IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Controversieel Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-09-2001 21:13 by XnegativeX Profiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik ben er van overtuigd dat dit topic ervoor gaat zorgen dat ik bij velen erg geliefd wordt (NOT). Maar ik waag het erop.
Dit is ongeveer mijn levens visie en ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken:
Ik vind dat in deze tijd mensen zich veel te veel bezig zijn met zichzelf goed voelen. En dit doel schijnt alle middelen te heiligen. Ik ken mensen die niet meer normaal kunnen leven als ze niet elk weekend straal bezopen in een discotheek liggen. Eidereen moet UIT! Trefwoorden die weergalmen door het gehele spectrum van de menshied zijn: Drank, drugs en sex. Aangezien ik straightedge ben en daarmee drank, drugs en losse kontakten heb afgezworen (dus niet sex...klein misverstand) heb ik het gevoel dat je een echte outcast wordt maar dat ik hierdoor wel kan zien wat er om me heen gebeurd. Ik hoor al verhalen over 15 jarige meisje die een abortus moeten laten plegen omdat sex ze zo geweldig leek, of mensen die vinden dat ze zonder drank of drugs (drank is gewoon een sociale harddrug) geen leuke avond meer kunnen hebben. Ook op deze site heb ik dit ondekt. Een opmerking als: "Ik was dronken tijdens mijn eerste sexuele ervaring" maakt mij ziek. Liefde schijnt niet belangrijk meer te zijn. Ik las in een interview met Mayhem eens zoiets als: "De westerse samenleving is gebouwd op lust, maar zogauw er iets ergs gebeurd stort deze samenleving in omdat men dit niet gewent is". Misschien heb ik dit uit zijn context getrokken maar het geeft zo wel aan wat ik bedoel.
Maaruhhhh...ben ik gewoon een gast die te snel oud wordt of vinden jullie dat er een kern van waarheid zit in mijn opvattingen?

[Dit bericht is gemodereerd door Jenje op 08-04-2002 16:30]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-09-2001 21:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je wordt oud ..
Dat mensen bezig zijn met zichzelf goed voelen is niks verkeerds ten eerste .. ik wil me graag ook goed voelen.
En dat anderen dat alleen kunnen door middel van sex/drugs, is hun probleem, ik zoek het in andere dingen ...

Face it, de maatschappij van tegenwoordig is egocentrisch


Satan
Usericon van Satan
Posted 20-09-2001 21:50 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Hangt ervan af met welke mensen je omgaat en wat voor vrienden en vriendinnen je hebt ;je
creeert tot op zekere hoogte je eigen realiteit in het westen .In Amerika heb je ook sekten en besloten leefgemeenschappen die zich helemaal afzonderen (of dit goed is daargelaten ) maar dat kan dus ook in het westen .
En als je je niet afsluit kan je nog steeds heel veel zaken zelf bepalen .In Oosterse
landen kan je dat veel minder ,en tel je als individu ook minder ,alles wordt gezien in context van familie en afkomst en andere zaken als opleiding .
Dus je bepaalt zelf je levensstijl en dat is maar goed ook want iedeereen heeft een andere 'DNA sequentie',talenten en een specifiek daarbij behorende levensstijl .
Dat mensen de mist in gaan heeft meer met het falen van het onderwijsysteem te maken denk ik, die niet inspeelt op de individuele verschillen en op persoonlijke ontwikkeling .IK denk dat mensen van een vrije school veel minderde kans lopen om de mist in te gaan ,omdat ze heel bewust met hun eigen ontwikkeling bezig zijn en hun ontwikkeling in het geheel zelf bepalen ,in plaats van opgedragen worden ,als je opgedragen worden zal dit vroeger of later jou opbreken (je negeert je innerlijke stem ) het is hoe je er dan mee omgaat ,ga je je afzetten ,in paniek raken en radicaal veranderen ,ga je voor jezelf evalueren hoe je echt wil leven .



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-09-2001 22:56 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

In het kort wel mee eens, ja. Je bent gewoon een realist. Nou nog met die wetenschap omgaan. Velen kunnen dat niet, en proberen dat te verstoppen achter een vals muurtje. Ken je het gezegde de symptomen bestrijden, niet de oorzaak? Waarom ben je ongelukkig en wat doe je eraan...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-09-2001 23:10 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Zit idd wel een waarheid in, alhoewel je een beetje doorslaat met drank als harddrugs te beschouwen.Maar het punt van de meiden die steeds meer op jongere leeftijd seks hebben moet ik je gelijk geven (komt misschien ook dat zelf een dochter heb).


Bazzio Attacks!!!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 21-09-2001 18:42 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Het lijkt me logisch dat iedereen zich goed wilt voelen, zelfs jij, als straight edger, doet dat ook. Jij voelt je goed om die dingen niet te doen net zoals er mensen die zich wel goed voelen om het wel te doen. Het belangrijkste is dat jij de vrijheid hebt om die keuzes te maken. Ik kan me niet voorstellen waarom je ziek wordt van mensen die dronken sex hebben, waarom zal je het je zo aantrekken ? Tenzij je een slechte ervaring hebt met iemand toen je dronken was ....?
Waar ik me wel aan kan ergeren is dat mensen op een gegeven moment de controle verliezen over hetgeen wat ze gebruiken, omdat ze op dat moment met hun keuzes andere een kut tijd bezorgen. Maar zolang iemand gewoon voor zijn plezier aan het feesten is dan is het net zo goed als dat jij straight edger bent.

en voor nu...


[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 21-09-2001 18:45]



madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 21-09-2001 20:25 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik ga grotendeels akkoord met wat xnegativex beweert...maar ik ga niet zeggen dat het nieuw is...

Toen ik 13 was(14 jaar terug)bestond die hedonistische cultuur ook al...hetzij niet zo expliciet.
Ik was toen nog redelijk kalm,maar vrij veel van mijn leeftijdsgenoten hadden toen al van veel drank,(slechte)seks en in een enkel geval ook van drugs geproefd...

Af en toe kwam de politie eens "grote schoonmaak"organiseren,d.w.z.alle minderjarigen het café of de 7-dagen-op-7-open-disco uitgejaagd en terug naar school,maar enkele weken later was het opnieuw hetzelfde liedje...

Niet dat ik me niet graag amuseer,hoor,maar ik vind,als je een beetje verstandig bent,dat je dan voor jezelf redelijke grenzen kunt opstellen i.v.m.wat verantwoord is en wat niet.Okee,ja,ik heb ook fouten gemaakt(o.a.met iemand ge|#^§ die achteraf een klootzak bleek te zijn),maar één van de problemen vandaag is dat de mensen die xnegativex vernoemt niet meer weten wat kan en wat niet...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Eternal Darkness
Usericon van Eternal Darkness
Posted 21-09-2001 20:30 by Eternal Darkness Wijzig reactieProfiel van Eternal DarknessQuote dit berichthttp://-

goeie uitspraken behalve los van drank dan ik zou bijna beginnen te denken dat je intelligent bent XnegativeX





Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 21-09-2001 21:50 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Misschien is het wel zo dat er een grote groep mensen die zijn die zo willen leven (drank, sex, drugs, etc). Maar dat komt door de vrijheid van onze samenleving. Je moet je er gewoon niet te druk om maken, er zijn nog genoeg mensen die een meer verstandige levensstijl aannemen. Mensen die dus een biertje pakken omdat Grolsch zulk ontzettend lekker bier brouwt, en om geen enkele andere reden!


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 21-09-2001 22:38 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

-off topic-

Grolsch... Hmmmmmm, lekker...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 22-09-2001 0:16 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Over dat inteligent gedeelte: Ga nou geen dingen klakeloos aannemen! HAHAHAHAHA.
Over bier en shit: Do what you want but dont you do it to me (Slapshot) ik vind alles best maar ga er nou niet voor leven. Sommige mensen maken zo ontzettend veel herrie over sex, bier en hun blowtje en vooral uitgaan dat je bijna zou gaan denken dat er niks anders is, en als dat zo is wordt het triest!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 22-09-2001 0:40 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2001 0:16 schreef XnegativeX het volgende:
...Sommige mensen maken zo ontzettend veel herrie over sex, bier en hun blowtje en vooral uitgaan dat je bijna zou gaan denken dat er niks anders is, en als dat zo is wordt het triest!

ik zou me er maar niet druk over maken, er zijn nog genoeg (jonge) mensen die er heel anders over denken. Bovendien komt het gros van zulke mensen er uiteindelijk wel achter dat er toch wel wat meer is in het leven.


No regrets and no remorse...


Satan
Usericon van Satan
Posted 22-09-2001 6:48 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

[quote]Op 22 september 2001 0:40 schreef Amarantha het volgende:
ik zou me er maar niet druk over maken, er zijn nog genoeg (jonge) mensen die er heel anders over denken.

Dit is zo ,de meeste mensen met wie ik contact heb zijn best wel verantwoordelijk over hun eigen leven en dat van hun collega's en vrienden en zijn serieus bezig met hun (persoonlijke) ontwikkeling en soms gezamenlijke ontwikkeling (parner ,vrienden,vriendinnen).



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-09-2001 16:37 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Dat bier is meer een aanvulling, zonder zou ik ook prima kunnen leven. Drugs hoeven van mij verder niet, maar wat een ander doet... Behalve roken, bah. Vind ik snuiven en spuiten socialer, zolang je de naalden maar opruimt.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 22-09-2001 21:09 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

Yo, helemaal mee eens Negative. Begrijp me niet verkeert, ik heb genoeg vrienden die wel drinken... en dat zijn ook coole gasten.

Zoals ze op de (kolere) radio zeggen: mijn motto is 'doe het gezond'. Hahahaha!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-09-2001 3:56 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Consumptiemaatschappij; het wordt door je strot gedouwd dat je moet blijven kopen anders stort de economie in mekaar...
Daarom gaan bijv. apparaten sneller stuk dan vroeger; tegen marktverzadiging.

Materialisme & hedonisme lijken inderdaad de nieuwe religie. Als je niet beter zou weten zou je moeten leven als in jongerenprogramma's op rtl4, yorin, sbs6 & fox8. (Je weet vast wel welke ik bedoel) Uiterlijk/imago & cash rules. Behoorlijk plastic dus.

Waar zou dat toch vandaan komen?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 23-09-2001 10:31 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

XnegativeX, kben het helemaal met je eens. De maatschappij wordt steeds meer overgenomen door lagere levensvormen zoals de gangster. Maarrr, je moet er niet om treuren. Zoek mensen die ook ok zijn wat dat betreft en bemoei je niet met de rest.

btw, Grolsch sucks!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 23-09-2001 13:34 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2001 23:10 schreef bazzio het volgende:
Zit idd wel een waarheid in, alhoewel je een beetje doorslaat met drank als harddrugs te beschouwen.Maar het punt van de meiden die steeds meer op jongere leeftijd seks hebben moet ik je gelijk geven (komt misschien ook dat zelf een dochter heb).


drank is gewoon een harddrug
elke geneeskundige zal je dat ook vertellen
en dat zie je ook aan mensen die aan drank verslaafd zijn


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-09-2001 16:20 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik had echt niet verwacht zoveel gelijkgestemde geesten te vinden. Maar ik heb toch nog wat te zeiken. Het valt me wel op dat de "drinkende medemens" Z'n biertje wel uit alle macht verdedigd.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 23-09-2001 16:40 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

Ook waar, maar ja, dat doe't ze die krengge.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 23-09-2001 17:11 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2001 13:34 schreef Volthor Kahn het volgende:
drank is gewoon een harddrug
elke geneeskundige zal je dat ook vertellen
en dat zie je ook aan mensen die aan drank verslaafd zijn



Harddrugs zijn zeer snel of direct verslavend, met drank heb ik toch het idee dat dat veel minder snel gaat.Daarom beschouw ik drank niet echt als harddrug, maar ben het met je eens dat drank behoorlijk verslavend kan zijn (ik n.l. zo'n buurvrouw gehad).


Bazzio Attacks!!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-09-2001 2:13 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Principieel dat straight edge; ik vind het klasse dat je de verleidingen kan weerstaan.
Als je jezelf maar geen genot ontzegd, snap je?

Over dat drugs; je hebt gebruik en misbruik; het gaat niet om het spul, maar of de gebruiker zichzelf (z'n eigen grenzen) kent.

Ik houd ook van een pilske (Alfa, geen grolsch en zeker geen heiniken of bavaria) maar whiskey smaakt toch het best.
Kan geen kwaad als je maar niet toegeeft aan puberaal machogedrag (ik zuip iedereen onder tafel attitude).

Ik heb nog wel meer gedaan (roken, snuiven slikken), maar ben met dat alles allemaal gestopt; gewoon verschuiving van interesse. Niet iedereen raakt dus verslaafd!

Alleen vlees vind ik te lekker om te laten staan...











The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-09-2001 2:15 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

..en alcohol kan een boost zijn om relaties te laten ontstaan, kan dus uiteindelijk liefde opleveren. Niet gek toch?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 24-09-2001 19:07 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Fock die laatste opmerking helemaal. Alcohol maakt meer relaties kapot dan dat het ze goed doet...geloof mij nou maar. EN IK EET OOK VLEES!!! IK BEN NIET VEGETARISCH MAAR SXE!!! GROOT VERSCHIL!!!!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 24-09-2001 20:30 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

hmm, nee inderdaad. Niet dat mijn relaties altijd zo vlekkeloos verlopen. Maar een die ontstaat uit alcohol kan idd nooit wat worden.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 24-09-2001 21:28 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 24 september 2001 20:30 schreef Claw het volgende:
hmm, nee inderdaad. Niet dat mijn relaties altijd zo vlekkeloos verlopen. Maar een die ontstaat uit alcohol kan idd nooit wat worden.


dank u


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen