IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : gsm fraude
FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 16-06-2003 15:28 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Geachte medewerkers LAS,

Door de Politie Haaglanden is onderstaand bericht uitgegeven.
Met vriendelijke groet,

Kap F. van Daalen Wetters
LAS /H-AZ

GSM Fraude

WAARSCHUWING VOOR GSM-GEBRUIKERS:
Momenteel is er een bende actief die u belt op uw GSM en zich
voordoet als iemand van de provider waar u bij bent aangesloten. Men vraagt
u tijdens dit gesprek om 09# of #09 in te toetsen ter controle van uw
toestel.
DOE DIT NIET EN VERBREEK DIRECT DE VERBINDING!!

Deze bende beschikt over apparatuur om via deze ingetoetste code het
nummer van uw SIM-kaart te lezen en nieuwe kaarten aan te maken met uw nummer.
Hierdoor kan men op grote schaal fraude plegen op uw kosten.
Maak dit bericht s.v.p. bekend aan personen die in het bezit zijn van een GSM-toestel.
Een tweede methode die wordt toegepast is de volgende:
U ontvangt een bericht op uw GSM met het verzoek om nummer 014145 5114 terug te bellen,
dit moet u dus NIET doen. Als u dit namelijk doet kan degene die u dat berichtje heeft gestuurd
op uw kosten bellen.
Deze twee vormen van gsm-fraude zijn officieel bevestigd door de KPN en Vodafone.
PAS OP, deze fraude wordt al op grote schaal toegepast!!

schijnt echt waar te zijn, ik heb er zelf nog geen last van gehad iig.
(ik kon nog geen eerder topic vinden)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


campske666
Usericon van campske666
Posted 16-06-2003 15:30 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ik werk bij een GSM operator, onze enginering afdeling heeft dit grondig onderzocht en getest. Er is niks van waar. Het gerucht is gebaseerd op fraude dat in Amerika gebeurd is met vaste telefoons.
Op het GSM netwerk is dat niet mogelijk. Don't worry, bel happy.

Slotje.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 16-06-2003 15:33 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:30 schreef campske666 het volgende:
Ik werk bij een GSM operator, onze enginering afdeling heeft dit grondig onderzocht en getest. Er is niks van waar. Het gerucht is gebaseerd op fraude dat in Amerika gebeurd is met vaste telefoons.
Op het GSM netwerk is dat niet mogelijk. Don't worry, bel happy.

Slotje.

ik hoorde ook dergelijke geruchten over net zoiets met smsjes, zelfde laken en pak ?


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


campske666
Usericon van campske666
Posted 16-06-2003 15:35 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:33 schreef FireFox het volgende:
ik hoorde ook dergelijke geruchten over net zoiets met smsjes, zelfde laken en pak ?


Waarschijnlijk. Alleen die toestanden van "iemand is verliefd op jou, bel naar , of stuur een SMS naar..." Moet je niet doen, dat is gewoon een truk voor je naar een duur nummer le laten bellen/sms-en. En zo houden ze je zeer kostelijk aan het lijntje. Maar je sim-kaart copieren: no way.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 16-06-2003 15:49 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Dit soort is altijd net. het geeft ook wel weer aan hoe goedgelovig de mensen zijn die dit voor waarheid aannemen.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 16-06-2003 15:53 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 16 juni 2003 15:49 schreef rajackar het volgende:
Dit soort is altijd net. het geeft ook wel weer aan hoe goedgelovig de mensen zijn die dit voor waarheid aannemen.


Het kan geen kwaad om dit voor waarheid aan te nemen.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 16-06-2003 16:12 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Ach ik wist gewoon niet of het waar of onwaar is, er gebeuren wel vaker dingen die voorheen als onmogelijk beschreven werden.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen