IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Asiel-zoeker centra's dicht door bezuinigingen. Terecht of onterecht Volgende pagina
Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 17-06-2003 21:51 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

De centra's gaan dicht door bezuinigingen.
600 banen op de tocht.
Wat vind u?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-06-2003 21:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

'Terecht of onterecht', jesus christ wat een moeilijke vraag. Ik heb geen idee of die centra ("centra's" is een tautologie, herr Krieg ) nodig zijn... dat wil zeggen, dat ze nodig zijn om de instroom van illegalen op te vangen. Dus dat ze, als ze verdwijnen, we een hoop mensen op straat krijgen ipv in opvang. Dat zou ik toch niet graag zien, het is al erg genoeg met 'beheersbare' asielzoekerscentra ipv een volkomen onbeheersbare groep mensen die hier het geluk komt zoeken in de stegen van R'dam, A'dam en Utrecht etc.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 17-06-2003 21:54 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

zie je nou! door die kutbuitenlanders zijn 600 mensen hun baan kwijt!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-06-2003 21:55 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

nou..

door bezuinigingen? in plaats van 45.000 asielaanvragen in 1998 (meen ik, ff opzoeken, excuus) zijn er dit jaar nog maar 1200 aanvragen gedaan.. Lijkt me niet dat er meer personeel dan asielzoekers moet zijn

Kunnen die werknemers niet verplaatst worden naar het COA om de achterstand betreffende asielaanvragen weg te helpen werken?

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 17-06-2003 21:55]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-06-2003 21:56 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 21:55 schreef Snaack het volgende:
door bezuinigingen? in plaats van 45.000 asielaanvragen in 1998 (meen ik, ff opzoeken, excuus) zijn er dit jaar nog maar 1200 aanvragen gedaan.. Lijkt me wel dat er meer personeel dan asielzoekers moeten zijn




So hee, dat wist ik helemaal niet. Dat verandert de zaak natuurlijk.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 17-06-2003 21:57 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

zoveel minder???
damn, dat wist ik dus ook niet.


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 17-06-2003 21:57 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 21:54 schreef Dwaallicht het volgende:
'Terecht of onterecht', jesus christ wat een moeilijke vraag. Ik heb geen idee of die centra ("centra's" is een tautologie, herr Krieg ) nodig zijn... dat wil zeggen, dat ze nodig zijn om de instroom van illegalen op te vangen. Dus dat ze, als ze verdwijnen, we een hoop mensen op straat krijgen ipv in opvang. Dat zou ik toch niet graag zien, het is al erg genoeg met 'beheersbare' asielzoekerscentra ipv een volkomen onbeheersbare groep mensen die hier het geluk komt zoeken in de stegen van R'dam, A'dam en Utrecht etc.





Heer Krieg is het, maar je hebt gelijk.
En bedankt trouwens.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 17-06-2003 21:59 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

snaack heeft meer gelijk.


Oud Vuil.


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 17-06-2003 22:01 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 21:59 schreef webblaster wim het volgende:
snaack heeft meer gelijk.


Die ook. Kijk dat vind ik nou zo mooi.
Straks 200 asiel aanvragen en 1200 baliemedewerkers die een andere baan mogen zoeken.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 17-06-2003 22:02 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Zeg Krieg, waarom staat jou e-mail adres niet in je profiel? Lafheid of heeft het een andere reden?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 17-06-2003 22:03 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

tsja, wat bezielt die klote asielzoekers eigenlijk, is nederland niet goed genoeg voor ze? of komt het door die euro, gaan ze liever naar noorwegen en engeland?


Oud Vuil.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-06-2003 22:06 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ah, hier een nieuwsbericht:

quote:
DEN HAAG - Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) heeft maandag een grootscheepse reorganisatie aangekondigd waarbij zeshonderd werknemers zullen worden ontslagen en 36 asielzoekerscentra eerder dan gepland dicht gaan. De maatregelen zijn het gevolg van de opdrogende stroom vluchtelingen die weer het gevolg is van het strengere asielbeleid in Nederland.

COA-hoofddirecteur opvang N. Albayrak-Temur maakte de
reorganisatie maandag bekend. De gevolgen voor COA- werknemers en voor vluchtelingen die in Nederland nog in asielprocedure zitten zijn groot.

Het personeelsbestand zal in twee jaar tijd teruglopen van 3800 naar 1800. Verder sluit het COA tussen augustus en april volgend jaar vervroegd 36 asielzoekerscentra. Vier centra gaan in capaciteit omlaag. Het totaal aantal opvangplaatsen zakt met 13.000. Er blijven 37.000 plaatsen over. Bij de laatste prognose, in februari, waren dat er nog 50.000.

De terugloop van asielzoekers is vooral het gevolg van de nieuwe Vreemdelingenwet uit 2001, waardoor de asielregels strenger zijn en de procedures korter. Sindsdien kloppen veel minder mensen in Nederland aan om asiel te vragen.

Humane opvang

Albayrak stelt dat de krimp van het COA "een vrije val is geworden. De gevolgen zijn indringend". Want het gaat volgens haar niet om zomaar een cijfer, maar om mensen, zowel het personeel als de asielzoekers. Ze wees erop dat asielzoekers de komende tijd vaker verplaatst zullen worden en misschien zelfs meerdere malen. Desondanks garandeert ze "te allen tijde humane opvang".

Vakbond Abvakabo FNV toonde zich maandag bezorgd over de gevolgen voor het personeel. "Door de dalende instroom van asielzoekers konden we vorig jaar begrip opbrengen voor het verlies van 1400 arbeidsplaatsen. Maar met dit nieuws erbij wordt de opvang in een jaar tijd meer dan gehalveerd", aldus Abvakabo-bestuurder M. van der Berg.

Pijn verlichten

Het COA-personeel zelf doet een beroep op de politiek om de pijn van de reorganisatie te verlichten. "Een krimp kost geld. Den Haag moet zijn verantwoordelijkheid nemen tegenover de betrokkenen", aldus voorzitter J. de Waard van de ondernemingsraad van het COA.

VluchtelingenWerk Nederland toonde zich ontzet. "Ik vind het onbegrijpelijk dat het COA de verhuizing van asielzoekers niet op een humane manier kan uitvoeren", zei algemeen-directeur Nazarski. "Het is mensonwaardig dat bij een dergelijke operatie helemaal geen rekening kan worden gehouden met de persoonlijke omstandigheden van deze mensen. De Tweede Kamer zou hiervoor geld beschikbaar moeten stellen."

Geschrokken

De politieke partijen in Den Haag reageerden geschrokken. De PvdA en GroenLinks zijn bezorgd, het CDA is geschrokken maar toont begrip.

"Het tempo van de inkrimping is te hoog en daarom vallen de kosten des te hoger uit", zegt PvdA'er Dijsselbloem. "Dit is slecht beleid. Het COA moet op een nette manier verminderen, zowel voor de medewerkers als voor de asielzoekers. Zij moeten te veel verkassen en horen dat vaak pas een paar uur van tevoren."

Zorgen over kwaliteit

GroenLinks pleit eveneens voor een rustiger afslanking en maakt zich vooral zorgen over de kwaliteit. "De opvang is al tijden onder de maat. Nu staat in de richtlijnen 5 vierkante meter per asielzoekers, maar dat kun je verhogen om fatsoenlijke leefomstandigheden te creëren. Nu zit iedereen op een kluitje", zegt GroenLinks-Kamerlid Vos.

CDA-Kamerlid Van Vroonhoven schrok van de maatregelen, maar zolang de opvang "sober en humaan" is, kan het wat haar betreft. Wel stelt ze een buffer als voorwaarde, voor het geval de asielstroom weer aanzwelt.

Ook de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) vreest problemen als er weer meer vluchtelingen naar Nederland komen. "Wat als er over twee jaar een wereldbrand uitbreekt?", vraagt een woordvoerster van de VNG zich af.


Dit jaar verwachten ze er dus 12.500:
quote:
AMSTERDAM - Het aantal toegelaten asielzoekers zal dit jaar spectaculair dalen tot circa 12.500. Dit verwacht de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Vorig jaar was met 22.000 al sprake van een forse daling, maar zo laag als nu is het aantal sinds 1990 niet meer geweest.

Door de maatregelen die het laatste paarse kabinet heeft getroffen, komen niet alleen minder asielzoekers naar Nederland, maar worden zeker twee van de vijf asielzoekers al aan de grens teruggestuurd. De hierdoor ontstane lagere werkdruk bij de IND maakt het tevens mogelijk meer tijd te stoppen in de eerste toets in de aanmeldcentra voor asielzoekers.

Sinds het begin van de jaren negentig werden jaarlijks gemiddeld 33.000 mensen toegelaten tot de asielprocedure en opvangcentra. Een uitschieter was 1994, toen het om vijftigduizend mensen ging. Vorige maand meldden zich bij de vier aanmeldcentra aan de grens en op Schiphol 1590 mensen voor asiel. Vorig jaar mei waren dat er nog 2550. Van de 1590 personen werd bijna de helft na een eerste onderzoek meteen teruggestuurd.
''Als dat zo doorgaat, zouden we voor dit jaar zelfs uitkomen op ruim tienduizend toegelaten asielzoekers,'' aldus een woordvoerder van de IND. De dienst verwacht dit jaar twintigduizend aanmeldingen en gaat uit van gemiddeld tegen de veertig procent directe afwijzingen.

Jaren kwam het afwijzingspercentage niet boven de tien. Vorig jaar was dit al opgelopen tot dertig. Het verscherpte asielbeleid maakt Nederland ook minder aantrekkelijk voor mensensmokkelaars. Dat is een van de oorzaken voor de daling van het aantal aanmeldingen.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 17-06-2003 22:09 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Het bezwaarlijke van de hele situatie is dat door rigoreuze bezuinigingen de centra noodgedwongen moeten sluiten, niet omdat er over is nagedacht. Gevolgen: bewoners van het ene centrum worden bij andere ingepropt (u raadt het al, da's niet gezellig, ook niet voor de buurt) en meer dan eens worden moeders en kinderen, zieken, noem-maar-op gewoon op straat gezet en aan hun lot overgelaten. Dit is dus niet alleen een onmenselijke situatie, maar ook nog eens het tegenovergestelde van wat men wilde bereiken. Deze mensen verdwijnen namelijk in de illegaliteit en niet uit het land. Als er vervolgens particulieren zijn die zich over bepaalde gevallen ontfermen, zijn die ineens strafbaar! Ik ga gauw weg uit dit topic, want ik wind me hier al weer veel te veel over op.


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 17-06-2003 22:11 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ik las net nog iets over "humane opvang te allen tijde" in 1 van die artikelen. Geloof het maar niet.


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-06-2003 22:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Sporty, je zit er gruwelijk naast, zie de artikelen die ik gepost heb

of:
http://www.immigratiedienst.nl/
http://www.parool.nl/1023684660916.html


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 17-06-2003 22:18 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ik heb het niet over het aantal nieuwe asielaanvragen, maar over de situatie hier in het noorden. Ik zie het om me heen gebeuren, hoor het van (ex-)COA medewerkers en lees het in de lokale kranten. Het gebeurt.


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-06-2003 22:19 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

hmmm.. moeilijke (en andere) discussie.. wat is humane opvang

er is vast al een topic over..


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 17-06-2003 22:38 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Raar topic, als de centra leeg komen te staan is het logisch dat er centra's opgeheven worden. Wel klote als je daar werkt en je baan staat op de tocht...

Trouwens als het om sluiting van bv kinderdagverblijven zou gaan, komt er dan ook een terecht/onterecht topic..?


Don't blush when I rip you open


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 17-06-2003 22:59 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Was de Geallieerde invasie op nazi-Duitsland wel gerechtvaardigd gezien het feit dat honderden mensen hun baan + pensioen verloren bij de sluiting van Auschwitz? Was er wel een sociaal plan?

bonobo Nietzsche (juni 2003)


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 17-06-2003 23:19 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 17 juni 2003 22:59 schreef bonobo het volgende:
Was de Geallieerde invasie op nazi-Duitsland wel gerechtvaardigd gezien het feit dat honderden mensen hun baan + pensioen verloren bij de sluiting van Auschwitz? Was er wel een sociaal plan?

bonobo Nietzsche (juni 2003)


Je gaat toch niet het Nederlandse asielbeleid vergelijken met het nazisme?


Arwen ná anvanya vendë ecénien


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-06-2003 23:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 23:19 schreef Mithrandir het volgende:
Je gaat toch niet het Nederlandse asielbeleid vergelijken met het nazisme?


Apen mogen dat!


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 17-06-2003 23:28 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

quote:
Op 17 juni 2003 23:19 schreef Mithrandir het volgende:
Je gaat toch niet het Nederlandse asielbeleid vergelijken met het nazisme?


Ja eikelkop, als je de moeite neemt ook mijn andere posts te lezen weet je wel hoe politiek-correct ik ben. Ik ben een pacifist in hart en nieren.

Mhmprrrrf..


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 17-06-2003 23:32 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 17 juni 2003 23:28 schreef bonobo het volgende:
Ja eikelkop, als je de moeite neemt ook mijn andere posts te lezen weet je wel hoe politiek-correct ik ben. Ik ben een pacifist in hart en nieren.

Mhmprrrrf..


Goh, meteen schelden?? Poehpoeh, kort lontje, of niet. Gekocht in Duitsland?

Ja, ik kom net weer online, dus nog niet alles gelezen. En by-the-way, 'politiek correct', is dat niet een contradictie in terme?


Arwen ná anvanya vendë ecénien


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-06-2003 23:33 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

en als je nou 'niet prakizerend' nazi bent? Dus wel achter de ideologie staat maar er niets mee wilt doen? Dan zou je nazistisch pacifist kunnen zijn toch


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 17-06-2003 23:46 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht




Doek maar op dat centrum hier...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 18-06-2003 13:00 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 22:38 schreef JaneDoe het volgende:
Raar topic, als de centra leeg komen te staan is het logisch dat er centra's opgeheven worden.
Bij ons (vor de rest van Nederland weet ik het niet) is het andersom. De centra waren zeker niet leeg, maar werden wel opgeheven.


Touché, pussycat!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen