|
Auteur: |
|
|
De gemeente Groningen heeft besloten om dusdanig veel te bezuinigen dat dit ten koste gaat van concertzaal Simplon (de subsidie wordt met 60% verlaagd). Dit betekent dat dan ook stichting GroverPop, die grotendeels zorgt voor de programmering, met lege handen staat. Dit is absoluut belachelijk! Wie van jullie heeft er nou niet genoten van Cantara, Dark Mythology, (de CD-presentatie van) Katafalk, INRI, Monastery, Primordial, Callenish Circle, Swansdown, de halve finale van de Metal Battle (met Malien, As It Burns, The Embodiment en It Lives), Detrimentum, Prey, Winter Of Sin, Machines And Monkeys, Pooier 666, Shikari, Vortex, Wizard, Sad Iron, Karbo, Autumn, The Wounded, de voorrondes van de Grote Prijs van Nederland en ga zo maar door. Dit hadden we allemaal moeten missen als GroverPop en Simplon er niet waren geweest!!!! Teken de digitale handtekeningenactie op http://users.castel.nl/~hooga07/simplon_actie.php !!! Hieronder nog even een berichtje van Patrick Van GroverPop: "Tsja het is triest gesteld .... ook als je denkt dat er binnen Simplon en Groverpop vele mensen voor noppes, soms tot 50 uur per week werken om de tent in de lucht te houden! Even een uitleg Zeeuws Model = Jan Peter Balkenende Model, ze zitten nog geen dag en krijg je dit al. Zoals Dhr. Wallage al zei "laten we Jan Peter ff een stapje voor zijn" Ook verbijsterend dat metname de Linkse hoek van het college (Mevr. Dekker - Groen Links (nou zeg maar Blauw Rechts vanaf vandaag) met deze voorstellen komt .... Zeeuws Model is ook iets uit 1953, "oprotten of verzuipen"! Voor Grover Pop is het neersabelen van Simplon natuurlijk ook de 'doodsteek' ! Ook wij kampen met beloftes en opeens zegt iedereen, tsja, geld is op Euroborgje hier; Gat in de Grote Markt daar! Gaat allemaal om prestige projecten bij die wethouders .... Nou ze zijn nog niet van ons af .... 'over mijn lijk moeten ze om Simplon te sluiten' ! Goed om 7.30 uur zit ik al bij radio Noord en de rest zal volgen, dan nog ff vanaf donderdag ons laten horen .... want dan is er ook lekker veel pers! Die acties die nu op touw worden gezet zijn FANTASTISCH ... allemaal meedoen. Vanaf volgend seizoen Local Heroes in de Jumbo, Albert Heijn, V&D, Gemeentehuis, Oosterpark (sky-boxen), bij Karin Dekker en Wicher Patje in de tuin (ik weet waar ze wonen ...)! Noem maar op .... op 24 juni is er een open Gemeenteraadsvergadering (ook voor publiek) nou dat wordt volle bak daar op de Grote Markt en in het Stadhuis .... * wordt vervolgd * Tot die tijd hier posten en emailen en handtekeningen, we sturen het allemaal op! Heb Karin nog wel uitgenodigd voor a.s. donderdag, of ze komt ????" (Zie http://www.simplon.nl/forum/read.php?f=5&i=4382&t=4382) |
|
Tja, het worden tijden van flink inleveren, ik denk niet dat dit laatste zal zijn ... |
|
inderdaad.. ach bekijk het zo: dat geld krijg je, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken.. maar kut blijft het natuurlijk wel Je moeder. |
|
quote: Zelfs Voleg heeft daar het podium al eens betreden (bevuild)!! Eén van de zeldzame keren dat hun kunsten live te 'bewoneren' waren. Touché, pussycat! |
|
Simplon was net bezig uit de afgrond te kruipen waar ze een aantal jaren terug ten tijde van de verbouwingen en reorganisatie in geflikkerd waren. Jammer hoor! ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
Echt een naaistreek inderdaad, menig een goede tijd gehad daar, en ik hoop dat dat zo kan blijven! NP: Blind Guardian - Noldor (Dead Winter Reigns) For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
|
Vortex en Sad Iron vind ik toevallig heerschen |
|
Sad Iron speelden trouwens niet laatst, maar Vortex+Wizard was verschrikkelijk gaaf (vooral Wizard, DEFENDERS OF METAL!). NP: Blind Guardian - Noldor (Dead Winter Reigns) For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
|
weet ik, maar ik zag ze in dat lijstje staan |
|
quote: Fucking kutzooi allemaal... Ik zal het compliment trouwens even overbrengen aan de knaapjes van Vortex...Gitarist Orion is een goeie vriend van me You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!! |
|
Hehe, Orion is wel een goeie gast inderdaad, overigens heb ik toen niet bijster veel van de Vortex set meet meegekregen... NP: Iced Earth - Colors For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
|
Ach komt toch nooit iets normaals daar in simplon, vera ruled er ver overheen. Laat ze maar lekker kapot gaan. |
|
Kijk uit, straks neemt de simplon vera nog in zijn graf mee. |
|
quote:Vera is voor de grotere namen. Simplon is (was?) de laatste tijd goed bezig wat betreft het promoten van klein lokaal talent. Da's een goede zaak. Als jij het prima vindt dat dat maar stukgemaakt wordt, dan ben je een drol. Touché, pussycat! |
|
Van het Simplon forum Datum: 06-27 01:46 Vandaag werd het dan eindelijk officieel. De Gemeenteraad stemde in met Motie 1, Simplon krijgt voorlopig nog 2 jaar! We hebben weer adem! Alle raadsleden en alle fracties steunde de motie! Prachtig! Simplon mag niet dicht, maar moet wel gaan werken de komende tijd aan haar Welzijnsdoelstelling. Over het hoe, wat en waarmee moet Simplon wel voor november a.s. presenteren in een plan van aanpak, aldus de Wethouder. Want als deze aanpak niet naar het zin is, zal de Wethouder alsnog vasthouden aan de voorgestelde bezuiniging. Of de raad daarmee dan weer akkoord gaat is dan weer de vraag ... Dus .... we zijn opgelucht, en blij metname met het feit dat we de raad hebben kunnen overtuigen van ons bestaansrecht en daarmee het winnen van hun vertrouwen. Respect derhalve voor deze Gemeenteraad! We hebben de afgelopen dagen aardig wat tijd doorgebracht in het Stadhuis en zijn ook tot de conclusie gekomen dat Groningen trots mag zijn op deze raad! BEDANKT VOOR HET VERTROUWEN IN SIMPLON! De raad complimenteerde Simplon met de gevoerde acties van de afgelopen weken. Daar kunnen vele organisaties een voorbeeld aan nemen, aldus een aantal fracties. Wij willen daarom alvast iedereen bedanken die voor de volle 100% heeft meegewerkt aan onze acties. Van vrijwilligers, tot aan alle bands en artiesten van 13 juni. Maar ook alle brieven schrijvers en actieve forumdeelnemers, maar ook aan ons trouwe publiek! BEDANKT VOOR JULLIE STEUN! Wij gaan nu verder .... Simplon Blijft Open! Dankzij jullie ..... Geef jezelf maar een fikse schouderklop, julle hebben het verdiend! Touché, pussycat! |
|
Whoa, erg goed nieuws, en ook goed om te horen dar de Raad inderdaad toch wel luistert naar wat men te melden heeft! Ik vraag me nog wel af hoe ze meer randgroepjongeren aan willen gaan trekken, maar ik hoop dat de plannen daarvoor goed in orde komen, en vooral dat simplon zo succesvol wordt dat ze wat langer dan deze twee jaar kunnen blijven! NP: Halford - Crucible For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
Index / Concerten |