IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Cirith Ungol Volgende pagina
Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 29-05-2003 22:06 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Hier heb ik nooit (of weinig over gelezen) op ZM terwijl ik deze band toch zeker wel waardeer, het is als een kruisbestuiving (om maar een woord te noemen) tussen Power en Heavy Metal. Ikzelf heb in mijn bezit "Legions of Chaos" en "Frost and Fire" twee heerlijke cd's met rustige en chaotische/psychidelische (!) stukken, wie-o-wie kent het nog meer?


Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 29-05-2003 22:10 by Edder Wijzig reactieProfiel van EdderQuote dit berichthttp://www.edder.f2o.org

ik ken het niet, maar een kruisbestuiving tussen power en heavy metal moet haast wel goed zijn. Ik zal dus ff wat op zoek gaan


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-05-2003 22:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

JA< IKE,IKKE,IKKE. Briljante band. super originele zanger, ik moest er wel aan wennen maar vind het echt schitterend. "King of the dead"

Jammer dat de gitarist dood is. een reunie is dus niet mogelijk.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-05-2003 22:12 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Nog een power/heavy metal topic!

Ik ken het niet maar ik zal het eens opzoeken.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 29-05-2003 22:12 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

King of the Dead

MASTER OF THE PIT !


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 29-05-2003 22:17 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

In ieder geval een goede inspiratie bron!


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 29-05-2003 22:17 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

zie overigens:

www.cirithungol.org

voor de website
en ja, die zanger heeft een ZEER aparte stem, ook kom je in de muziek zelf soms een jaren '60 geluid tegen (synth.) dat was in hun beginperiode:
quote:
in het boekje van Servants of Chaos staat (over 1 van de nummers):
Frost and Fire: (Sept 79) Ouch! An early version of F&F before I grew out of the "I think this could use some more synthesizer" phase.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-05-2003 22:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 22:17 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
zie overigens:

www.cirithungol.org

voor de website
en ja, die zanger heeft een ZEER aparte stem, ook kom je in de muziek zelf soms een jaren '60 geluid tegen (synth.) dat was in hun beginperiode:




ik heb het idee dat axl rose zeer veel van die zanger heeft gepikt. die snerpende stijl werd al door de zanger van cirith ungol gebracht toen axl rose nog moets leren lopen volgens mij. luitser overigesn ook eennaar het basgeluid. dat is ook al zo origineel, lekker "ploppend"(ik weet ook niet hoe anders te beschrijven)


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 29-05-2003 22:25 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

dat zou best kunnen (NIKS KWAADS OVER G&R) en dat bassgeluid: ja, dat is daar (vaak) zonder distortion en klinkt dus heel clean...of eigenlijk meer een tokkelend geluid (we weten het niet beter te omschrijven )


dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 29-05-2003 23:16 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

Gister toevallig een album gehoord bij ex-zm'er Snagger... Erg leuke muziek!


changed to 'ouwe'


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 29-05-2003 23:18 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Goeie band frost & fire rules!

Vind Manilla ROad ook erg goed!



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 29-05-2003 23:32 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

jeminee, die band was ik haast vergeten, totdat je een band kreeg, die cirith gorgor heet. toen dacht ik weer aan CU. frost and fire heb ik al duizend jaar op teep, ik heb alleen nog een black sabbath achtige herinnering in m'n hoofd.

toch maar weer eens beluisteren, maar dan niet die teep.


Oud Vuil.


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 29-05-2003 23:45 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 23:18 schreef enforcer het volgende:
Goeie band frost & fire rules!

Vind Manilla ROad ook erg goed!


cirith ungol is erg goed.. en
inderdaad, manilla road is echt geniaal!



IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-05-2003 12:24 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Een der meest ondergewardeerde bands ooit, zelfs eens door nnv magazine) tot slechtste Heavy Metal band ooit uitgeropen (terwijl Epic Metal imo volledig naast de reguliere Heavy Metal staat). Hebben wat mij betreft vier geniale platen gemaakt, en nog een best of ook, meen ik te weten maar die heb ik zelf niet.

Zanger heeft idd heel speciaale stem, heel cult! Kan ik enkel nog beetje vergelijken met Eric Wagner van Trouble, zo snerpend...


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 17-11-2003 10:55 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

*bump*
quote:
Op 30 mei 2003 12:24 schreef IronGlory het volgende:
Een der meest ondergewardeerde bands ooit, zelfs eens door nnv magazine) tot slechtste Heavy Metal band ooit uitgeropen (terwijl Epic Metal imo volledig naast de reguliere Heavy Metal staat). Hebben wat mij betreft vier geniale platen gemaakt, en nog een best of ook, meen ik te weten maar die heb ik zelf niet.

Die "best of.." dat is volgens mij "Legions of Chaos", daar staan ook nog wat oude demo's op en als afsluiter het geluid van een Ferrari (zie je ook trug op de shirts die ze dragen, grappig )

En zeker dat het ondergewaardeerd wordt, na elke luisterbeurd hoor ik toch weer verfrissende/vernieuwende elementen in hun spel!


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 17-11-2003 11:21 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

dit is echt gruwelijk sterk! ik ging naar Heavy Metal met de bedoeling 's een topic over Cirith Ungol te maken.. weird shit!
Maar, geweldig, vooral one foot in hell, frost and fire etc


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 17-11-2003 11:24 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Haha! Ik ben helderziend

"Frost and Fire" is toch zeker wel m'n favoriet van deze band, ijzersterke teksten en ik hoor zelfs Pink Floyd invloeden!

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 17-11-2003 11:24]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-11-2003 11:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

zonde dat de gitarist dood is. er zal dus ook nooit een reunie komen.

ed: o, dat had ik al een keer gezegd.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-11-2003 11:52]


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 17-11-2003 11:53 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ik vind Cirith Ungol een goede band, maar kan me zeker indenken dat adere mensen er anders over denken...

De zang moet je echt van houden...het is allemaal niet echt toegankelijk, en de productie van die oude platen laat ook een beetje te wensen over...maar het heeft zeker zijn charme!

Ik draai ze af en toe wel, hetzelfde geld in mindere mate voor Manilla Road dat ik iets toegankelijker vind!



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-11-2003 11:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2003 11:53 schreef enforcer het volgende:
Ik vind Cirith Ungol een goede band, maar kan me zeker indenken dat adere mensen er anders over denken...

De zang moet je echt van houden...het is allemaal niet echt toegankelijk, en de productie van die oude platen laat ook een beetje te wensen over...maar het heeft zeker zijn charme!

Ik draai ze af en toe wel, hetzelfde geld in mindere mate voor Manilla Road dat ik iets toegankelijker vind!


ja maar de kans is dus klein dat de band opeens "hot" wordt en opeesn iedereen deze band goed vind. zulke bands vind ik in het algemeen juist net wat extra's hebben. inplaats van die wegwerpzooi als chimaria, machinehead etc etc


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 17-11-2003 12:12 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2003 11:52 schreef attila_de_hun het volgende:
zonde dat de gitarist dood is. er zal dus ook nooit een reunie komen.

ed: o, dat had ik al een keer gezegd.


Klopt, Jerry Foggle is dood. Een van de meest onderschatte gitaristen. Maar opzich zou een reunie best mogelijk zijn met de Jim Barazza, de gitarist die op het album PARADISE LOST speelde (goed album, erg onderschat). Mijn favorieten zijn King of the dead en One foot in hell. Erg obscure platen!! Die zang van Tim gaat door berg en been, terwijl de bass gortdroog is en het gitaarwerk juist heel duister.

Die verzamelaar heet trouwens "Servant of chaos", die vond ik ooit voor 9 euro bij de free record shop! 2 CDS vol met gave demo nummers (veel demo nummers vind ik veel beter dan de albumversie's, bijvoorbeeld 100 mph) en live nummers. Zitten echt geweldige stukken tussen. Ik had een interview staan met de drummer, maar helaas heb ik daar nooit meer wat van vernomen.

Een ding is zeker: Cirith Ungol is een van de meest originele (ooit een copy gehoord?) en onderschatte heavy metal bands!


Ik, Wil Schuurman


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 17-11-2003 12:16 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 17 november 2003 11:55 schreef attila_de_hun het volgende:
ja maar de kans is dus klein dat de band opeens "hot" wordt en opeesn iedereen deze band goed vind. zulke bands vind ik in het algemeen juist net wat extra's hebben. inplaats van die wegwerpzooi als chimaria, machinehead etc etc


ben ik natuurlijk met je eens!




Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 17-11-2003 12:20 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2003 11:53 schreef enforcer het volgende:


Ik draai ze af en toe wel, hetzelfde geld in mindere mate voor Manilla Road dat ik iets toegankelijker vind!


Manilla Road word vaak vergeleken met Cirith Ungol inderdaad, maar de enige overeenkomsten zijn volgens mij dat ze beide uit de USA komen en dat ze beide gewoon zeer origineel zijn en gewoon niet te kopiëren zijn (in tegenstelling tot Helloween bijvoorbeeld). Ik kan nooit kiezen tussen deze twee, maar CIrith Ungol is iets 'gemener' en iets duisterder, terwijl Manilla Road net iets minder controversieel bezig is. Manilla Road is bijvoorbeeld op sommige albums inderdaad wat toegankelijker, maar een album als "Atlantis Rising" bijvoorbeeld weer helemaal niet.


Ik, Wil Schuurman


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 17-11-2003 13:59 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

oeh ik zet meteen king of the dead op haha!
heb laatst king en one foot in hell op vinyl gescoord
inderdaad zo ondergewaardeerd dat het haast te gek is. alleen al het geweldige artwork van hun albums! van de hand van michael whelan. king of the dead is mijn favoriet dat zeker!

croownn upon his head
king of all the deeaaad!



Griffin
Usericon van Griffin
Posted 17-11-2003 14:24 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2003 11:24 schreef Elfensteen het volgende:
Haha! Ik ben helderziend

"Frost and Fire" is toch zeker wel m'n favoriet van deze band, ijzersterke teksten en ik hoor zelfs Pink Floyd invloeden!

vast
en Frost en Fire ook mijn favoriet


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 19-10-2005 22:06 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

Aah, meer liefhebbers

Ik ben op het moment helemaal gek van Legions of Chaos, sinds ik keyboards een hele enkele keer erg goed kan waarderen!


heavy metal is the law


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen