IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Green Carnation Volgende pagina
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 02-07-2003 11:14 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

na de zoekfunctie gebruikt te hebben nog steeds geen topic over Green Carnation... Bij deze!

GREN CARNATION was formed in 1990 by X-Botteri, Cristopher Botteri, Tchort and Anders Kobro. They released a Death Metal demo in 1991/1992 called "Hallucinations Of Despair" which was sold in 400 copies. Tchort left the band in late 1992 to join Norwegian Black Metallers Emperor. With him, the current vocalist, Richart Olsen, also decided to leave the band. GREEN CARNATON found a new vocalist and changed their style and name into what is now known as In The Woods...

Nu is het dus weer Green Carnation en met 3 juweeltjes reeds achter hun naam is het IMHO toch een zeer goede band.

"The Journey To The End Of The Night"
"Light Of Day, Day Of Darkness"
"A Blessing In Disguise"

dat zijn de 3 cd's! magistraal mooi en natuurlijk veel In The Woods... invloeden!

Mooi!

I Find That I Am Not There...

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-07-2003 11:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik heb die tweede, best leuk, maar haalt het niet bij In The Woods.

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 02-07-2003 11:15 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

nog een snel nieuwtje voor de liefhebbers van deze band:

GREEN CARNATION have thought of something quite special for their fans. Next year a DVD will appear through Prophecy on which as well as a live concert there is an interview where YOU can all ask all the questions. Simply send your questions to info@prophecy.cd. The 10 most interesting questions will then be personally answered by the band on the DVD.

natuurlijk bij PROPHECY PRODUCTIONS

www.prophecyproductions.de

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 02-07-2003 11:17 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Ik heb die laatste nieuwe moeten beluisteren voor ons Mindview Oorgasme. Vond er helaas niet zoveel aan.. Hun andere cd's ken ik eerlijk gezegd niet.

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 02-07-2003 11:18 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2003 11:17 schreef Sharteel het volgende:
Ik heb die laatste nieuwe moeten beluisteren voor ons Mindview Oorgasme. Vond er helaas niet zoveel aan.. Hun andere cd's ken ik eerlijk gezegd niet.

nog een keertje luisteren dan!! ik vind het wel mooi!

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-07-2003 11:30 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik heb de CD Light of Day, Day of Darkness.
Is zeker een goed album, maar luistert niet echt makkelijk omdat het maar uit 1 lang nummer bestaat.

Ben wel zeer benieuwd naar het laatste album!

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 02-07-2003 11:33 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Moet je ook eens het Side project van deze gasten checken: NAERVAER.

ook via prophecy, maar verder zeer moeilijk te verkrijgen. ik vind het mooi!

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 02-07-2003 12:59 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Ik vind die laatste van Tchort toch vrij kut IMHO. Uitermate jammer, misschien had ik ook wel teveel hoop dat Green Carnation de waardige opvolger van in the Woods kon worden.

Sater
Usericon van Sater
Posted 02-07-2003 13:04 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

heheh ik las dat ze die A-HA keyboardgast in de band hebben

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Falkh
Usericon van Falkh
Posted 20-03-2004 11:42 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

Ik vind "A blessing in Disguise" echt een gave plaat! zowel muzikaal als tekstueel!

Immortal Pride

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 20-03-2004 12:38 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb de reguliere cd's en een promo welke ik ooit van Tchord heb ontvangen met slechts 1 nummer erop welke ruim een half uur duurt (promo van ver voor hun debuut cd).
Blijft een gave band

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 07-04-2004 21:29 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

The live DVD will be ready this spring through Metal Mind Productions. The DVD will include a full live show in Krakow, personal bootleg recordings from Hole in the sky festival, from the Darkness in Disguise tour, 5-6 bonus audio tracks (including sample from the next album), drum recording footage from the Blessing album,

photo galleries, band and personal biographies, band and personal discographies, equipment lists and pictures, 35 minutes long band interview, wallpapers, etc.

Ik kijk best uit naar deze dvd! Ik heb niet kunnen vinden van welke datum dit nieuws is, maar ik ga er vanuit dat dit voorjaar wordt bedoeld! (Of loop ik nou zo achter en is die dvd al uit, nee toch? )

..."Hate can only create more hate"...

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 08-04-2004 11:10 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2004 21:29 schreef Immortella het volgende:
The live DVD will be ready this spring through Metal Mind Productions. The DVD will include a full live show in Krakow, personal bootleg recordings from Hole in the sky festival, from the Darkness in Disguise tour, 5-6 bonus audio tracks (including sample from the next album), drum recording footage from the Blessing album,

photo galleries, band and personal biographies, band and personal discographies, equipment lists and pictures, 35 minutes long band interview, wallpapers, etc.

Ik kijk best uit naar deze dvd! Ik heb niet kunnen vinden van welke datum dit nieuws is, maar ik ga er vanuit dat dit voorjaar wordt bedoeld! (Of loop ik nou zo achter en is die dvd al uit, nee toch? )

Vet Cool, die DVD wil ik wel hebben!!!!

Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 08-04-2004 12:44 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

quote:
Op 8 april 2004 11:10 schreef rvanderholst het volgende:
Vet Cool, die DVD wil ik wel hebben!!!!

Normaal gesproken zou ik ook staan te springen van geluk, maar aangezien het door Metal Mind wordt uitgebracht ......
Altijd in het zelfde zaaltje opgenomen en sfeer is nergens te zoeken.
Vind de band echt te gek namelijk. Gezien op wacken en vanaf dat moment volledig in de greep van Green Carnation

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 23-11-2004 19:03 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Heb net "A Blessing In Disguise" voor het eerst gehoord... imponerend!

no text supplied

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 24-11-2004 12:36 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

hmm... vind ik wel hun minste cd....

Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 24-11-2004 15:40 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2004 12:36 schreef rvanderholst het volgende:
hmm... vind ik wel hun minste cd....

Ben ik met je eens.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-11-2004 15:57 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2004 15:40 schreef Henke het volgende:
Ben ik met je eens.

Wat dan weer niet wil zeggen dat het een slechte cd zou zijn. Integendeel.

Maar mijn persoonlijke favoriet blijft toch Light Of Day, Day Of Darkness, die ik persoonlijk ook een van de beste cd's aller tijden vind.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 24-11-2004 16:07 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2004 15:57 schreef altx het volgende:
Wat dan weer niet wil zeggen dat het een slechte cd zou zijn. Integendeel.

Maar mijn persoonlijke favoriet blijft toch Light Of Day, Day Of Darkness, die ik persoonlijk ook een van de beste cd's aller tijden vind.

Geweldige plaat idd. Heb altijd het gevoel dat het maar een nummertje is van 8 minuten

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 24-11-2004 16:24 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2004 16:07 schreef Henke het volgende:
Geweldige plaat idd. Heb altijd het gevoel dat het maar een nummertje is van 8 minuten

Het is inderdaad een superplaat. Heerlijk om op de achtergrond aan te zetten terwijl ik iets aan 't tikken ben, of aan 't studeren ben.
Ook ik vind 'm in het begin moeilijk luisteren, omdat het eigenlijk één lang nummer is. Naarmate je 'm vaker luistert, vind ik dat je er aan went. Je begint verschillende gedeeltes te herkennen en het voelt dan minder als 1 lang stuk.

..."Hate can only create more hate"...

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 24-11-2004 17:05 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ik vind die plaat echt helemaal geweldig ja. fantastische sfeer.

ook journey to the end of the night vind ik bijzonder mooi.

Bij deze 2 knallers valt blessing in disguise een beetje in het niet, maar slecht is die zekers niet.

De nieuwe plaat waaraan ze momenteel werken word een kruising tussen de eerste 2 genoemde albums, lekker terug naar oude stijl met epische nummers..... als we de website van green carnation mogen geloven.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-11-2004 17:09 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2004 17:05 schreef rvanderholst het volgende:
ik vind die plaat echt helemaal geweldig ja. fantastische sfeer.

ook journey to the end of the night vind ik bijzonder mooi.

Bij deze 2 knallers valt blessing in disguise een beetje in het niet, maar slecht is die zekers niet.

De nieuwe plaat waaraan ze momenteel werken word een kruising tussen de eerste 2 genoemde albums, lekker terug naar oude stijl met epische nummers..... als we de website van green carnation mogen geloven.

Ja, idd. Er zijn zat bands die zouden willen dat hun beste cd zo goed was als Blessing in Disguise. Dat dit Green Carnation's "minste" cd is, geeft wel aan wat voor een goede band het eigenlijk is...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 24-11-2004 17:16 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Green Carnation completes new album!!!

On September 15th, the band finished recording its 4th full length album, scheduled to be released through Season of Mist in February 2005. The band is very excited about the new material and song titles, album title and album cover details, will be released in a couple of weeks. Please check back soon.

Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 24-11-2004 19:09 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2004 17:16 schreef rvanderholst het volgende:
Green Carnation completes new album!!!

On September 15th, the band finished recording its 4th full length album, scheduled to be released through Season of Mist in February 2005. The band is very excited about the new material and song titles, album title and album cover details, will be released in a couple of weeks. Please check back soon.

Gaaf, ben nou toevallig net light of day aan het luisteren.

Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 24-11-2004 22:13 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

ok, ik zal het oudere werk ook weleens opzoeken... jullie maken me nieuwsgierig.

no text supplied

MadTinus
Ja
Usericon van MadTinus
Posted 18-12-2004 14:40 by MadTinus Wijzig reactieProfiel van MadTinusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/madtinus

Zeer goeie band, de laatste 2 CD's dan, die eerste kan me niet zo boeien. Ben zeer benieuwd naar de nieuwe.

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com