IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : De Nederlandse Antillen Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-01-2008 14:40 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 14:35 schreef Jenje het volgende:
In dat geval: oei ...
Hmmm... daar heb je een punt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-01-2008 14:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

is daar ook metal?


signature


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-01-2008 14:56 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Nee, alleen negermuziek.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-01-2008 15:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

blackmetal!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 07-01-2008 15:01 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 7 januari 2008 15:00 schreef Jenje het volgende:
blackmetal!


Oh, dan mag het van mij wel weggegeven worden, als alle BM bands en fans zich daar verzamelen mag er zelfs een atoombom op van mij



Daops
Usericon van Daops
Posted 07-01-2008 15:05 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Op de antillen zitten echt wel metal-liefhebbers, zwart en blank. Het is natuurlijk erg kleinschalig, maar heb toch al een paar demo's mogen ontvangen.

Ontopic: ik heb te weinig feitenkennis, maar volgens mij zou een provincie direct onder nederlands bestuur de beste oplossing zijn. Laat ze er daar over stemmen.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-01-2008 15:11 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de hele discussie niet zo snap, met "Nederland moet af van de Antillen". Voor zover ik weet is de situatie zo, dat per 15 december 2008 bonaire, saba en sint eustacius volledige gemeentes worden van Nederland (ofwel als een soort 13e provincie ofwel als onderdeel van Noord-holland), en Sint Maarten en Curacao krijgen een status aparte (net als momenteel Aruba). Dus als we al een discussie zouden moeten voeren dan zou het over de invulling/uitleg van de "status aparte" moeten zijn, lijkt me?

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 07-01-2008 15:11]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-12-2008 9:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Premier schrikt van felle protesten op Curaçao

Premier Jan Peter Balkenende zegt geschrokken te zijn van de 'signalen' die hij de afgelopen dagen op Curaçao heeft meegekregen. Hij zei dat gisteravond (lokale tijd) op Curaçao na afloop van de ondertekening van het akkoord over de toekomst van de Antillen.

De premier somde tijdens de persconferentie op wat hem allemaal was opgevallen. "Tijdens het Koninkrijksconcert op zondag werd de Antilliaanse gouvegrneur door demonstranten het leven zuur gemaakt. De Nederlandse zangeres Hind werd tijdens hetzelfde concert uitgefloten. Demonstranten gebruikten Davidssterren als protestmiddel. Er was sprake van een bommelding. Demonstranten uitten bedreigingen. Dat kan niet de toekomst zijn van Curaçao", aldus Balkenende.

De ondertekening van het akkoord van de bijeenkomst van de Ronde Tafel Conferentie werd ontsierd door demonstraties. Daarbij werden in totaal zes mensen gearresteerd, onder wie twee Curaçaose politici. Als gevolg van een bommelding werd de bijeenkomst gehouden op een marinebasis. "We zouden geen demonstraties moeten hebben, maar een open debat", zei de premier.

Staatssecretaris Ank Bijleveld (Koninkrijksrelaties) zei het gebruik van Davidssterren door demonstranten 'totaal not done' te vinden. Ze noemde het aantal demonstranten in haar ogen 'niet groot'. Bijleveld: "Volgens mij moeten we blijven uitleggen dat de staatkundige ontwikkelingen veel goeds voor de mensen opleveren. De schuldsanering, de afspraken voor rechtshandhaving. Voor de bevolking betekent het heel veel."


Balkenende had slechts een ding moeten zeggen (als het echt zo erg is):

Vanaf morgen zijn jullie onafhankelijk



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 16-12-2008 19:25 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Idd, het is een boevennest.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-12-2008 19:57 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2008 9:30 schreef attila_de_hun het volgende:
De Nederlandse zangeres Hind werd tijdens hetzelfde concert uitgefloten.



Ze passen zich toch al behoorlijk aan die Antillianen. Als echte Nederlanders tegen (zoveelste generatie) Marokkanen tekeer gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 16-12-2008 19:57]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-12-2008 20:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2008 9:30 schreef attila_de_hun het volgende:

Staatssecretaris Ank Bijleveld (Koninkrijksrelaties) zei het gebruik van Davidssterren door demonstranten 'totaal not done' te vinden. Ze noemde het aantal demonstranten in haar ogen 'niet groot'. Bijleveld: "Volgens mij moeten we blijven uitleggen dat de staatkundige ontwikkelingen veel goeds voor de mensen opleveren. De schuldsanering, de afspraken voor rechtshandhaving. Voor de bevolking betekent het heel veel."






Mevrouw Bijleveld:
Ten eerste: Praat je moerstaal. "Not done" is een irritante, buutenlandse modeterm. Als je dan toch het voorbeeld wil geven.
Ten tweede: Dat van die Davidssterren snap ik wel. De Antillen zijn kolonieën van Nederland geweest, en Nederland heeft daar zelfs een slavernijverleden. Net als Joden in de tweede wereldoorlog zijn de Antillianen in het verleden door de kolonialen onderdrukt. Eén en ander heeft Nederland in het verleden geen windeieren gelegd. En nu zegt Nederland hulp toe, maar op voorwaarde dat de voormalige kolonieën zich hierbij wel aan door Nederland gestelde regels houden. Als dit al niet neokoloniaal overkomt, dan toch zeker erg paternalistisch.
Ten derde: Ik heb geen koloniaal verleden. Ik heb geen Antillianen als slaven gebruikt, en ook geen grondstoffen als bauxiet of olie weggehaald. Maar ik heb er wel een deel van mijn welvaart aan te danken.
Het zijn echter vooral de grote bedrijven als Shell die het meest hieraan verdiend hebben. Door gebruik te maken van zeer goedkope werkkrachten op de Antillen (die vaak nog het aloude slavenleven hadden) vanaf 1915 is Shell eigenlijk de multinational geworden die het nou is. Los de staatsschuld nou eens af aan de hand van het belachelijk hoge winstpercentage van een bedrijf als Shell, in plaats van weer alles uit de zakken van alle belastingbetalers te halen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 18-12-2008 14:37 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

quote:
Op 16 december 2008 20:39 schreef bastianus het volgende:
Mevrouw Bijleveld:
Ten eerste: Praat je moerstaal. "Not done" is een irritante, buutenlandse modeterm. Als je dan toch het voorbeeld wil geven.


Dit is OT, voegt aan de discussie niets toe. En overigens is deze term in heel NL een normale. Computer, anyone? Manager? Trottoir? Ach, alles went.


quote:
Op 16 december 2008 20:39 schreef bastianus het volgende:
Ten tweede: Dat van die Davidssterren snap ik wel. De Antillen zijn kolonieën van Nederland geweest, en Nederland heeft daar zelfs een slavernijverleden. Net als Joden in de tweede wereldoorlog zijn de Antillianen in het verleden door de kolonialen onderdrukt. Eén en ander heeft Nederland in het verleden geen windeieren gelegd. En nu zegt Nederland hulp toe, maar op voorwaarde dat de voormalige kolonieën zich hierbij wel aan door Nederland gestelde regels houden. Als dit al niet neokoloniaal overkomt, dan toch zeker erg paternalistisch.



De joden zijn in de tweede wereldoorlog helemaal niet door kolonialen onderdrukt. Nazi's kolonialen? Dat lijkt mij een te ver gaande relativering.

En hoezo paternalistisch? Antiliaanse politici hebben zich in in ruime kring bewezen als zeer incompetente bestuurders. Als ik ergens 1,7 miljard in zou pompen, wil ik ook garanties.

En dan die misvatting dat NL zo veel verdiend heeft aan de koloniën. De opbrengsten van de WIC waren kut, WIC falliet. De opbrengsten van de VOC kwamen ten goede aan een paar nu nog steeds zeer rijke families. De opbrengsten die vanuit de VOC naar de staat vloeiden, kunnen worden weggestreept tegen de kosten die de staat moest maken om die kooplieden te beschermen met soldaten en bases in den vreemde. Geld van belastingbetalers dus.

NL is vooral rijk geworden met de handel met landen als Finland, Rusland, Zweden, Duidsland, zoals via de Hanze steden. de gewone, Europese handel dus. Houthandel, dat leverde pas geld op.

quote:
Op 16 december 2008 20:39 schreef bastianus het volgende:
Ten derde: Ik heb geen koloniaal verleden. Ik heb geen Antillianen als slaven gebruikt, en ook geen grondstoffen als bauxiet of olie weggehaald. Maar ik heb er wel een deel van mijn welvaart aan te danken.
Het zijn echter vooral de grote bedrijven als Shell die het meest hieraan verdiend hebben. Door gebruik te maken van zeer goedkope werkkrachten op de Antillen (die vaak nog het aloude slavenleven hadden) vanaf 1915 is Shell eigenlijk de multinational geworden die het nou is. Los de staatsschuld nou eens af aan de hand van het belachelijk hoge winstpercentage van een bedrijf als Shell, in plaats van weer alles uit de zakken van alle belastingbetalers te halen.



Ik heb een wat meer koloniaal verleden dan jij: Mijn overgrootopa was Indo en handelde in Indonesië in slaven. Voor de buitenwacht zou dat er uit gezien hebben als zwarte slavenhandelaar die in zwarte slaven handelde. Dus laten we ons vooral geen traumatisch gevoel over ons verleden aanpraten. Waar kwamen die slaven in Amerika vandaan? Zouden de Nederlanders nu echt in Afrika op strooptocht gegaan zijn om daar negers te vangen? Of zouden ze die slaven weer van andere negers gekocht hebben die de slaven hadden buitgemaakt of hadden gewonnen na een of andere oorlog? Denk daar maar eens over na. Het was een systeem. Slaven warten ooit ook blank. Rome. En nu nog, overigens. De Wallen. Wat te denken van 12-jarige kinderen (en jonger!) die in Limburg in de mijnen moesten werken?

Minder bekend is de slavenhandel in Noord-Afrika. Onder meer de Barbarijse Zeerovers namen veelal bemanningen van Europese schepen gevangen en verhandelden deze; ook werden op Europese kustdorpen aanvallen ondernomen en werden bewoners meegevoerd als slaven. Men schat dat 1 miljoen Europeanen op deze wijze zijn geroofd. Hieraan kwam in 1816 een einde toen Britse, Nederlandse en Amerikaanse marineschepen de forten van de Barbarijse zeerovers vernietigden. Heeft Wilders daarom zo'n kuthekel aan Noordafrikanen? Blijven lachen.

Dit alles vind ik geen mooi verleden, maar ik voel me er helemaal niet schuldig om. Net zoals een Duitser van 50 jaar zich nu niet schuldig hoeft te voelen over de SS. Het gaat erom wat jij nu doet en wat je nu denkt.

En dat Shell de staatsschuld moet aflossen: zou jij Shell dan ook laten bepalen wat we met het publieke beslastinggeld doen qua zorg, onderwijs? Voor wat hoort wat, anders heb je communisme in deze.

Edit: Typo...

[Dit bericht is gewijzigd door Dick Wolkendeck op 18-12-2008 14:40]


Only sick music makes money today - Nietsche.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-12-2008 14:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah gaaf daar had ik van de week ook over gelezen, dat de moren nog welleens een eurpeaantje wilde pakken voor slaven handel en dat daar misschien eigenlijk zwarte piet vandaan komt. in de zak naar spanje waar de moren een tijdje rindgehangen hebben.
Waarschijnlijk heeft zwarte piet weinig met onderdrukking van zwarten te maken.

En idd De slavenhandel in Afrika was erg levendig onder de zwarte bevolking, krijgsgevangenen werden vaak tot slaaf gemaakt, en later dus aan europeanen verkocht. Niet dat wij niet gruwelijk bezig zijn geweest, maar we zijn er als blanke niet bijzonder in.

Edit: en als je je als jongere duitser je niet schuldig hoeft te voelen over de SS hoor je als amerikaans negertje je ook niet als ex-slaaf te voelen.
Het armoede verschil was nog groter als ze nog in afrika hadden gewoond.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 18-12-2008 14:48]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 18-12-2008 14:49 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

Yes, we all suck! Strapping Young Lad - You Suck:


Hell yeah, we fucking suck!



Only sick music makes money today - Nietsche.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-12-2008 15:16 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 december 2008 14:49 schreef Dick Wolkendeck het volgende:
Yes, we all suck! Strapping Young Lad - You Suck:


Hell yeah, we fucking suck!




Hoe is het met Ed? (wel OT )


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-12-2008 15:28 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2008 14:37 schreef Dick Wolkendeck het volgende:
Dit is OT, voegt aan de discussie niets toe. En overigens is deze term in heel NL een normale. Computer, anyone? Manager? Trottoir? Ach, alles went.

Voegt aan de discussie niks toe, maar het irriteert me wel. Manager vind ik ook irritant als term. Vooral omdat er ook prima vervangende termen zijn.



quote:

De joden zijn in de tweede wereldoorlog helemaal niet door kolonialen onderdrukt. Nazi's kolonialen? Dat lijkt mij een te ver gaande relativering.

En hoezo paternalistisch? Antiliaanse politici hebben zich in in ruime kring bewezen als zeer incompetente bestuurders. Als ik ergens 1,7 miljard in zou pompen, wil ik ook garanties.

En dan die misvatting dat NL zo veel verdiend heeft aan de koloniën. De opbrengsten van de WIC waren kut, WIC falliet. De opbrengsten van de VOC kwamen ten goede aan een paar nu nog steeds zeer rijke families. De opbrengsten die vanuit de VOC naar de staat vloeiden, kunnen worden weggestreept tegen de kosten die de staat moest maken om die kooplieden te beschermen met soldaten en bases in den vreemde. Geld van belastingbetalers dus.

NL is vooral rijk geworden met de handel met landen als Finland, Rusland, Zweden, Duidsland, zoals via de Hanze steden. de gewone, Europese handel dus. Houthandel, dat leverde pas geld op.

Leestip: Het pad van de schildpad van Agent 327. Daarin wordt haarfijn uit de doeken gedaan hoe de Nederlandse staat tot aan het eind toe, en zelfs na afschaffing van de slavernij, grof geld heeft verdiend aan de al dan niet illegale slavenhandel. En het dragen van davidssterren is natuurlijk enigzins overdreven, maar ik snap wel dat de Nederlandse staat als onderdrukker gezien wordt.



quote:

Ik heb een wat meer koloniaal verleden dan jij: Mijn overgrootopa was Indo en handelde in Indonesië in slaven. Voor de buitenwacht zou dat er uit gezien hebben als zwarte slavenhandelaar die in zwarte slaven handelde. Dus laten we ons vooral geen traumatisch gevoel over ons verleden aanpraten. Waar kwamen die slaven in Amerika vandaan? Zouden de Nederlanders nu echt in Afrika op strooptocht gegaan zijn om daar negers te vangen? Of zouden ze die slaven weer van andere negers gekocht hebben die de slaven hadden buitgemaakt of hadden gewonnen na een of andere oorlog? Denk daar maar eens over na. Het was een systeem. Slaven warten ooit ook blank. Rome. En nu nog, overigens. De Wallen. Wat te denken van 12-jarige kinderen (en jonger!) die in Limburg in de mijnen moesten werken?

Minder bekend is de slavenhandel in Noord-Afrika. Onder meer de Barbarijse Zeerovers namen veelal bemanningen van Europese schepen gevangen en verhandelden deze; ook werden op Europese kustdorpen aanvallen ondernomen en werden bewoners meegevoerd als slaven. Men schat dat 1 miljoen Europeanen op deze wijze zijn geroofd. Hieraan kwam in 1816 een einde toen Britse, Nederlandse en Amerikaanse marineschepen de forten van de Barbarijse zeerovers vernietigden. Heeft Wilders daarom zo'n kuthekel aan Noordafrikanen? Blijven lachen.

Dit alles vind ik geen mooi verleden, maar ik voel me er helemaal niet schuldig om. Net zoals een Duitser van 50 jaar zich nu niet schuldig hoeft te voelen over de SS. Het gaat erom wat jij nu doet en wat je nu denkt.

En dat Shell de staatsschuld moet aflossen: zou jij Shell dan ook laten bepalen wat we met het publieke beslastinggeld doen qua zorg, onderwijs? Voor wat hoort wat, anders heb je communisme in deze.

Edit: Typo...

Niks mis met wat meer communisme. Het wordt hoog tijd dat de staat zich wat meer met het grenzeloze kapitalisme van deze tijd gaat bemoeien. Voor een wat meer rechtvaardige verdeling van de rijkdom, en om de uitputting van de grondstoffen te gaan voorkomen. Aan de andere kant, dit gaat in dit tempo toch vanzelf gebeuren. En dan zullen alsnog de voorspellingen van Marx gaan uitkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 18-12-2008 15:29]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-12-2008 15:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

begrijp je ook het principe van beloning? Als mensen toch wel hun beloning krijgen worden ze lui, dat is het grote probleem van communisme, veel mensen doen geen ene flikker meer, werk je keihard, dan doe je dat hooguit voor wat meer spieren maar niet voor meer geld. Tja nu is het een beetje scheef, en de een verdiend veel meer als de rest, en in sommige gevallen wordt er idd niet zo heel hard gewerkt voor dat geld. Maar goed waarom zou de wereld eerlijk moeten zijn, scheefheid is de manier waarop evolutie werkt. Wil je communisme dan kan dat, alleen moet je het een beetje net zoals mieren aanpakken, allemaal keihard werken, je vrijheden inleveren, je krijgt een taak van te voren aangewezen en mag jezelf maar in 1 richting ontwikkelen, je vruchtbaarheid wordt afgepakt, en totalitaire staat met doodstraf enzo is het gevolg. Communisme kan niet ontstaan zonder het ontnemen van individuele vrijheden.
binnen het kapitalisme kan je toch ook een nette verdeling maken, je mag zelf toch ook een commune maken, dat is pas sociaal. Gedwongen door een overheid is asociaal.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-12-2008 21:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2008 15:41 schreef ElitE het volgende:
begrijp je ook het principe van beloning? Als mensen toch wel hun beloning krijgen worden ze lui, dat is het grote probleem van communisme, veel mensen doen geen ene flikker meer, werk je keihard, dan doe je dat hooguit voor wat meer spieren maar niet voor meer geld. Tja nu is het een beetje scheef, en de een verdiend veel meer als de rest, en in sommige gevallen wordt er idd niet zo heel hard gewerkt voor dat geld. Maar goed waarom zou de wereld eerlijk moeten zijn, scheefheid is de manier waarop evolutie werkt. Wil je communisme dan kan dat, alleen moet je het een beetje net zoals mieren aanpakken, allemaal keihard werken, je vrijheden inleveren, je krijgt een taak van te voren aangewezen en mag jezelf maar in 1 richting ontwikkelen, je vruchtbaarheid wordt afgepakt, en totalitaire staat met doodstraf enzo is het gevolg. Communisme kan niet ontstaan zonder het ontnemen van individuele vrijheden.
binnen het kapitalisme kan je toch ook een nette verdeling maken, je mag zelf toch ook een commune maken, dat is pas sociaal. Gedwongen door een overheid is asociaal.

Mee eens, maar ook meteen het andere uiterste. Natuurlijk moeten hard werken en grote verantwoordelijkheid beloond worden.
Wat echter vergeten wordt, is dat onze regering heus niet alleen ontwikkelingswerk op de Antillen doet. Immers, veel ondernemers daar zijn van Nederlandse afkomst en hebben belangrijke bestuursposten. Ook beheren ze daar een groot deel van de toeristenindustrie. Veel van de financiële steun gaat die kant uit.
Verder is er nog een groot aandeel in de oliehandel. Ook in deze handel heeft de Nederlandse staat vanouds al grote belangen. Vroeger werkten daar nog Antillianen tegen een laag loon, maar was er tenminste nog iets dat op een economie leek. Nu, na de automatisering van de industrie aldaar, heerst er grote werkloosheid en dus ook armoede. Geen wonder dus dat de jongeren daar zo veel problemen veroorzaken en het in ons land gaan proberen.
Ik snap dat Nederland een vinger in de pap wil houden als het om Antilliaanse staatszaken gaat. Maar doe dan niet alsof er geen financiële belangen achter zitten, of dat de steun niet eerst met rente terug betaald moest worden. En doe niet alsof je stomverbaasd bent dat veel Antillianen wantrouwend zijn naar de Nederlandse regering toe. Vergeet niet dat, in 1969 nog, Nederlandse mariniers in opdracht van de Nederlandse staat hardhandig een eind hebben gemaakt aan de opstand tegen de sociale toestanden in Willemstad. En dat deze toestanden met een onderaannemer van Shell hadden te maken. En dat de Nederlandse staat grote belangen bij Shell heeft. En dat Wouter Bos bij Shell gewerkt heeft.
Wouter Bos, die structureel geen flikker doet voor de mensen die het krap hebben in Nederland. Maar wel onmiddelijk een injectie aan het bedrijfsleven geeft als ze door aandelenhandel en winstbejag in de problemen komen. Die zichzelf sociaal-democraat durft te noemen, maar toestaat dat zijn kabinet de zorg compleet verneukt. En zo'n drol wordt dan ook nog tot politicus van het jaar gekozen. En die wel eens een iets meer communistische rol mag spelen in de gebieden als de zorg, onderwijs en andere gebieden waar marktwerking heeft bewezen geen oplossing te zijn. En het bedrijfsleven als het in de problemen komt ook zijn eigen zaakjes moet laten oplossen. Dat hoort immers ook bij marktwerking.


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 18-12-2008 21:44]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-12-2008 8:59 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Gewoon volledig onafhankelijk verklaren, geen geld meer inpompen, en zorg dat het onmogelijk wordt om naar Nederland te verkassen, weg met de uitvreters.


Against God and Government


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 19-12-2008 9:43 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

quote:
Op 18 december 2008 15:16 schreef MR. N het volgende:
Hoe is het met Ed? (wel OT )


Ed is OK, is al bezig zijn homestudio in te richten.


Only sick music makes money today - Nietsche.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-12-2008 9:46 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 december 2008 9:43 schreef Dick Wolkendeck het volgende:
Ed is OK, is al bezig zijn homestudio in te richten.


Oeh, dat wordt leuk opnemen daar! En hij vertelde mij al dat er ook metalfestivalletjes zijn op zijn eiland... mischien wel wat voor Grindbashers, met zijn 3en zijn wij niet duur, en het maakt ons niet uit waar we over spelen, hehehe.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-12-2008 22:52 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2008 8:59 schreef Rotzak het volgende:
Gewoon volledig onafhankelijk verklaren, geen geld meer inpompen, en zorg dat het onmogelijk wordt om naar Nederland te verkassen, weg met de uitvreters.

Klinkt erg stoer, maar is praktisch onuitvoerbaar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-12-2008 23:31 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Als ze het zelf willen moet dat vast te regelen zijn. Zelf vind ik het een mooier idee om Chavez de boel te laten overnemen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


+++~~Bo3mba~~+++
Usericon van +++~~Bo3mba~~+++
Posted 19-12-2008 23:39 by +++~~Bo3mba~~+++ Profiel van +++~~Bo3mba~~+++Quote dit bericht

Ban is ban.


[Dit bericht is gemodereerd door Greycloak op 20-12-2008 9:47]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-12-2008 9:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2008 23:39 schreef +++~~Bo3mba~~+++ het volgende:
dan verliezen ze hun voornaamste bron van inkomsten
amerikanen gaan juist naar de antillen omdat ze niet naar de communisten/socialisten daar in de buurt willen/mogen



Yep. Ook een reden waarom het moeilijk uitvoerbaar is. De enorme zakelijke belangen van Nederland in de toeristenindustrie aldaar (naast olie).


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen