|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Heersch, prachtsite Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
http://www.timelessmyths.com/celtic/index.html Nog een goeie site over Keltische mythologie, maar wanneer je naar http://www.timelessmyths.com gaat kun je ook info vinden over Noorse en Klassieke mythologie en de legenden van King Arthur. En jawel, hiermede post ik mijn 10.000ste post Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Geschiedenis en vooral alles wat mythologie daarbij te maken had was echt vroeger mijn beste vak op school het enige waar ik nooit voor hoefde te leren.Nu ook een aantal boeken over oude griekse, germaanse mythologie.Een van die onderwerpen die mij mateloos kunnen boeien........en ook leerzaam qua ethiek en levensinzicht. "At the age of fifteen, he had already learned silence." - from "A Child's History of Muad'Dib" by the Princess Irulan |
|
quote: Dat is inderdaad ook een mooie site |
|
Alhoewel hun visie op het heidendom veel te exoterisch is naar mijn zin, staan er veel nuttige dingen over germaanse mythologie en aanverwanten in de "texts" afdeling op www.northvegr.org. |
|
iemand die meer weet over Sahu? eventueel boeken ed? signature |
|
Ik weet niet of het of het al gepost is maar: www.traditie.de Dit is een Vlaams/Nederlandse site van een groep die zich bezighoud met Asatrú (Germaanse Mythologie)ik vind dit persoonlijk een goede groep omdat ze als regel hebben dat er tijdens bijeenkomsten niet over politiek gesproken mag worden. Zo houdt men een zuivere geest vrij van links en rechts. |
|
quote: typo in het linkje... moet www.traditie.be zijn |
|
Hahaha, ja damn stomme fout inderdaad, bedankt voor de correctie |
|
Interessante groep/site zo op het eerste gezicht. Op het tweede gezicht toch niet. [Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 01-05-2006 23:07] Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: *giechel* |
|
Weer zo'n groep met zo'n regelement met "wij willen geen politiek in onze groep, links of rechts." Argh, waarom lul je er dan over als je niet politiek bent, het is tenslotte een Heidense/Asatru groep, politiek is helemaal niet aan de orde wat mij betreft. Iedereen weet bovendien dat het vooral rechts is dat zich aangetrokken voelt tot het Heidendom, dus zo'n uitspraken duiden erop dat we gewoon weer met zo'n verkapte linkse bende te maken hebben die zeggen dat ze zogenaamd geen politieke agenda hebben. Maar eigenlijk weren ze gewoon mensen uit hun groep uit een linkse overtuiging. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: , waar haal je dat nu weer uit? Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Zo'n uitspraken heb ik ook al gehoord over folkmuziek, dit duidt op onkunde. [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 02-05-2006 12:44] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Welke groep versta jij in deze als 'rechts'? Conservatief-liberalen? Liberalen? Libertijnen? Ik was me namelijk niet bewust van het feit dat dat ultra-heidense stromingen waren. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
XD signature |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina |