IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : stupide acties van religieuzen Vorige pagina | Volgende pagina
Kramy
Usericon van Kramy
Posted 28-05-2003 16:23 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang




0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 28-05-2003 16:24 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 16:11 schreef Koffies Kip het volgende:
Of keihard doodschoppen


of op de stoep leggen en dan schoppen


"This one is older than shit, heavier than time!"


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 28-05-2003 16:24 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 28 mei 2003 16:11 schreef Koffies Kip het volgende:
Of keihard doodschoppen


Ik had het niet over mensen zoals jij.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-05-2003 16:34 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 16:24 schreef 0Tolerence het volgende:
of op de stoep leggen en dan schoppen

jij hebt American History X gezien...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 28-05-2003 16:35 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 16:34 schreef NecRobert het volgende:
jij hebt American History X gezien...


je kent je films


"This one is older than shit, heavier than time!"


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 28-05-2003 16:44 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 15:56 schreef campske666 het volgende:
Er is dan wel een scheiding tussen staat en kerk, maar de staat sponsert de grootste religies toch nog altijd met hopen en hopen geld, dus echt scheing kun je het niet noemen, jammer genoeg. Plus, in Belgie is er de CD&V, een politieke partij met de C van Christenen in hun naam, niet erg gescheiden lijkt me.

De staat sposort als het ware de vrijheid van religie. Dat bepaalde parttijen hun geloof ingebed hebben is leuk voor die prutsers (zoals de CD&V ja)

.....maar waar het op neerkomt is dat men te vaak wil profiteren van de religieuze vrijheid, m.a.w. het zover willen drijven dat men omwille van geloof de wet gaat omzeilen


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


ilyc
Usericon van ilyc
Posted 28-05-2003 16:47 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

Het probleem is dat deze mensen hun geloof te letterlijk nemen en te dom zijn de metaforen die er in hun heilige boeken beschreven worden te herkennen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-05-2003 16:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ach zijn die 'religieuze' boeken niet allemaal zo metaforisch geschreven dat iedereen er wat anders van kan maken?


ilyc
Usericon van ilyc
Posted 28-05-2003 16:49 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 16:48 schreef Jenje het volgende:
Ach zijn die 'religieuze' boeken niet allemaal zo metaforisch geschreven dat iedereen er wat anders van kan maken?

Wellicht, helaas kunnen mensen hedentendage niet meer omgaan met deze metaforen, wat belachelijke uitspattingen als deze als gevolg heeft


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-05-2003 16:51 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 16:48 schreef Jenje het volgende:
Ach zijn die 'religieuze' boeken niet allemaal zo metaforisch geschreven dat iedereen er wat anders van kan maken?

En toch waren Adam en Eva blanke mensen...
Dan zullen de negers wel van de apen afstammen...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-05-2003 16:54 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 15:46 schreef campske666 het volgende:
Dit is de eerste keer (voor mij dan) dat er in zo een conversatie niet iemand begint te mekkeren over racisme of tolerantie of zo iets van dat links gezeik. Ideaal !

Ik ben nog nergens een definitie van "tolerantie" tegengekomen (behalve dan in de [natuur-]wetenschappen).
Ik vind dus dat niemand nog mag spreken van "jij ben niet tolerant" of "ik ben wel tolerant" want voor elke situatie waar mensen over "wel/niet tolerant zijn" mekkeren bestaan er tientallen invalshoeken en uitleggen.

Trouwens de termen (of eigenlijk 'hokjes') links<-->rechts zijn niet meer van deze tijd. Ze zorgen er voor dat mensen zo blijven denken en niet verder kijken dan hun neus lang is.

Links: het communisme heeft gefaald; zelfs China heeft zich ingelaten met het kapitalisme uit pragmatisme. Over-regulreing; kijk nou waar al die overheidsregeltjes goed voor zijn als het slecht gaat met de economie...

Rechts: *denkdenk* Amerika toch? Tja, paradijs voor degenen met genoeg geld. Zolang je geen minderbedeelde-met-legale-vuurwapen op straat tegenkomt als je toevallig je nieuwe Bentley gaat ophalen.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-05-2003 16:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 16:51 schreef NecRobert het volgende:
En toch waren Adam en Eva blanke mensen...
Dan zullen de negers wel van de apen afstammen...

Ik zie niet hoe jij zo snel die verbanden kunt leggen, maar ja ...

Gevaar van die open interepretaties is dta als er iemand komt die goed kan lullen en mensen in lucht kan laten geloven, er een religie van kan brouwen en ze in feite kan hersenspoelen (bijv. David Koresh (?))


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 28-05-2003 18:40 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

bijv. het slachten van een kat om je duistere meester te eren


And my marlboro light


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-05-2003 20:21 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 16:51 schreef NecRobert het volgende:
En toch waren Adam en Eva blanke mensen...

Waar heb je dat geleerd?


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-05-2003 20:30 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 15:43 schreef campske666 het volgende:
Ze hadden hier vroeger harder moeten vechten om de vuiligheid (christendom dus) buiten te houden. En dat geld nu zeker zo hard voor Islam.

Anachronisme. Je gaat uit van de religieuze vrijheid die we nu kennen. Een dergelijke mentaliteit kan je niet toepassen op het verleden waar jij het over hebt. De destijds dominante geloven beheersten voor een groot deel het dagelijks denken en doen. Er was domweg geen sprake van de keuzevrijheid die wij hebben (je zat per definitie bij een kerk), dus kan je het de mensen van toen niet kwalijk nemen dat ze "de vuiligheid" niet hebben "buitengehouden." Bovendien is het "buitenhouden van de vuiligheid" ook in strijd met vrijheid van geloof.


Touché, pussycat!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-05-2003 20:31 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 20:21 schreef Sporty Voleg het volgende:
Waar heb je dat geleerd?

Vroeger op de lagere school (jaja katholiek...) hadden we altijd een soort kort bijbelverhaaltje met plaatjes.
Daar stonden ze op (oerblank, met vijgeblad! ).

Maar goed, het was iig een sarcastische opmerking die doelde op mensen die geloven dat Adam en Eva de eerste mensen op aarde waren.
(wat is een paradijs met maar 1 vrouw eva = en vele anderen- Theo Maassen).


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-05-2003 20:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zo vrij van keuze ben je tegenwoordig ook niet hoor. Christendom word je her en der om de oren geslagen, de hele maatschappij en regelgeving barst ervan.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-05-2003 20:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 15:52 schreef GalleryOfSuicide het volgende:
trouwens heeft iemand nog zon stukkie tex over domme acties??


ja, ik las net in de Volkskrant dat in een provincie in Pakistan de sharia is ingevoerd.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-05-2003 21:11 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 20:31 schreef Jenje het volgende:
Zo vrij van keuze ben je tegenwoordig ook niet hoor. Christendom word je her en der om de oren geslagen, de hele maatschappij en regelgeving barst ervan.
Ik geloof ook niet dat wij daadwerkelijk een strikte scheiding tussen kerk en staat hebben. Ik bedoelde dat je tegenwoordig niet per definitie een paria bent als je niet bij een kerk bent.


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-05-2003 21:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 21:11 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik geloof ook niet dat wij daadwerkelijk een strikte scheiding tussen kerk en staat hebben. Ik bedoelde dat je tegenwoordig niet per definitie een paria bent als je niet bij een kerk bent.


Is ook wel zo ..

Alhoewel .. er zijn plaatsen in Nederland waar je als niet christen toch behoorlijk met de nek aangekeken word.

Ik stam oorspronkelijk uit een klein boerengat in de buurt van Arnhem, en toen ik mezelf openlijk anti-christelijk uitliet werd ik toch behoorlijk scheef aangekeken in dat klein dorpje (2 kerken, 1 café, 1 supermarkt, geen stoplichten)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-05-2003 21:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 21:15 schreef Jenje het volgende:
Is ook wel zo ..

Alhoewel .. er zijn plaatsen in Nederland waar je als niet christen toch behoorlijk met de nek aangekeken word.

Ik stam oorspronkelijk uit een klein boerengat in de buurt van Arnhem, en toen ik mezelf openlijk anti-christelijk uitliet werd ik toch behoorlijk scheef aangekeken in dat klein dorpje (2 kerken, 1 café, 1 supermarkt, geen stoplichten)


hoe deed je dat? liep je op een dag met corpse paint, studs, zwaard, getto-blaster met Mayhem/Burzum, en met brandende fakkel in de richting van een van de kerken ?


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-05-2003 21:25 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 21:15 schreef Jenje het volgende:
Alhoewel .. er zijn plaatsen in Nederland waar je als niet christen toch behoorlijk met de nek aangekeken word.
Dat houd je toch, wat je overtuiging ook is. Je kan er evenwel toch om functioneren in de samenleving.


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-05-2003 21:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 21:18 schreef attila_de_hun het volgende:
hoe deed je dat? liep je op een dag met corpse paint, studs, zwaard, getto-blaster met Mayhem/Burzum, en met brandende fakkel in de richting van een van de kerken ?
Euhm niet eens ... gewoon .. metal doen ...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-05-2003 21:30 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 21:27 schreef Jenje het volgende:
Euhm niet eens ... gewoon .. metal doen ...
* ziet Beavis and Butthead scene voor zich *


Touché, pussycat!


GalleryOfSuicide
Wat is de meest gestelde vraag Bruno?
Usericon van GalleryOfSuicide
Posted 28-05-2003 21:33 by GalleryOfSuicide Wijzig reactieProfiel van GalleryOfSuicideQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/GRIND-ATTACK

quote:
Op 28 mei 2003 16:24 schreef 0Tolerence het volgende:
of op de stoep leggen en dan schoppen



AMERICAN HISTORY X!!!


" De kermis ketting van Bruno Santanera op sterven na dood"


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen