoptose is ook een aanrader. Wat voor stijl het precies is weet ik niet .. iig erg goed. |
|
Ik zal het is proberen als ik het tegenkom. Bedankt in idd geval! |
|
quote: en jääportit dat is zooooo goehoed! taur nu fuin nothing remains old path old monk's saga kijkt maar bij de linkjes op me page. ik noem dat allemaal darkambient, maar wat is lustmord of mz412 dan? darkambient/noise? dark wave is als die verbannten kinder eva's. Wongraven vind ik dan weer meer richting folk/darkambient gaan. Mortiis (oud) is voor mij echte darkambient. Procyon-x, Undiscovered Moons of Saturn? space darkambient? en waar valt Vond onder? |
|
Ik zit nu naar Asura te luisteren, zéér mooie muziek! |
|
Boards of Canada... ga die shit haluhh! mvg, Franky Boy "HELLO! We're looking for nuclear wessles." |
|
Godverdomme het gaat hier toch over metal? |
|
Reageer dan niet, idioot. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
quote:zeg dat dan ook meteen tegen die frituurvriend van je Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Gelul, het is 100% GAY. |
|
quote:Waarom denk je dat het bij muziek 'algemeen staat' dwaas? |
|
Dat jullie er nog opin gaan ook.... Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Zeg vriend, heb je er problemen mee als ik veelvuldig het woord ´godverdomme´ gebruik godverdomme? Doe anders eens postivief godverdomme! |
|
quote: Men heeft er godverdomme problemen mee dat je überhaupt woorden gebruikt. Vooral hier. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
Ah, godverdomme! |
|
zie·lig (bn.) 1 [inf.] meelijwekkend, bekrompen |
|
behoorlijk idd.. gelukkig kan ik nog een ambient muziekje luisteren..Eno ofzo.. Suck my piss |
|
quote: Great minds... Bloodied by the thorns beside the leaves |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |