|
Auteur: |
|
|
Yep, die CD heb ik ook al een tijdje. Leuke band, is het beluisteren zeker waard. Vrij eigenzinnig, maar niet essentieel. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Essentieel? Wat wil dat nou weer zeggen? Als het maar een lekker plaat is...en dat is het! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
12 Ablaze is alweer hun 3e cd. De 1e Adelain is meer rechttoe rechtaan black metal (behoorlijk snel). Hun tweede cd "We... the Enlightened" is mijn favoriet, een goede mix van snelle black/death haknummers en langzamere doom/black nummers. Maar 12 Ablaze is inderdaad ook erg tof! Zenial |
|
Hmmm aan gebrek aan reacties in dit topic te zien is het kennelijk geen bekende band. Maar ik heb net de nieuwe cd "Suffering G.O.D. Almighty" geluisterd en 't is weer een absolute aanrader als je van death metal houdt en niet vies bent van keyboards Er zitten wat minder rustige stukken in, en de viool is vervangen door wat meer electronica. Lijkt af+toe beetje op ...And Oceans Zenial |
|
Ik heb de promo hier liggen en de elektronica zijn idd nogal aanwezig. And Oceans is idd een goeie vergelijking. Leuke plaat, maar soms net iets teveel "trance" en te weinig metal. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Heb hier nog een exemplaar van Adelain liggen voor 4 euro. Interesse ? Mail naar : trendkiller@home.nl !!! THE SIGN IS ON !!! |
|
Hmmm, ik vond Suffering G.O.D. Almighty anders niet zo geweldig klinken. 12 Ablaze draait nog regelmatig een rondje in mijn CD-speler maar met die nieuwe kan ik niet zoveel. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
12 ablaze! Als je eens een kwalitatief goede schijf zoekt met leuke melodieen.... Niet essentieel doch onderhoudend |
|
We... the enlightened. Griekse Blackmetal (beetje "droog" geluid/productie.. niet uit te leggen), blastbeats afgewisseld met doomy passages. Zeer aanstekelijke riffs. Orgelpartijen zijn origineel. Luister eens naar nummer 3 (until the night cries rise in your heart) om een indruk te krijgen. Paradise lost als inspiratiebron?? Meesterlijk! |
|
quote: Gebeurt helaas vaker met cds die niet duidelijk in een genre zitten. De mensen snappen het niet ofzo en dan wordt het nooit erg succesvol. Zenial |
|
Weet iemand op welke cd het liedje van deze groep stond die zich ook op een Bubonic Plague verzamel-cd bevond? signature |
|
We the Enlightened heet die plaat geloof ik. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Op 'Victims of the Bubonic Plague 1' staat het nummer 'Until the night cries rise in your heart' dat van de cd 'We... the Enlightened' komt, en dat trouwens wel erg hard heerscht Zenial |
|
jaaa! ok, die ga ik eens zoeken [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 19-09-2005 22:54] signature |
|
Ook ik ben in het bezit van cd's van deze band en wel Adelain en We ...the Enlightend en ik vind het een heersende band. Deze 2 cd's draai ik echt zeer regelmatig. Ik ben nog opzoek naar 12Ablaze en Suffering GOD Almighty (jaja displeased). Ik ben het alleen niet met onze Zenial man eens als hij zegt dat Adelain zo black ik, ik vind er zelf een iets meer doomy sfeer aan zitten dan We... the Enlightend. Gaaf te zien dat er hier meer fans zitten, want ik had soms het idee de enige te zijn die deze band kende. Dit verder niet patserig bedoeld ofzo. Maar goed, binnenkort deel 3 en 4 eens aanschaffen!! Zeker een aanrader! "I had sex, intercourse with her. It's one of those things that I guess got to be part of my life, having sexual intercourse with the dead." Henry L. Lucas |
|
quote: Is dat enigzins te vergelijken met orchid van opeth? de band naam spreekt me wel aan. http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
quote: Hmmm de langzamere nummers een beetje misschien, maar de snellere nummers beuken dr heel wat heftiger op los Zenial |
|
quote: Ik heb momenteel alleen Adelain. De rest staat nog op mijn "nog aan te schaffen"-lijst. Ik vind alle albums van hun eigenlijk zeer goed te pruimen. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
Index / Heavy Metal |