|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
http://www.blackfuel.nl/ natuurlijk! |
|
quote: Nu nog. Maar de papieren versie heb ik nog nooit onder ogen gehad, staan ook alijd naakte chicks in enzo. |
|
quote: Ja, precies, ik heb er wel wat ergens op zolder liggen, uiterst vermakelijk. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: ? Vertel. |
|
quote: Nou, een link als deze spoort niet helemaal, lijkt me. eviews:eviews&id=213" target="_blank" class="url3" rel="nofollow">http://www.blackfuel.nl/pages.php?r=:eviews:eviews&id=213 Dit is iig de recensie: Recensie: Judgement Day - 40 Minutes To Impact (New Aeon Media) (CD) Gepost door Gerco Zwiers op woensdag 19 mei 2004 Judgement Day - 40 Minutes To Impact (New Aeon Media) (CD) Nu het death metalgenre floreert als nooit tevoren, duiken er talrijke bands op die de magere mid-90´er jaren in obscuriteit hebben doorgebracht. Judgement Day is zo´n pure Nederlandse underground act die, na talloze bezettingswisselingen en jaren van stilte, ineens keihard terugslaat met een sterke plaat. ´40 Minutes To Impact´ is pas het tweede volwaardige album van deze band in hun 15-jarige bestaan (sommigen herinneren zich misschien nog de cult-demo ´Corpseflakes´ uit 1991, of het debuut ´Circumcision Of The Martyr´), waarmee Judgement Day opnieuw een gooi doet naar ´s Neerlandsch death metal eredivisie. De plaat is van begin tot eind gevuld met compromisloze old school death metal, geschoeid op de Amerikaanse leest, maar met de wortels diep in de Nederlandse traditie van Sinister, Thanatos en Centurian. Drummer Paul Beltman houdt het tempo erin met straffe (zij het ernstig getriggerde) blastbeats en double bass bombardementen. De gitaartandem Van Burkem/Klingenberg trakteert de liefhebber (waar ik mezelf toe reken) op een variatie van vloeiende melodieën, heerlijk dissonante Suffocation-harmonieën en staccato metalchops. De nummers zijn over een periode van vijf jaar geschreven. Toch klinkt deze plaat als één geheel, mede door de stijlvastheid van Judgement Day, maar ook door het coole tekstuele concept rond een apocalyptische meteorietinslag in het jaar 2012. Een naargeestig vooruitzicht voor de mensheid, maar Judgement Day ziet het glas liever halfvol en draagt het naderende einde aan als oplossing voor religieuze gekte (´A Soul So Pure´), de afgestompte grijze massa (´A Room With A View´) en oorlog, honger, corruptie en ellende in het algemeen (het onweerstaanbaar brute ´11 Minutes To Impact´). Dat ´40 Minutes To Impact´ over ruim voldoende variatie en speltechniek beschikt, houdt de schijf ook daadwerkelijk de volle 40 minuten interessant en dat is een prestatie in het brute death metalgenre. Judgement Day zal de undergroundstatus waarschijnlijk nimmer ontstijgen, maar de heren vervullen die rol met verve. Deze band verdient, zeker na het overlijden van ons aller Sinister, de aandacht van de undergroundscene en met name de programmeurs van de festivals van het betere beukwerk. 81 Website Judgement Day Terug En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Autumn: Altitude 3.8/10 Lord K: I really, really liked Autumn’s last album of cheese, mainly thanx to the fantastic vocals courtesy of crack-slut Nienke de Jong. That cunt made “My new time” quite some piece of a recording since sounding like Kosheen’s princess Sian Evans is something most chicks can only dream of. Well, she’s been replaced here by some new gal called Marjan, supposed to be “famous” for some vocals on some bullshit album by Ayreon (or however you spell that fucken shit name)… Yawn… Not only are the vocals not as awesome as they used to be (though this bitch is fine too, she’s just not anything special), the material isn’t as catchy or memorable as on their last disc. Autumn’s hardly a metal band per se, they keep in the territory of easy listening with distorted guitars. But they are doing ok on this release and it’ll stay in my collection. It’ll just not stay as long as “My new time” will. Recommended tune: “Skydancer”. 5 Kampfar: Autumn is a fine time of the year, my favorite season perhaps, but what I listen to as I write what you now read is more like snow in the middle of summer. Minus the surprise. For it’s so-called gothic metal we are dealing with here, which means I didn’t experience even the most minor of shocks whilst learning that 9 out 10 power metal bands come across as fucking brutal compared to them here fucknuts and a slut. The spermaschlampe, if you care, is on vocals, and behind the mic she does her very best to ensure that every fucking song sounds exactly like the last one. With great help from the band, might I add. Anywayz, this is gothic muzak, not metal. Fuck o… zzzzzzz. 2 The Duff: This isn’t too bad – female-fronted goth/doom metal on the light side, pop-rock with sappy love ballads that isn’t too heavy but has a nice range of synth and a gifted guitarist; vocals are quite alright, too. I would take this far over Nightwish and that abomination ex-Vader guitarist Mauser is playing for. 5 Abyss: Slightly reminiscent of Amaran (only less metal) this Dutch band manages to play female-fronted metal that doesn’t sound like five cats strangled by a string (hello Dark Moor!). A bit lacking in the “fucking metal dood!”-department, this is closer to rock at times, but it’s not too bad. 5 Seker: Gothic metal is a lot like power metal: it’s not really metal and I have a hard time believing anyone actually enjoys listening to it, but apparently it’s popular enough to sell millions upon millions of albums for soulless record labels. 2 signature |
|
The Blackout Argument: Remedies 1/10 Lord K: I just had a blackout argument with myself as for how I should destroy this cd. I came to the conclusion that the most fair way would be to hack it to pieces with Cannibal Corpse’s collective penis. Fuck off forever, you will never fuck the goat. The Blackout Argument, my fucken vagina. Die. 1 Kampfar: This shit band sounds as if unable to win an argument against anyone, that including a Siamese twin with Downs. As for the music, think an anaemic version of Killswitch Engage shorter on talent than a decapitated midget shot up on heroine. And the suckage knows as emo is of course very present. Fuck off. 1 Abyss: Lemme guess: Lifeforce Records? Bingo. And you all know what that means right? Whiny emo-screamo-nemo bullshit fucking crap. I’d like to take a drillbit to each and every person working at Lifeforce and don’t stop drilling until I can feel the cranium rupturing on both sides. I hate you all so fucking much for making me listen through your drivel for god knows how many hours with your no-good sucktastic armada of never ending shit bands. Die. 1 Seker: I wish there was a blackout right now so my computer would turn off and I wouldn’t have to listen to this. 1 Ephel Duath: Through my dog’s eyes 2.25/10 Lord K: What. The. Fuck? This album must have come right thru my cat’s ass. 2 Kampfar: I once played “A Dog’s Life” on PS2. It was a strange game, very so, but still a lot less, and then a lot more less, pretentious and fucking try hard than this here stinking Brie named “Through my dog’s eyes”. This is not an album, it is cheese glazed with canine sperm. 3 Abyss: About a dog? A concept album about a fucking dog? You’re fucking kidding me?! Fuck off. 1 Seker: No one cares about your damn dog, you pretentious piece of shit! 3 Stuck Mojo: The great revival 2.25/10 Lord K: My ass is a better revival. 1 Kampfar: Stuck Dildo performs rap metal. I don’t like rap metal, never will, but unfortunately it can not be denied that this lot possess talent and quality a plenty. The music is cheesier than a dairy, and I really hate the lyrics, but whatever they come up with, be it country something or plain ole’ metal, they do nail it pretty damn well. Only a shame this album consists of something like 3% metal then. A waste of talent. 3 Abyss: Ok, anyone who thought rap-metal would still be a viable genre in the 00’s? No one? Thought so. So how come Stuck Mojo are still going? Is there anyone who actually listens to this? To be fair, it’s not worse then metalcore. Just awful on a different level. 2 Seker: This is probably the best rap-metal album ever, but it’s still rap-metal, so it sucks. 3 [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 27-10-2009 21:52] signature |
|
Nee? signature |
|
|
|
Metalreview.com heeft verreweg de beste reviews IMO. Gasten met verstand van metal en met een meer dan behoorlijke schrijfstijl. Ook fijn dat ze voldoende ruimte nemen om een album te bespreken. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |