|
Auteur: |
|
|
Olav .. die 5 dikke snaartjes heb je echt nodig hoor |
|
Goede systemen maakt o.a. Sennheiser. Orienteer je goed en probeer van alles uit. De kritieke punten bij draadloze systemen zijn vaak het verlies aan dynamiek en ruis. Vraag jezelf af of je het echt nodig hebt zou ik zeggen.. (speel je op dermate grote podia dat met draad onhandig is, ben je dusdanig druk dat je altijd over je kabel heen flikkert of de zanger ermee onderuit schoffelt?). Ik heb er zelf ook een hele tijd aan zitten denken (ik speel gitaar), maar heb besloten om het niet te doen omdat ik de voordelen niet tegen de investering op vind wegen. |
|
quote: De zender zit op je gitaar, en de ontvanger op de versterker. Sorry voor mijn mierenneukerrij... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: nis mierenneukerij, ik zei het gewoon fout bedankt voor de tips so far, zeker die van de immer behulpzame Jan (), maareh, heeft iemand ervaring met bepaalde apparaatjes en weet diegeen daar wat over te zeggen? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ik speel met een Samson Airline series one, UHF, true diversity. (www.samsontech.com) Eigenlijk een gitaarzender (zou onder 51 Hz niets oppikken, lage B is 30,5 Hz) maar ik merk er weinig van en ik kon hem voor weinig krijgen. Voor rond de 250-300 euro te koop bij muziekzaken, werkt op een enkele AAA batterij die een uur of 16 meegaat, ik heb d'r in ieder geval de hele tour (17 gigs) mee gedaan. Op marktplaats staan wel leuke dingetjes, zoals de 19" Rexers, interessante dingen. Er staan er ook op die spotgoedkoop zijn, maar let op: vaak werken die op frequenties die inmiddels niet meer toegestaan zijn voor burgergebruik. Ik wil never nooit meer met een snoer spelen, altijd ellende met dat spul! kapot, kwijt, te kort, te lang, opgerold, opgekruld, in de knoop, kortsluiting, geen sluiting, plug kapot, shielding naar de kloten, interference, blech. Vrij en blij over het podium kunnen huppelen is dan wel niet true maar wel bevrijdend, net zoals van plaats kunnen verwisselen zonder dat er een snoer in je weg ligt of om je been gekruld zit waardoor je bijna ompleurt. Wat dan weer niet true is. [Dit bericht is gewijzigd door TMDCbassmeister op 13-05-2003 22:59] |
|
quote: Een oud topic, maar ok... Ik ben ook opzoek naar zo'n draadloos (UHF, true diversity om precies te zijn) systeem. Die airline...volgens mij gaat dat nooit goed met die wazige plugs/zenders. Ik heb verschillende gitaren en bassen met verschillende aansluitingen...ervaring mee? |
Index / Muziek algemeen |