|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Misschien toch maar weer eens een kans geven dan. :') |
|
Goed spul, dat is zeker ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Op de valreep van 2010 is het nieuwe album "Falling Monuments" uitgekomen: *CLANDESTINE BLAZE "falling monuments" cd (12.00,-) NEW 2010 album of Clandestine Blaze underlines the core of black metal as it has been interpreted by it. Utmost focus on the core elements of riffs, melody, song structures and lyrics, leaving out everything unnecessary. In stripped down simplicity of sound, music and artwork it continues logical journey since Church Of Atrocity, with more distorted, lethal and fierce sound. Northern Heritage. http://www.cfprod.com/nh/index6.php Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Hebben! When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
ik vind hem ok. |
|
Wat zijn de bevindingen intussen? Ik vind het misschien wel het beste Clandestine blaze album sinds Fist of the northern destroyer. Al haalt hij dat niveau net niet. Fist of the northern destroyer was gewoon wat giftiger. Die woede zit ook wel weer in Falling monuments maar in mindere mate. Falling monuments heeft een iets meer melancholieke inslag. Maar het venijn, de ijzige riffs en de onpeilbare duisternis zijn nog alom aanwezig. Ik blijf het knap vinden hoe een band zo minimalistisch te werk kan gaan en toch zo'n verpletterende sfeer kan neerzetten. Voor mensen die net bekend zijn met Clandestine blaze, dit is niks nieuws. Eigenlijk is het gewoon primitieve black metal geschoeid op de leest van Darkthrone. Maar het is de sfeer, de ziekelijke duisternis die dit uitademt die Clandestine blaze, en dus ook Falling monuments zo speciaal maakt. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik zet dadelijk Fist of the Northern Destroyer op. De neue nog niet gechecked, gaan we doen! Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
En weer een nieuwe: http://www.metal-archives.com/albums/Clandestine_Blaze/Harmony_of_Struggle/378210 Falling Monuments niet eens fatsoenlijk gechecked. Oh deze gast doet ook de vocalen voor DSO en Stabat Mater. [Dit bericht is gewijzigd door Lijdend Voorwerp op 07-06-2013 5:56] Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: Niet alleen de vocalen, Stabat Mater is net als CB een éénmansproject. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
quote: Dat is ook mijn favoriet; dat eerste nummer is zo gruwelijk onbeschoft! Solide 'band' verder, mooie doodse en zwartgallige sfeer. Benieuwd naar de nieuwe, zal vandaag wel binnenkomen (Hoermodus) .. enz. |
|
Deze week regelmatig gecheckt op YT. Wordt aangeschaft. Erg goed. |
|
De nieuwe heeft nu twee keer een rondje gemaakt maar ERG zwaar te verteren. Heel dik en zwaar geluid, erg 'dicht' opgenomen. De kenmerkende nare sfeer, weinig catchy.. [Dit bericht is gewijzigd door New Era Productions op 13-06-2013 9:14] |
|
Nu voor het eerst aan het luisteren en het klinkt weer heerlijk! Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
Ik heb die split nog ergens liggen met Satanic Warmaster, die vond ik altijd wel ruig. Against God and Government |
|
ken alleen Fist of the Northern Destroyer. aardig te doen. Lees net dat die meneer ook Freak Animal Records regelt. nou ja IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Beklemmende sound. Maar na een aantal nummers begint de band me altijd al wat te vervelen. |
|
quote: Sterker nog, hij zit ook nog eens achter een hoop releases die op Freak Animal Records zijn uitgekomen (o.a. Grunt, Nicole 12 en Clinic of Torture zijn allemaal eenmansprojecten van hem). En dan runt ie ook nog een black metal label (Northern Heritage, waarop ook vrijwel alle CB releases uitgebracht zijn). |
|
Die nieuwe is fucking ruig. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
Deze band altijd links laten liggen omdat ik het niveau clownerij te hoog vond (net als bij Satanic Warmaster); maar ik ben nu toch wel erg benieuwd naar die nieuwe. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Intussen 3 full lengths gemaakt, dit is de laatste: Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou. |
|
Als je de teksten leest van die plaat, dan schrijft hij niet de teksten van DsO. Van een Sinterklaasgeneuzel zeg Hafgufa |
|
Blackmetal lyrics zijn in 99% van de gevallen gayer dan de locale homokroeg, dus why bother? Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou. |
|
quote: Het is inderdaad een duidelijk verschil, en het is ook door DsO verteld dat Mikko dat inderdaad niet schrijft. http://www.bardomethodology.com/articles/2019/06/23/deathspell-omega-interview/ Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ik vind het op het eerste gehoor toch een minder album van zijn hand. Ik heb niet alles god opgevolgd, maar er zaten zeker betere albums tussen. Na een aantal nummers heb ik het ook meestal wel wat gehad. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |