![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Auteur: |
|
|
Heb je je kabels al eens gecontroleerd of voor de test vervangen? Toevallig een apparaat er naast gezet vrij recent? Als je (eventueel aanwezige) knoppen draait/indrukt gaat het dan weg? Dreun? ![]() |
|
nope, niets van dat alles. En sommige lps lijken er gevoeliger voor te zijn dan anderen. Ik denk dat het aan de naald moet liggen. Zou vreemd zijn aangezien hij vrij nieuw is en ben er erg voorzichtig mee. I can't shoot straight unless I've had a pint! ![]() |
|
'k weet niet hoe duur die dingen zijn maar reserve kan sowieso geen kwaad denk ik ![]() |
|
duur ![]() I can't shoot straight unless I've had a pint! ![]() |
|
Naald is 35 euro. Voor mijn platenspeler dan. Genoeg met de retro reacties. Ik heb hier een oude Marantz 1060 en nu heb ik gekraak als ik muziek afspeel. Dit is vooral bij lage volumes en als ik de boel opschroef is het gekraak voorbij. Mijn vraag is nu: Is de potmeter van de volumeknop gaar of kan een ander soort storing dit veroorzaken? ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. ![]() |
|
quote: Dat kan en dat kan. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
Aha. Enig wat die andere storing kan zijn? Schroom niet om gedetailleerd te zijn. ![]() ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. ![]() |
|
Klinkt idd als een potmeter die niet helemaal goed meer is. Een kleine snol zit zo vol. ![]() |
|
quote: Hehehe, ik had geen specifiek idee eigenlijk ![]() Je zei dat de ruis weg is als je hem harder zet, dit is ook als er nog geen andere geluid is (stilte op de plaat of niet afspelende plaat...)? Je kunt ook last hebben van magnetische storingen en een zwak signaal zal daar meer last van hebben. Potmeter klinkt wel het meest waarschijnlijk. Vaak hoor je dan bij het draaien van de potmeter ook kraakjes etc. hier wat verschillende soorten storing: http://www.popschoolmaastricht.nl/homepage_frameset.htm?page=college_brom_kraak_ruis.htm Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
Geen ingaand signaal is geen ruis/kraak. Bij draaien van de volumeknop wel gekraak en als hij gewoon speelt zo nu en dan een kraak. Naar wat ik gelezen heb vermoed ik inderdaad de potmeter. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. ![]() |
|
quote: Klinkt een beetje alsof er rotte elco's in je platenspeler zitten. Dat zijn een soort van mini-accutjes die op latere leeftijd wat minder goed electriciteit vast kunnen houden, m.n. bij lagere voltages, terwijl ze hun werk nog wel kunnen doen als ze wat meer op hun donder krijgen. Om dat op te lossen heb je echt een electronica-nerd nodig. ![]() |
|
quote: Of elco's van dezelfde specificaties, een soldeerbout en een vaste hand. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen ![]() |
|
aaargh, weer van dattum, Realtek HD test werkt mùaar geen audio via winamp of winwathever ![]() signature ![]() |
|
opgelost signature ![]() |
|
Mijn oude akai aa1020 van 30+ heeft kuren. Als ik hem aanzet dan doet hij het goed, maar na een tijdje(ik vermoed dat het dan wat warmer is) is het net of ik onder water zit. Alle hoge tonen verdwijnen. Dit gebeurt niet geleidelijk, maar opeens. Zo nu en dan krijg ik voor een paar seconden weer helder geluid, om vervolgens weer onder water te verdwijnen. Iemand die weet hoe dit kan? ![]() |
![]() |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |