|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Een intermezzo op het einde, hehe: Ulver - Bergtatt - V - Bergtatt - ind i Fjeldkamrene prachtig stukje accoustisch gepingel Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Bijna elk opeth nummer heeft wel zoiets. Maar Blackwater park (het nummer dan) steekt er vér bovenuit wat dit betreft. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Bloodlust van Mercenary dat stukje met : "as we sat..." zo mooi! en dan die overgang naar t einde! briljant Bruce Banner |
|
quote: ja klopt, maar een nummer zoals "for abcent freinds" van Deliverance duurt dan weer te lang om als intermezzo te worden egzien, het si een opzichzelf staand nummer. En dat geldt voor veel instrumentale nummers van Opeth.. slechts enkele nummers van My Arms Your Hearse zijn korter 'akoestisch gepingel' dan paterns in the ivy |
|
*waarom ben ik Sillouette van Opeth (Orchid) vergeten . 3 min lang een prachige piano solo... zo goed! [Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 19-07-2003 18:10] |
|
Een goed intermezzo is heerlijk "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
*zucht* |
|
In Flames - Hargalaten Anathema - ...Alone en J'ai fait une promesse Ik houd wel van dit soort mooie rustmomenten jah. Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
quote: Inderdaad, die van In Flames is heel mooi En ik houd er ook wel van ja! Dimmu borgir - Sorgens kammer is ook een geweldig voorbeeld! 5 minuten ongeveer! Super mooi piano stuk! En in redelijk wat muziek die ik luister zitten gewoon vaak al rustige stukken aan het begin van nummers ofzo, of soms ook juist aan het eind of in het midden... eh Maar een cd als Dawn - Naer Solan Gar Niper For Evogher is heel mooi mede dankzij de rustige stukken. Echt een aanrader! (het is wel melodieuze black metal, weet niet of je daar ook van houdt?) En zo zijn er nog heel veel cd's, maar die ga ik nu niet allemaal opnoemen, teveel werk. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Dimmu's Sorgens Kammer is idd een van de mooiste piano-"intermezzo's" die ik ken. Het mooiste intermezzo vind ik overigens nog steeds "The Arcane Light of Hecate" van Necromantia (op Scarlet Evil Witching Black). Die is echt geniaal! Verder: *Het titelnummer op Dead Silent Slumber's "Entombed in the Midnight Hour" met schittendende vrouwenvocalen! Vind ik zelfs het mooiste nummer van het hele album! *Satyricon's akoustische Min Hyllest til Vinterland. [Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 19-07-2003 20:01] Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Nile heeft ook veel intermezzo's. Allerlei gekrijs, en oude egyptische muziek. Ik vind dit op den duur wel storend worden. Als het alleen als intro word gebruikt vind ik het oke. Dan bedoel ik dus dat alleen het 1e nummer met zoiets begint, en verder niet meer. blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
Finntroll - Bakom Varje Fura |
|
Dat is vaak zo ontiegelijk mooi.. Das ook een van de redenen waarom Opeth roelt.. Ik vind het een album vaak in 'evenwicht' houden.. dat houdt je aandacht erbij. Veel gebeuk achter elkaar (kan ook goed zijn) zorgt er vaak voor dat ik minder goed luister Edit: wat d8 je van CoF - In secret love we drown Dies pas maf Moet ik af en toe wel spontaan van zijken.. [Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 19-07-2003 22:21] zo kan ie wel weer |
|
Persoonlijk vind ik dat deze intermezzo,s veel aan de sfeer van een album toevoegen. Vooral op gothic en blackmetal albums. This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/ |
|
Thyrfing- Eldfärd erg simpel, maar mooi akoestisch stukje gitaargepingel. |
|
Die 3 nummers op The Somberlain van Dissection. Nummer 5 en een van de laatste nummers op Blessed are the Sick van Morbid Angel. Ergens in het midden op die Split van Satyricon en Enslaved zit in het Enslaved gedeelte ook een intermezzo. En er zijn er nog veel meer die me nu ff niet te binnen schieten. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
die van Amorphis- tales from the thousand lakes true disco chick |
|
[quote]Op 19 juli 2003 19:06 schreef Sjaan het volgende: In Flames - Hargalaten quote] Die is idd heel erg mooi.. Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
MDB - The Cry of Mankind |
|
De Intermezzo op Sangue Negro van Maniac Butcher. |
|
Summoning - Ungolianth |
|
Master of Puppets - Metallica stelletje bm idioten |
|
quote: Waar zit dat intermezzo dan? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Savatage doet het ook, gewoonweg geniaal zoals het allemaal in elkaar zit. The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
avantasia - the metal opera daar staan ook een paar intermezzo's op. ik vind het een goede aanvulling bij cd's, een beetje sfeer opbouwen en zo. HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |