|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Dat was in feite m'n eerste elpee. Toen net uit en gekregen als verjaardagscadeau van m'n broer.. Of 't ooit goed gekomen is met mij? Nope |
|
En met je broer dan? ;-) En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Da's volgens mij exxxtreem fout gegaan toen die naar black metal ging luisteren Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
quote: |
|
quote:Helstar stond eerder dit jaar wel in de grote zaal en daar kon je een kanon afschieten. Dan is een goedgevulde knusse kelder toch aanzienlijk sfeervoller. Vicious Rounours staat zelfs in een kroeg te spelen binnenkort.... In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, hoe goed of invloedrijk een band ook geweest mag zijn. |
|
quote: Ik kon als ik door de slechtere productie van latere CDs heen probeerde te luisteren ook geen nummers vinden die aan die twee CDs konden tippen. Of dat nou aan de overstap naar Metal Blade lag...? Ik heb ze wel bijna allemaal thuis staan, maar hou het altijd bij die twee. This Is Thirteen klinkt dankzij CT wel weer beter, maar zulke juweeltjes als op die twee staan er nou ook weer niet op. De film is erg leuk en ontroerend, inderdaad - heb de DVD al een maand of twee geleden van Amazon gehaald. Ik ben benieuwd of het nog enige navolging krijgt in andere gevallen, want ik kan wel voorbeelden bedenken van bands die toendertijd van steengoed alleen maar beter werden en nooit de underground massa ontstegen. Aan de andere kant, een band als Nasty Savage (helden!) hield het ook niet zo lang uit, wellicht ook weer mede dankzij Metal Blade... En Nasty Ronnie is aardig binnengelopen in de tussentijd en niet het type Lips. |
|
Martin, ik denk dat Nasty Ronnie vooral verdient aan zijn werkzaamheden als presentator (niet te verwarren met Martinator :p) en zijn bemoeienissen met het worstelen. Voor de oude bands geldt dat slechts enkelen op oude glorie kunnen teren, zoals een Sacred Reich, maar dat veel acts, zoals Anvil en Nasty Savage, helaas niet de erkenning kregen die ze verdienden (ook ik ben een groot Nasty Savage fan). Maar terug op Anvil; het is ook niet eerlijk om een nieuwe kraker als de beruchte twee platen te verwachten, de heren zijn inmiddels ook 25 jaar verder en dan heb je nu eenmaal een andere instelling als persoon (niet noodzakelijkerwijs als muzikant) plus dat de eerste platen van een band vaak veruit het energiekst zijn. Ergens zal het mij niet verbazen als Anvil volgend jaar op Wacken staat, maar dat is een 'onderbuik-gevoel"... Tijd dat die oude platen tegen een redelijke prijs uit voorraad leverbaar zijn (als ik levertijden zie van 6-8 weken dan demotiveert dat wel) Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
Nasty Savage ging destijds uit elkaar doordat drummer Curtis Beeson eruit stapte, zijn vader was de mananger van Nasty Savage, waardoor deze het ook voor gezien hield. Of het nu allemaal aan Brian Slagel (Metal Blade) ligt waardoor die bands het niet gered hebben lijkt me sterk. Als 1 band wel onvoldoende promotie heeft gekregen van Brian Slagel en het wel verdiende dan is het Cirith Ungol wel, dit bandhistorie verhaal is nog vele male triester dan Anvil. Brian duwde al zijn geld in de eerste 2 Slayer platen, een beetje Fates Warning, een beetje Flotsam & Jetsam. |
|
quote: Absoluut! Daar doelde ik ook op - niks dat met zijn muzikale projecten te maken heeft quote: Absoluut, maar je ontkomt er niet aan te vergelijken. Het hoeft niet net zo snel en energiek te zijn, maar dan moet je, denk ik, wel iets anders gaan doen dat het relevant maakt. Maar ik weet dat niet elke band een Ron Jarzombek/Doug Keyser duo heeft... quote: Lijkt me prima - ik zie die rare Lips graag lachen! |
|
quote: Njah, het verhaal dat naar buiten kwam was dat de andere leden boos waren op pa Beeson, omdat die niet alle fanmail doorbriefte en er veel zo onbeantwoord bleef, waardoor Curtis weer boos werd op de rest, eruit stapte, en de rest geen goeie vervanger kon vonden. Maar toen waren ze al op Rotten Records beland, natuurlijk, wat ook niet hielp. quote: Ik kan niet beoordelen of MB (Brian Slagel) met goede bedoelingen teveel hooi op zijn vork nam of bands op een Combat manier probeerde uit te persen (of een beetje van beide), maar met een band als Anvil die toen aardig naam gemaakt had, had ie denk ik een aardige slag kunnen slaan als ie ze de goeie richting in had geholpen, want dat was Strength Of Steel niet echt. Maar misschien was er tussen Forged In Fire en SOS al teveel tijd overheen gegaan... [Dit bericht is gewijzigd door Martinator op 06-08-2009 16:40] |
|
Gisteren de documantaire in de ORKZ bios gezien. Jeeej, een lach en een traan. Dat die lui het zo lang vol houden! Als je door Europa gaat touren en dat moet per trein, dan blijf je toch al thuis? Nope, Anvil niet, hehehehehe. Ik ben er nog niet uit of ik het tof of sneu moet vinden dat die Lips en consorten zo lang aan een jeugddroom blijven vasthouden... ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
Ach, nu deze DVD uit is treden ze weer over de hele wereld op, dus is het toch allemaal nog ergens goed voor geweest. Ik gun het ze van harte trouwens. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
+1 Er is overigens ook een boek van verschenen. Nog een tikkeltje uitgebreider dan de dvd: http://www.lordsofmetal.nl/showspecial.php?id=291 Interesting |
|
Toch ben ik bang dat het weer een korte hype is, en dat Lips en co over anderhalf jaar weer voor een tientje in een jeugdsoos spelen. Hoe leuk ook die film, neemt niet weg dat ze muzikaal nog immer niet bij de grote der aarde horen... "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Zekers, ik ook. En machtig zoals ze in lege zalen staan en dan in Japan voor een stadion vol hysterische Japannertjes. Anvil helemaal blij ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
quote: |
|
quote: Klopt, dat ze nu opeens gehyped worden, maakt de platen na Forged In Fire niet ineens fantastische platen. Mijn god, wat een middelmatigheid, zeg. Bareuh... |
|
Lol Het zorgt er in ieder geval voor dat ik het nu op pak. Forged in Fire is dus de aanrader? This is Thirteen is trouwens ook goed te pruimen Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Forged in Fire of Metal On Metal, dat zijn de twee essentiëlen! Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
Ik vind This is Thirteen eigenlijk veel beter (Na alle 3 één keer gehoord te hebben) [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 15-01-2010 15:54] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: +1 signature |
|
bub |
|
quote: Ik word hier best vrolijk van op de vroege morgen. |
|
Ja, allemaal verschrikkelijk leuk weer een nieuw album, en bij de DVD hebben we allemaal een doos tissues weggewerkt, maar eigenlijk hebben deze Canadese mongolen naast Metal On Metal en Forged In Fire voornamelijk de markt geteisterd met middelmatige albums. En zelfs Forged In Fire kent een paar zwakke nummers. This Is Thirteen is twee seconden aanstekelijk, maar verliest net zo snel de aandacht weer. Iemand het nieuwe album al gehoord? Het nummer klinkt opzich oké, maar dat zal wel weer het hoogtepunt van het album zijn. Als Anvil geen Metal on Metal meer speelt live komt er volgens mij geen hond meer opdraven. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |