|
Auteur: |
|
|
Sibelius is een muzieknotatie programma wat ook geschikt is voor de doorgewinterde muzikant en de wat geavanceerdere muziekstukken. |
|
Maar eh, waar wil je het nu over hebben? Ik heb er nog nooit van gehoord btw, vertel eens wat meer . |
|
is een partituur-schrijf progje toch? iets als Powertab maar dan met alleen notenschrijft ofzo? |
|
Ik ken het niet, maar zoals je het beschrijft is het net zoiets als Powertab |
|
Maar toch weer niet omdat de mogelijkheden heel wat meer zijn dan op Powertab. Zoals het invoeren van geavanceerde antimetrische figuren ala Frank Zappa, Stravinksy en consorten. |
|
quote: Waar is het downloadbaar? Dan zal ik es ff loeren |
|
quote: Ik heb het zelf heel moeilijk kunnen krijgen. Ik zou Direct Connect willen adviseren De versie 2.11 moet je hebben Ik wil weten of ik dit op "de bepaalde server" kan zetten. [Dit bericht is gewijzigd door grindcore op 04-07-2003 15:28] |
|
quote: heb je ICQ/MSN? dan kan ik em er wel op rammen als je hem mij ff doorfaxt |
|
hehehe, nou hier komt het. Ik heb kabel van Chello en ik kan niets versturen via MSN. De verbinding bij mij in de buurt is zacht gezegt triest. Anders graag. Hoe meer mensen, hoe meer vreugt [Dit bericht is gewijzigd door grindcore op 04-07-2003 15:33] |
|
quote: ehhh...nadenk hoe groot is het progje? Anders maak ik je ff een tijdelijk accountje aan op onze server (www.triple7.nl), kun je em daar neer rammen en zorg ik dat ie op 'het verdeelpunt' komt te staan. |
|
500/550 mb ongeveer |
|
quote: Dan kan ik je helaas niet helpen... of je moet het op een cd branden en opsturen.. |
|
quote: Is idd een optie. Of eigenlijk wil ik wel proberen via msn. En als het niet lukt dan als nog opsturen. |
|
Sibelius 3 is uit voor geintresseerden |
|
kan je een stuk inspelen en in noten laten omzetten door de computer ? |
|
Ja hoor dat kan. Je kunt noten steptime invoeren in Sibelius (door te spelen dus). Of je kunt midi files importeren en deze dan qua notatie opschonen. |
|
bij cubase en logic kan je toch ook gewoon bladmuziek van een midi-file afdrukken? wat is er zo speciaal aan sibelius? Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Cubase en Logic zijn uitgebreide sequencer pakketten. Sibelius is helemaal toegespitst op de notatie. Op zich kun je met Logic (misschien met de huidige Cubase notatie ook wel) redelijke scores maken. Alleen als je dat erg netjes wil doen vind ik veel dingen in Logic erg onhandig en specifieke functies missen. Zeker functies voor de meer moderne notaties. Sibelius is veel prettiger werken en ziet er naar mijn mening professioneler uit. Musici, vooral klassieke, hebben een bepaald 'verwachtingspatroon' van een notatie. Als deze maar iets afwijkt is het van blad spelen lastiger. [Dit bericht is gewijzigd door Genetrix op 25-11-2003 13:13] |
|
jeps |
Index / Muziek algemeen |