IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Nehëmah Vorige pagina | Volgende pagina
sepulmaster
Usericon van sepulmaster
Posted 20-03-2004 20:10 by sepulmaster Wijzig reactieProfiel van sepulmasterQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

ik heb eens een liedje gehoord waarin hij iets zij van 'I've just drunk the smelly Christian blood of one thousnad of phreingtent women' ofzoiets( het is verkeerd gespeld, ik weet het).
Iemand enig iedee van welke cd die komt? hoe dat nummer heet of gelijk wat?
dank


"kakkn doe zèèr"


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 20-03-2004 22:36 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Nehëmah....Toffe muziek, hoewel ik er nog niet veel van ken.


Jullie zijn allemaal negers!


Skull
Usericon van Skull
Posted 21-03-2004 5:00 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

Beide CD's zijn gewoon goed


- Mutatis mutandis -


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-04-2004 11:41 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2004 20:10 schreef sepulmaster het volgende:
ik heb eens een liedje gehoord waarin hij iets zij van 'I've just drunk the smelly Christian blood of one thousnad of phreingtent women' ofzoiets( het is verkeerd gespeld, ik weet het).
Iemand enig iedee van welke cd die komt? hoe dat nummer heet of gelijk wat?
dank
Als je de cd's nou gewoon koopt


Maar goed: Nehemah is toch weer een band waardoor ik goed aan mezelf kan merken dat, black, metal een muziek soort is waarin je blift 'groeien'. Vond ik eerst 'light of a dead star' een saaie plaat die eigenlijk richting m'n trade list moest en 'a shadow from the past' een geweldige sfeerische black cd; Nu is het eerder andersom. 'light of a dead star' zou ik nu ook eigenlijk eerder met Infinity dan met Darkthrone willen vergelijken en 'nehemah in vulva infernum' blijft de pannen van het dak heerschen.
Gister zette ik voor de grap 'a shadow from the past' weer eens aan en ja die plaat zit leuk in elkaar. Technisch gezien is alles ok en hij zit dd vol goede sfeer elementen maar toch miste ik er een bepaalde gevoel in die andere sferische/melancholische bm albums wel op wekken.
Al bij al een best aardige plaat maar toch niet het gene wat ik eerst dacht dat het was.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 06-04-2004 20:24 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

split ep met vultyr is cool, althans de track van Nehemah dan...


This is Zodiac speaking...


Sater
Usericon van Sater
Posted 06-04-2004 20:36 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik heb em up to trade.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 11-04-2004 17:54 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Hoelang is dat nieuwe album (Requiem Tenebrae) eigenlijk al uit?
Want ik hoor er net een mp3'tje van, en dat vind ik toch wel behoorlijk gaaf klinken.


Jullie zijn allemaal negers!


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 11-04-2004 23:46 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Iemand?


Jullie zijn allemaal negers!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-04-2004 22:59 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2004 17:54 schreef Meltdown het volgende:
Hoelang is dat nieuwe album (Requiem Tenebrae) eigenlijk al uit?
Want ik hoor er net een mp3'tje van, en dat vind ik toch wel behoorlijk gaaf klinken.
Niet lang maar ik zag'm bij de displeased bestel baar. Wel erg snel na ASFtP. Hopelijk is het wat.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-04-2004 23:00 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 22:59 schreef kwelgeest het volgende:
Niet lang maar ik zag'm bij de displeased bestel baar. Wel erg snel na ASFtP. Hopelijk is het wat.

Wat een lelijk usericon, nog erger dan een foto van jezelf, trouwens, "Shadows From the Past" kwam ook behoorlijk snel na "Light of a Dead Star". Die tweede was ook meteen een stuk ongeïnspireerder.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-04-2004 23:05 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 23:00 schreef M. het volgende:
Wat een lelijk usericon, nog erger dan een foto van jezelf, trouwens,
het is een gave
quote:
"Shadows From the Past" kwam ook behoorlijk snel na "Light of a Dead Star". Die tweede was ook meteen een stuk ongeïnspireerder.
'Shadows from the past' is zeker geen slecht album maar hij mist wat; Er zit geen gevoel in de muziek.
Er zijn een boel sfeer elementen gebruikt, misschien zelfs te veel, en toch doen ze het niet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 13-04-2004 23:15 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Ik heb vandaag Light of a Dead Star eens goed beluisterd.
Gigantisch weggemoffelde kutproductie als je het vergelijkt met Requiem Tenebrae (die kraakhelder is), maar idd wel bakken sfeer!
Vooral die ambient stukjes tussendoor of in de outro dragen daar aan bij. Die outro geeft me echt een gevoel wat op de titel van het album slaat, iets als: "Eenzaam verlaten gestrand op een donkere, kille planeet, ver van de zon. Geen kans op redding".

Heel speciaal in ieder geval.


Jullie zijn allemaal negers!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-04-2004 23:20 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 23:15 schreef Meltdown het volgende:
Ik heb vandaag Light of a Dead Star eens goed beluisterd.
Gigantisch weggemoffelde kutproductie als je het vergelijkt met Requiem Tenebrae (die kraakhelder is), maar idd wel bakken sfeer!
Vooral die ambient stukjes tussendoor of in de outro dragen daar aan bij. Die outro geeft me echt een gevoel wat op de titel van het album slaat, iets als: "Eenzaam verlaten gestrand op een donkere, kille planeet, ver van de zon. Geen kans op redding".

Heel speciaal in ieder geval.
Door deze post word ik bang dat ze het nog verder 'ver-gayd' hebben met sampels en key's. Een beetje goede underground black band hoort gevoel ook op te kunnen roepen zonder dat alles.
'light of a dead star' heb ik eigenlijk nooit goed beluisterd omdat het mij in de oren klonk als een lege simplistische darkthrone clone maar de laatste keer dat ik 'shadows from the past' rondjes liet draaien schoot deze mij ook in het verkeerde keelgat. Toch beide nog een aanzetten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 13-04-2004 23:28 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

quote:
Door deze post word ik bang dat ze het nog verder 'ver-gayd' hebben met sampels en key's. Een beetje goede underground black band hoort gevoel ook op te kunnen roepen zonder dat alles.


Wees gerust. Die sfeer zal ook heus wel in de nummers zelf zitten, maar aangezien de productie zo slecht is heb je aardig wat tijd nodig om alles goed tot je te laten komen (wat met veel bands in dit genre zo is), en die tijd had ik vandaag even niet. Daardoor ben ik vooral die ambient stukjes gaan luisteren, aangezien die stukken makkelijker te verteren zijn.


Jullie zijn allemaal negers!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-04-2004 23:31 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

eeuuhhh nou begrijp ik je even niet. Jij vond die nieuwe toch een goede productie/sound hebben


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 13-04-2004 23:39 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Oh, ik dacht dat je het over Light of a Dead Star had.

[Dit bericht is gewijzigd door Meltdown op 13-04-2004 23:40]


Jullie zijn allemaal negers!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-04-2004 23:41 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 23:39 schreef Meltdown het volgende:
Oh, ik dacht dat je het over Light of a Dead Star had.
Hoe kunnen ze een debut nou ver-gayen


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 13-04-2004 23:46 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Je hebt gelijk.
Maar het is laat, dat verklaart een hoop.


Jullie zijn allemaal negers!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-04-2004 23:53 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Wat is 'LoaDS' een gigantisch slaap verwekkend album zeg. Eentoonige drums afentoe een aardige gitaar rifje/melodie lijntje maar verder niets. 'Nehemah in vulva infernum' springt er natuurlijk wel uit maar doet mij wel heel erg denken aan marduk's Dreams of blood and iron.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 14-04-2004 8:55 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2004 17:54 schreef Meltdown het volgende:
Hoelang is dat nieuwe album (Requiem Tenebrae) eigenlijk al uit?
Want ik hoor er net een mp3'tje van, en dat vind ik toch wel behoorlijk gaaf klinken.


kheb hier de promo liggen voor review. klinkt errug gaaf, ik hou wel van wat langzamere black!


I Find That I Am Not There...


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 14-04-2004 9:45 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Van "Shadows From the Past" vind ik alleen track 4 (Warlock) heerschen. EN HARD want die beukt als de tering, de rest is slappe hap!
[edit]
Oke, iets te voorbarig geweest (lang niet meer gehoord); track 5 is ook best goed.

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 14-04-2004 9:53]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-04-2004 9:48 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Na gister ' light from a dead star' een kans gegeven te hebben is het nu de beurt aan 'Shadows from the past'.
En ik moet zeggen dat ik de vorige keer dat ik deze cd horde niet in een goede bui geweest moet zijn. Het zal nooit een van mijn favoriete platen in het (sub) genre worden maar hij is toch een stuk fijner dan z'n voorganger. De drums lijken eindelijk ergens op, de gitaar is veel pakkender en de vocalen hebben meer afwisseling. Sommige 'sfeer' stukjes zijn wat overdone maar het klinkt toch wat fijner.
Toch mis ik wel het gevoel in de plaat en van de sfeer elementen afgezien de muziekale diepgang die ik in dit soort black metal zoek.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 14-04-2004 9:53 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2004 9:48 schreef kwelgeest het volgende:
Na gister ' light from a dead star' een kans gegeven te hebben is het nu de beurt aan 'Shadows from the past'.
En ik moet zeggen dat ik de vorige keer dat ik deze cd horde niet in een goede bui geweest moet zijn. Het zal nooit een van mijn favoriete platen in het (sub) genre worden maar hij is toch een stuk fijner dan z'n voorganger. De drums lijken eindelijk ergens op, de gitaar is veel pakkender en de vocalen hebben meer afwisseling. Sommige 'sfeer' stukjes zijn wat overdone maar het klinkt toch wat fijner.
Toch mis ik wel het gevoel in de plaat en van de sfeer elementen afgezien de muziekale diepgang die ik in dit soort black metal zoek.


Ja, ze missen idd diepgang. Beetje lege songs ook, technisch ok, maar missen duidelijk iets.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-04-2004 9:56 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2004 9:53 schreef Wolveken het volgende:
Ja, ze missen idd diepgang. Beetje lege songs ook, technisch ok, maar missen duidelijk iets.
Die/dat 'diepgang'/gevoel is op "Light of a Dead Star" opzich wel aanwezig maar ik vind de muziek gewoon laten we maar zeggen: Slecht


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 14-04-2004 9:58 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

LoaDS Heeft IMO 4 ijzersterke en 4 niet-zo-sterke c.q. gaye tracks waarvan iig die ene van "Dragon-nogwat" de kroon spant.
(Die VALSE zang!! )



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen