IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Betalen bij buitenlandse mailorders
Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 05-08-2003 16:36 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

Vaak zie ik bij buitenlandse mailorders heel leuke dingen staan, maar vaak aarzel ik om het te kopen omdat ik dan altijd het geld per post moet versturen en ik hier toch vaak tegen op zie. Ik heb net 65 euro naar oostenrijk verstuurd (napalm records) en gewoon per priority mail. Je zou het aangetekend kunnen versturen maar dat kost iets van 5 euro.

Hoe doen jullie dat? Kopen jullie wel over de grens, en zo ja hoe betaal je dan?

Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 05-08-2003 16:40 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Aangetekend versturen natuurlijk, dan is ie namelijk voor 46 euro verzekerd.

Als ik een desbetreffende land niet vertrouw, dan zorg ik ervoor dat ik een brief krijg als mijn brief is aangekomen. Mag dan wel 2 euro of zo meer kosten, maar dan weet je zeker dat ie aankomt.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2003 16:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Cash versturen en goed inpakken (bv. in CD doosje).

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-08-2003 16:41 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

betaal zoveel mogelijk met een creditcard. Ik gebruik die van mn broer voor dit soort dingen. kan bijna niet fout gaan

Bruce Banner

Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 05-08-2003 16:59 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

Ik omwikkel het briefgeld altijd met aluminium folie, dan kan je niet goed door de envelop heen het geld zien zitten. Tot nu toe altijd goed gegaan.

Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.

De Demoon
Usericon van De Demoon
Posted 05-08-2003 17:06 by De Demoon Wijzig reactieProfiel van De DemoonQuote dit bericht

Ik probeer eerst zeker te zijn dat het echt niet in Nederland te krijgen is. Bij kleine bedragen <30 euro stuur ik het gewoon per post (meerdere enveloppen in elkaar). Spullen van >30 euro koop ik gewoon niet (wel met creditcard natuurlijk)

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-08-2003 17:12 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Een credit card is het handigst. Is bij de meeste mailorders een mogelijkheid van betaling.
Ze vragen je om een kopie van de voor- en achterkant van de credit card te faxen of mailen en evt. een formulier met je handtekening. Zo gepiept.

Cash zou ik het niet zo snel doen. Vooral niet met grotere bedragen.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 05-08-2003 17:34 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 5 augustus 2003 17:12 schreef NecRobert het volgende:
Een credit card is het handigst. Is bij de meeste mailorders een mogelijkheid van betaling.

Inderdaad, creditcard is Errug makkelijk. Anders doe ik ook wel een overschrijven op buitenlandse bankrekeningen. Kost 5 euro maar is ook erg veilig en snel. Als het echt niet anders kan dan stuur ik geld per post maar da's alleen voor kleine bedragen.

Zenial

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 05-08-2003 17:35 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Ik maak het gewoon over via een bankrekening, werkt ook wel goed. Je moet alleen weten of de mailorder betrouwbaar is, en dat is soms een probleem.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-08-2003 17:40 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Dat is natuurlijk ook makkelijk, alleen is dat bij lang niet alle buitenlandse mailorders mogelijk.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 05-08-2003 17:42 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2003 16:36 schreef Aeolus het volgende:
Vaak zie ik bij buitenlandse mailorders heel leuke dingen staan, maar vaak aarzel ik om het te kopen omdat ik dan altijd het geld per post moet versturen en ik hier toch vaak tegen op zie. Ik heb net 65 euro naar oostenrijk verstuurd (napalm records) en gewoon per priority mail. Je zou het aangetekend kunnen versturen maar dat kost iets van 5 euro.

Hoe doen jullie dat? Kopen jullie wel over de grens, en zo ja hoe betaal je dan?

Ik betaal over de grens altijd via paypal

http://www.paypal.com

Kan in alle valuta's betalen, maar de ander moet wel ook een paypal account hebben, maar de meeste buitenlandse handelaren hebben dat wel

Don't touch me. I'm evil.

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-08-2003 18:16 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

vorige week een vlucht geboekt voor mijne pa en zijn vriendin naar Italië met Ryanair (zo'n 150euro heen en terug, best wel goedkoop) en een shirt van Emperor besteld bij Plastichead, beide met visa betaald.

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 05-08-2003 19:54 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2003 18:16 schreef beli mawr het volgende:
vorige week een vlucht geboekt voor mijne pa en zijn vriendin naar Italië met Ryanair (zo'n 150euro heen en terug, best wel goedkoop) en een shirt van Emperor besteld bij Plastichead, beide met visa betaald.

ryanair

120 euro van brussel naar dublin heen en terug voor 2 personen inclusief alle extra kosten

Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 05-08-2003 21:08 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2003 17:42 schreef Rammoth het volgende:
Ik betaal over de grens altijd via paypal

http://www.paypal.com

Kan in alle valuta's betalen, maar de ander moet wel ook een paypal account hebben, maar de meeste buitenlandse handelaren hebben dat wel

voor paypal heb je toch ook een creditcard nodig?

Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 05-08-2003 21:10 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2003 21:08 schreef Aeolus het volgende:

uhm... ja

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 05-08-2003 21:11 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Paypal is helaas erg vaag.

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 05-08-2003 21:15 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2003 21:11 schreef Voice Of Doom het volgende:
Paypal is helaas erg vaag.

nee hoor

totaal geen problemen mee

vooral niet via Ebay

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 05-08-2003 21:19 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Nou, ik snap er geen zak van.

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 05-08-2003 21:21 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2003 21:19 schreef Voice Of Doom het volgende:
Nou, ik snap er geen zak van.

wat snap je precies niet dan, miss dat ik het je kan uitleggen

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 05-08-2003 23:15 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 5 augustus 2003 21:08 schreef Aeolus het volgende:

Nee voor paypal heb je geen credit card nodig. Dit is trouwens al uitgebreid bediscussieerd in een ander topic over buitenlandse betalingen, misschien dat er een mod wakker kan worden en t even opzoekt.
Maar het komt er toch wel op neer dat voor buitenlandse betalingen een creditcard best wel handig is.

Zenial

Hellcommander
Usericon van Hellcommander
Posted 07-08-2003 14:19 by Hellcommander Wijzig reactieProfiel van HellcommanderQuote dit bericht

Ik bestel meestal bij Nuclear blast, en ik betaal via mijn computer inplaats van overschrijfbriefjes.

Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com