|
Auteur: |
|
|
Aansluitend op een post van Enforcer (Thrash metal) volgen hierbij korte reviews van Bonobo, geheel gratis ter beschikking gesteld aan jullie: ANNIHILATOR – "Alice In Hell" & "Neverland" Alice in Hell behoort tot een van de beste platen uit de gouden jaren van speed/thrash (87-92). Opvolgers vielen echter vrijwel zonder uitzondering tegen, al heb ik nog steeds veel respect voor Jeff Waters die niet koos voor het grote geld door bij Megadeth te gaan pielen maar zijn eigen weg nam (de eikel). CARNIVORE - "Carnivore" & "Retaliation" Haal dit brok METAAL in huis tenzij je voor eeuwig een flikker wilt blijven. EXHORDER - "Slaughter In The Vatican" & "The Law" Een middelmatig bandje uit de VS die tevergeefs tegen de stroom van death metal releases vanaf 1992 probeerte in te zwemmen. Kundige muzikanten maar weinig goede riffs. Redelijk in vergetelheid geraakt.. GANG GREEN - "You Got It" & "Older" Niet echt METAL, maar strak uitgevoerde fun/hardcore. You got it bevat een aantal pakkende nummers (Party with the Devil), maar geen voer voor metalheads. KING DIAMOND - "Abigail" & "Fatal Portrait" Ik heb nooit begrepen waarom deze nicht zo werd geprezen met zijn irritante castraat-stem. Mercyful Fate kon me nog bekoren met Don't Break the Oath & Melissa, maar dit is rijp voor de baggerbak van heavy metal. MERCYFUL FATE - "Melissa" & "In The Beginning" Yep, zie hierboven. OBITUARY - "Slowly We Rot" & "Cause Of Death" Obituary heeft met hun eerste drie platen (The End Complete is net zo goed) geschiedenis geschreven in death metal. Zwaar, goor en met de nodige Celtic Frost/Hellhammer riffs wisten de heren o.l.v. de meestergrunter John Tardy vele metalen harten op tilt te zetten. Jammer dat ze later zeer nichterige milieuteksten schreven met dito lamlendige nummers. Sommige muzikanten moeten gewoon op hun creatieve hoogtepunt worden doodgeknuppeld. PESTILENCE - "Consuming Impulse" & "Testimony Of The Ancients" Ik heb gehoord dat Patrick Mameli zich tegenwoordig bezighoudt met gangsta rap en andere zwaar homofiele zaken, maar eens maakte die dwerg met zijn band zeer verdienstelijke death metal. Testimony of the Ancients is naar mijn mening hun beste plaat - de Nederlandse tegenhanger van Cynic, Death en Atheist zeg maar. SUFFOCATION - "Effigy Of The Forgotten" & "Pierced From Within" Ah, de godfathers van blast-death. Niet altijd even (vanelkaar) herkenbare nummers, maar bruut genoeg om na 4 uren Krisiun, Rebaelliun en Hate Eternal nog eens je hoofd uit je nek te bangen. In de originele line-up zaten twee negers in, een unicum in death metal volgens mij. Ze kwamen overigens altijd te laat. Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
|
Acci? |
|
Elke overeenkomst tussen mij en Accipiter berust op louter toeval en ik wil geen verantwoordelijkheid dragen voor zijn politiek-incorrecte statements. Hmmpprrrrrrffffft... Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
|
Jah, ik zal ook ff een topik openen om mijn mening over total random CD's te geven. |
|
Slechtheid, doe dat vooral, fuckface. Maar bij voorkeur niet in dit forum maar op een nichtenforum met als topic 'mijn speciaalste CD's bij herenliefde'. Zwijg als je niets te melden hebt, idioot, zwijg. Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
|
quote: *houdt bonobo een spiegel voor* |
|
quote: Gelukkig dat Type O Negative nog bij Roadrunner zit om het niveau wat omhoog te houden |
|
quote: inderdaad I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
Roadrunner zou al de titels die van shrapnel komen ook eens fatsoelijk op cd mogen her-uitgeven. |
|
RR is een homolabel geworden, vroeger kwamen ze alleen maar met killer releases, maar de aardschok zit zo ver in het hol van RR dat al hun pussy releases megahoge cijfers krijgen in de soundcheck. OK OK TON is idd nog best OK,maar de rest aarggghhhh........ Ze zijn altijd al trendy geweest,kan je nagaan ze hebben een catalogus om u tegen te zeggen verschikkelijk veel killer platen uitgebracht die nu in de archieven weg liggen et rotten! En de fans maar betalen voor peperdure Out Of Print CD's! Aan kleine labeltjes die dat soort platen willen re releasen vragen ze mega bedragen voor de licentie rechten waardoor het haast onmogelijk is die platen nog uit te geven, Displeased heeft het eens gepropbeerd maar het bleek onrendabel vanwege de hoge licenteikosten! Zie INFERNAL MAJESTY en de WHIPLASH en PESTILECE CD die displeased ooit heruitgegeven heeft FUCK RR! |
|
quote: Ja maar ik zou nog steeds al dat shrapnel spul eens in een goede cd-vorm willen zien. (hexx en hawaii bijv.) |
|
Ik ook maar vergeet het maar, of je moet veel geld voor een originele persing op SPV-midprice uit willen geven! Maar RR gaat daar de handen niet aan branden, wees eerlijk ze zouden er geen 100 van verkopen, bij wijze van spreken! |
|
Shrapnel van Mike Varney heeft toch niet bijster veel memorabele LP's uitgebracht? Meeste releases bevatten hemelbestormend virtuoos gitaarwerk, maar op den duur klonk alles hetzelfde. Ik draai nog af en toe (1 keer per jaar ofzo) Vinnie Moore, Racer X of Tony MacAlpine, maar de rest heb ik lang geleden al in een kartonnen doos gedaan. Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
|
@Bonobo, verkoop je wat Shrapnel releases? Ik ontbreek nog een paar catalogue numbers A black heart can only find beauty in darkness. |
|
quote: Applaus. De slechtse review ooit. Verbaast je het als ik zeg dat ik niet verder heb gelezen? Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Nee, claw, het verbaast me in het geheel niet. Je hebt je keuze voor je geaardheid inmiddels al overduidelijk laten doorschemeren op dit forum. Hup, ga je AIDS-remmers innemen. Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
|
Hohoho. Zijn de opmerkingen in de uitverkoop? Deze was wel heel goedkoop. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: titels die ik toch wel goed vond (vind): hawaii - one nation underground hexx - under the spell hexx - No escape Trauma -(titel weet ik effe niet meer, maar die oude band vanm cliff burtonn) Dr.mastermind- Dr. Mastermind(ziet er idd, "gay"uit maar bevat toch erg goede muziek) Cacophony - beide cd's Exciter - Heavy metal maniac Chastain - eerste twee cd's De eerste drie(en de tweede chastain releases) zijn volgens mij nooit officieel op cd uitgebracht. En aangezien tegenwoordig cd's van twee weken oud al ge-rereleased worden mogen de reeds uitgebrachte titels ook wel eens fatsoenlijk heruitgebracht worden (zoals bijv. de heruitgaven van de eerste twee fates warning cd's). Maar helaas is Mike Varney christelijk geworden en wil hij die "satanische" muziek niet meer uitbrengen. |
|
quote: Is vast een andere Hexx dan van "Morbid reality"? Of niet? I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Dezelfde. Maar de eerste twee cd's zijn anders van stijl als "Morbid reality" en de mini "Quest for sanity" Op de laatste twee spelen ze rommelig soort thrash(wat ik overigens wel kan waarderen, terwijl op de eerste twee meer melodieuze power metal spelen( a la vicious rumors of zoiets, ook zeer goed te pruimen). Clint Bower van Hexx zit vandaag de dag in Abscess. |
|
quote:Ja, dat die gast in Abscess zit weet ik. Die gasten speelden dus power metal voordat ze geniale thrash gingen maken? Misschien kan ik beter niet op zoek gaan... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Om jou eerste vraag te beantwoorden: ja. En wat je tweede vraag betreft: als jij een van de eerste twee releases op cd kan vinden mag je altijd mij op de hoogte brengen. Het enig wat ik heb zijn kopien van een lpee (maar dat is altijd nog beter dan niks). [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-07-2003 22:47] |
|
De kans dat ik ze tegenkom zal klein zijn, maar ik zal het onthouden. I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
Index / Heavy Metal |