|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
wie kent deze band nog, ik heb een paar mp3's van hun en vind het best wel bruut klinken bij momenten. true disco chick |
|
Wat voor soort muziek is het? Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Volgens mij scharen ze zichzelf onder de vlag van de Industrial. Maar het heeft inderdaad ook moderne hardcore en zelfs black metal invloeden. Op de cd Cold dark matter doet Fenris nog even mee. Ik heb ze een keer in het voorprogramma van Mayhem gezien. Live vond ik ze echt geweldig maar op CD kunnen ze me niet echt boeien. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Heb al veel goede commentaar op ze gehoord maar hun muziek ken ik niet. Naar het schijnt komt het in de buurt van Strapping Young Lad? mvg wk10 |
|
quote: Dat staat inderdaad wel vaak in de bladen ja. Maar ik vind ze er totaal niet op lijken. RH is veel rauwer en minder hysterisch dan SYL. RH is vooral atmospherischer door hun tapijt van riffs. Het enige dat ze met SYL gemeen hebben is dat beide bands bikkelharde industrial spelen. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik vind het een soort blackmetal versie van Ministry. Kent iemand trouwens Mezzerschmidt, dat bestaat uit Blasphemer en Hellhammer van Mayhem en (ik geloof Lars ofzo) een kerel van Red Harvest. Het is een iets industrielere versie van Grand Declaration of war. Erg gaaf. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote:Mezzerschmidt is inderdaad best gaaf Heb Red Harvest 3 keer in het voorprogramma van Mayhem gezien en 2 keer in Noorwegen.Het is inderdaad een soort industriele metal met hier en daar wat blackmetal invloeden. Heb onlangs hun split EP gekocht met Zyklon. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Live zijn ze idd indrukwekkender dan op CD. Ik heb zelf Cold Dark Matter en hun laatste album Sick Transit Gloria Mundi. Dat album daartussenin ken ik helaas niet. Mezzerschmitt is nmm een snellere vorm van Rammstein gecombineerd met het nieuwe werk van Mayhem. Is zeker een lekkere MCD! Lekker militant sfeertje. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ze lijken mijns inziens ook totaal niet op Strapping Young Lad. Zal wel de enige industrial-metal band zijn die de recensent(en) kende(n) ofzo, anders kom je niet met die vergelijking. Als het waar is dat ze live beter zijn wordt het hoog tijd dat ik ze eens live zie, want ik vind de CD's te gek! [Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 17-07-2003 22:41] I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
Vind ik ook met Ministry, op cd is het wel goed maar live is het echt super gestoorde en strak met twee drummers, en dan die geflipte samples en gitaargeluiden. Die mensen weten echt een schizofreen sfeertje neer te planten. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Dat wordt dan idd de hoogste tijd. Live weten ze namelijk een ontzettende muur van geluid neer te zetten, die op CD niet te re-produceren is. Andere industrial als Ministry en ook SYL hoor ik trouwens ook liever live dan op schijf. Blazen met die zooi Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Red Harvest maakt niks meer of minder dan 'apocalyptische cyber metal' En ik vind ze keigoed, ook live |
|
quote: Ja live hakt het lekker weg jah... veel meer metal dan op cd! Zenial |
|
Daar niet van... ik vind ze op CD ook wel genoeg metal Soortgelijke bandjes bekend trouwens? |
|
... naast Voivod, Division Alpha, Blacklodge, en Supuration... |
|
Cult of Luna heeft er af en toe ook wel wat van. Maar die klinken op cd ook supervet! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
hmm, ik heb er een CD van, vond het wel leuk, maar het staat nu op m'n tradelist. |
|
Live zijn ze echt wel leuk. Bij gebrek aan andere cd's in Mister Moonlight, heb ik me "New World rage Music" aangeschaft. Best wel cool schijfje, alhoewel er enkele nummers tussen staan, die ik minder apprecieer. Misschien nog meer naar luisteren (heb hem nog maar een week of 3) Llie n'vanima ar' lle atara lanneina |
|
quote:http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=883875 gvd waarom linkt ie nou niet [Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 15-12-2003 23:38] Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Iemand die split met Breach al gehoord? signature |
|
dat is toch gewoon: red harvest - cold dark matter cd + breach vemom cd? oja...breach is geweldig! |
|
ga gewoon naar www.redharvest.com "God awful waste-of-space dumb degenerate low-life mal-adjusted freaks." |
|
ja, en dan? |
|
wat denk je zelf? "God awful waste-of-space dumb degenerate low-life mal-adjusted freaks." |
|
vertel het me maar, want ik kan niets vinden over een red harvest/breach split [Dit bericht is gewijzigd door Lord Ibex op 12-11-2005 20:57] |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |