IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : The Red Chord Vorige pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-12-2005 16:57 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Godver, Clients is VET.

Zo, wou ik ff kwijt

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 14-05-2006 21:59 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2005 16:57 schreef NecRobert het volgende:
Godver, Clients is VET.

Zo, wou ik ff kwijt

Fused Together In Revolving Doors is VET.

Sinds tijdje weer opgezet, blaast toch net iets meer dan Clients. Clients heeft gewoon minder grind en meer een stonerfeel bij hun sound. Toch verdienen ze de shit die je leest over ze niet. Oke, misschien is Clients minder, maar ze worden nu afgedaan als saaie metalcore band...

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 14-05-2006 22:30 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Metalcore? Het is toch echt wel een death metal band, maar dan met hier en daar een uitstapje richting hardcore. Persoonlijk vind ik Clients beter, vooral vanwege de gewoonweg sterkere songs. FTIRD was iets meer een knip- en plakwerk van riffs. Maar dan wel enorm vette natuurlijk.

Cainam Ladicius
Posted 14-05-2006 23:39 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Ja, het is een combinatie van hard(metal)/grindcore met death metal, maar ja, sommigen vinden die hardcore die erin zit gewoon kut. Volgens mij zijn dat trouwens voornamelijk lui uit de V.S. Daar is de hele dag metalcore op de tv en dat hangt metalfans daar de keel uit. Dus elke plaat die maar iets met metalcore te maken heeft vinden ze kut.
Maar ja, hier is metalcore minder (lees:niet) op de tv, dus hier leeft die gedachte niet zo sterk. Bijvoorbeeld die BTBAM die jij ook te gek vindt (en vorig jaar mijn plaat van het jaar was) vinden metalfans in de VS kut, gewoon omdat het metalcore is.

Negatieve geluiden over Clients:

"Each part is written well, but the songs aren't cohesive and have a poor flow. It's difficult to figure out how they decided what goes where, or if they just transcribed them on notation and threw them into a hat. Every song has at least one snippet of material where you perk up and say, "oh, that was sort of cool," but you're left wondering how the entire song passed you by without you even realizing it." (Metalreview)

"Indeed, "Fixation," as well as songs such as "Black Santa," "Clients," and "Upper Decker" is where The Red Chord excels the most, thanks to its fast chaotic frenzy of noisy grind-metal, with hardcore and metalcore riffs/passages scattered within to serve as a contrast. Conversely, when the hardcore/metalcore element is more prevalent, such as in "Lay The Tarp," "Antman," or "Love On The Concrete," and the tempo begins to drag, I found my attention waning" (Lambgoat)

en http://www.metal-archives.com/review.php?id=75622

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-05-2006 0:39 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Tsja, dat zijn meningen. Ik ben het er niet mee eens.
Clients raast en tiert als een gek en hoewel ie iets minder verrassend uit de hoek komt als het debuut, het is qua nummers gewoon een sterkere plaat imho.

Cainam Ladicius
Posted 04-06-2007 22:05 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-09-2010 11:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

http://www.metalinjection.net/tv/view/5730/the-red-chord-dominate-summer-slaughter-2010

Gasten worden tijdens een tour geïnterviewd door Metal Injection, maar nemen zelf de boel over; humor

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com