IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Verstandelijk gehandicapt Volgende pagina
Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 12-08-2003 11:26 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Mijn probleem heeft absoluut niks met metal te maken maar wil graag weten of anderen hier een oplossing weten.

Ik heb een zusje (24) die verstandelijk gehandicapt is ( ze is geestelijk 8 jaar)Ze woont bij mijn moeder samen met haar vriend.Deze zandzak is 36 en heeft een alcohol probleem.Hij slaat mijn zusje regelmatig.Vorige week liep ze er een gebroken neus bij op.Zelf wil ze niet bij hem weg ( hij is zo lief voor me ,hij heeft er spijt van etc.) Mijn moeder onderneemt ook helemaal niks tegen dit figuur.( iken moeder hebben geen contact meer..heb dit vandaag wel geprobeerd omdat ik me zorgen maak om mijn zusje)
Politie ed. kunnen ook niks doen zolang ze zelf geen aangifte doet.

Wie weet er iets wat ik kan doen om mijn zusje te helpen ? En ja..een knokploeg had ik zelf ook al aangedacht

Some cause happiness wherever they go , others whenever they go

Dennis
n00!!!!
Usericon van Dennis
Posted 12-08-2003 11:31 by Dennis Wijzig reactieProfiel van DennisQuote dit berichthttp://hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

willibrord

*zwaai* *zwaai* How can I bite the hand that feeds the strangers all around me

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 12-08-2003 11:32 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Neem haar een dagje mee uit, zusjes onder elkaar zonder dat je laat uitschijnen dat je op haar in wil praten.. Neem haar gewoon mee naar zo'n soort opvangtehuis/leefgemeenschap voor mishandelde vrouwen waar ze wat kan praten met hiervoor opgeleide mensen.. Zonder dat er druk is, misschien dat haar euro dan wel valt?
Het risico is dan natuurlijk wel dat ze er niets van wil weten end at je haar nooit meer ergens naartoe krijgt..
Sterkte iig

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 12-08-2003 11:34 by Miss Lucifer Wijzig reactieProfiel van Miss LuciferQuote dit bericht

Eh... maatschappelijk werkster? (sorry, ben niet al te goed in die dingen... )

It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...

Dennis
n00!!!!
Usericon van Dennis
Posted 12-08-2003 11:35 by Dennis Wijzig reactieProfiel van DennisQuote dit berichthttp://hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

quote:
Op 12 augustus 2003 11:34 schreef Miss Lucifer het volgende:
Eh... maatschappelijk werkster? (sorry, ben niet al te goed in die dingen... )

das toch een schoonmaakster of niet? :p

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 12-08-2003 11:35 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 11:32 schreef Sharteel het volgende:
Neem haar een dagje mee uit, zusjes onder elkaar zonder dat je laat uitschijnen dat je op haar in wil praten.. Neem haar gewoon mee naar zo'n soort opvangtehuis/leefgemeenschap voor mishandelde vrouwen waar ze wat kan praten met hiervoor opgeleide mensen.. Zonder dat er druk is, misschien dat haar euro dan wel valt?
Het risico is dan natuurlijk wel dat ze er niets van wil weten end at je haar nooit meer ergens naartoe krijgt..
Sterkte iig

geloof me..dat heb ik geprobeerd..maar ze mag geen contact met mij van haar vriend..als hij daar achterkomt krijgt ze nog meer klappen..

Dennis
n00!!!!
Usericon van Dennis
Posted 12-08-2003 11:37 by Dennis Wijzig reactieProfiel van DennisQuote dit berichthttp://hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

waarom gaat ze dan niet gewoon weg daar dat snap ik nou niet helemaal

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 12-08-2003 11:37 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Met dat beetje verhaal wat ik meer ken blijf ik er bij: Ben (die kerel dus) schaduwen en verlinken aan de politie of op z'n minst de belastingdienst voor z'n praktijkjes waar ie zonder baan toch bakken met geld aan overhoudt..

I'm not being rude. You're just insignificant.

Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 12-08-2003 11:37 by Miss Lucifer Wijzig reactieProfiel van Miss LuciferQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 11:35 schreef Vampie het volgende:
geloof me..dat heb ik geprobeerd..maar ze mag geen contact met mij van haar vriend..als hij daar achterkomt krijgt ze nog meer klappen..

Maar als zij dus geestelijk gezien 8 is, is die vriend niet te oud voor haar?

It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-08-2003 11:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

euhm

Politie/ kinderbescherming bellen?

Dennis
n00!!!!
Usericon van Dennis
Posted 12-08-2003 11:40 by Dennis Wijzig reactieProfiel van DennisQuote dit berichthttp://hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

politie doet alleen wat als ze zelf aangifte doet kinderbeschermin.. tja te probere

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-08-2003 11:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 11:26 schreef Vampie het volgende:
Mijn probleem heeft absoluut niks met metal te maken maar wil graag weten of anderen hier een oplossing weten.

Ik heb een zusje (24) die verstandelijk gehandicapt is ( ze is geestelijk 8 jaar)Ze woont bij mijn moeder samen met haar vriend.Deze zandzak is 36 en heeft een alcohol probleem.Hij slaat mijn zusje regelmatig.Vorige week liep ze er een gebroken neus bij op.Zelf wil ze niet bij hem weg ( hij is zo lief voor me ,hij heeft er spijt van etc.) Mijn moeder onderneemt ook helemaal niks tegen dit figuur.( iken moeder hebben geen contact meer..heb dit vandaag wel geprobeerd omdat ik me zorgen maak om mijn zusje)

Wie weet er iets wat ik kan doen om mijn zusje te helpen ? En ja..een knokploeg had ik zelf ook al aangedacht

Jezus, wat een probleem. Maar ik snp er helemaal niks van van de rechtsorde hier. Als je zusje een gebroken neus is geslagen zal ze toch verzorging an een arts moeten hebben gekregen? En die vraagt toch wat er gebeurt is? Mogelijk kan men iets verzinnen als dit eenmalig is maar als je zusje regelmatig bij die arts verschijn zal die man toch dinegen moeten gaan opvallen. Dan moet je met die arts naar de politie gaan/ Hoe kan de politie verwachten dat een verstandelijk gehandicapt meisje nu zelf aangifte gaat doen bij de politie. Daar mag toch iemand voor in de plaats komen? Moglijk mag jij dat. Ik hoop het maar. Maar die vriend moet ook zo snel mogelijk opgenomen worden voor zijn alcoholprobleem(na een grondig pak slaag).
maar goed, sterkte.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 12-08-2003 11:41]

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 12-08-2003 11:44 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Dank je Atilla ( en de rest ook) ik ga het nog een keer proberen..

linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 12-08-2003 11:52 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Is een gezinsvervangend tehuis niets voor haar? Het neemt veel stress weg bij het gezin, maar het belangrijkste is dat je zus zich ook beter zal voelen, ze kan er zelfs werken enzo en ze is daar goed beschermd,
trust me i know mijn broertje heeft hetzelfde.

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 12-08-2003 11:59 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 11:52 schreef linknl het volgende:
Is een gezinsvervangend tehuis niets voor haar? Het neemt veel stress weg bij het gezin, maar het belangrijkste is dat je zus zich ook beter zal voelen, ze kan er zelfs werken enzo en ze is daar goed beschermd,
trust me i know mijn broertje heeft hetzelfde.

Dat weet ik,maar ze kan niet gedwongen worden opgenomen.Ik heb inmiddels haar werk gebeld die weer een speciaale maatschappelijk werker zullen inschakelen.Ik hoop echt dat er een manier is om haar duidelijk te maken dat dit niet goed is.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-08-2003 12:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik weet niet hoe dat in NL geregeld is. In de VS en Polen bijv. is het iig dat als een individu gesstelijk ernstig achtergesteld is en niet in staat om voor zichzelf te zorgen dat hij/zij dan onder curatele van de staat gesteld kan worden. Zeker als er nog bijkomt dat de familie i.c. moeder en 'vriend' er niet voor kunnen/willen zorgen. Ik zou toch contact met een instelling opnemen en hun om gedegen advies vragen.

Misschien een botte vraag, maar wat voor moeder laat nou een geestelijk gehandicapt kind met een kerel van 36 een 'relatie' beginnen? En wat voor een zieke geest is die kerel dan niet?

Succes

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 12-08-2003 12:31 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 12:00 schreef Chelman het volgende:

Misschien een botte vraag, maar wat voor moeder laat nou een geestelijk gehandicapt kind met een kerel van 36 een 'relatie' beginnen? En wat voor een zieke geest is die kerel dan niet?

Succes

Mja...probleem is dat mijn moeder ook geestelijk achterloopt.Zelfde situatie als vroeger bij ons thuis..de man mag slaan.Dat wordt normaal gevonden.Ik dank God nog elke dag dat ik geestelijk gezond ben en op m'n 15e m'n spullen heb gepakt.

Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 12-08-2003 12:32 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Als ik jou was zou ik uitzoeken of er niet een manier is om voogd van je zusje te worden. Ze is dan al wel volwassen, maar omdat ze verstandelijk maar acht is zou het misschien kunnen. Ik heb zelf geen ervaring met dit soort problemen, maar dit is de enige oplossing die ik kan bedenken. Als voogd heb je namelijk zeggenschap over haar en kun je in elk geval zorgen dat ze bij die vriend weg gaat.

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 12-08-2003 12:34 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 12:32 schreef Pandora het volgende:
Als ik jou was zou ik uitzoeken of er niet een manier is om voogd van je zusje te worden. Ze is dan al wel volwassen, maar omdat ze verstandelijk maar acht is zou het misschien kunnen. Ik heb zelf geen ervaring met dit soort problemen, maar dit is de enige oplossing die ik kan bedenken. Als voogd heb je namelijk zeggenschap over haar en kun je in elk geval zorgen dat ze bij die vriend weg gaat.

ik ben er mee bezig..ik heb mijn stiefpa voor hij stierf beloofd op haar te passen..en die belofte wil ik koste wat kost nakomen.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-08-2003 12:59 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Wat een onzin dat de politie niets 'kan' doen zolang het slachtoffer zelf geen aangifte doet. Je moet ze 'gewoon' flink achter de broek aan zitten, en dit soort smoesjes niet over je kant laten gaan. Overal wordt door de overheid campagne gevoerd dat je huiselijk geweld, zinloos geweld, kindermishandeling, noem-het-maar-op, vooral wel moet aangeven. En dan zullen ze je zeker even met zo'n kutsmoes afschepen? Ha, aan mij hadden ze geen beste. Ik zou stennis schoppen op het politiebureau tot iemand me serieus nam. Niemand komt aan diegenen die me dierbaar zijn, ook al kost het me nog zoveel energie.

Touché, pussycat!

Metal
Usericon van Metal
Posted 12-08-2003 13:26 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 12:34 schreef Vampie het volgende:
ik ben er mee bezig..ik heb mijn stiefpa voor hij stierf beloofd op haar te passen..en die belofte wil ik koste wat kost nakomen.

Ik geloof dat dit wel enige tijd kan duren maar je mag niet opgeven iig enne je kan toch zelf een advokaat inschakelen om dit zo vlug mogelijk te regelen...dit zal uiteraard wat geld kosten als dit lang aansleept maar het is zeker de moeite waard hé.

After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)

Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 12-08-2003 14:13 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 11:31 schreef Dennis het volgende:
willibrord

je mag dan wel nieuw zijn, maar als je niet ergens serieus op kan reageren wil je dan alsjeblieft uit dit soort topics blijven?

Of voelde je je wel thuis bij de topictitel

@vampie: Ik blijf er nog steeds bij dat je het beste gewoon mee naar de politie kan gaan, hoe moeilijk dat ook is. Je zal vanzelf vinden dat je er goed aan hebt gedaan. Je zusje mag dan wel blij zijn met die vent, maar dat komt slechts doordat ze niet helemaal goed is. Als ze straks een leuke man heeft gevonden zal ze je eeuwig dankbaar zijn en zelfs al zal ze dat niet zijn, zolang jij maar weet dat je er goed aan hebt gedaan, jij hebt tenslotte nog het verstand voor 100% (nouja, misschien af en toe voor 90%, maar wie niet )

Don't touch me. I'm evil.

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 12-08-2003 14:25 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 14:13 schreef Rammoth het volgende:
je mag dan wel nieuw zijn, maar als je niet ergens serieus op kan reageren wil je dan alsjeblieft uit dit soort topics blijven?

@vampie: Ik blijf er nog steeds bij dat je het beste gewoon mee naar de politie kan gaan, hoe moeilijk dat ook is. Je zal vanzelf vinden dat je er goed aan hebt gedaan. Je zusje mag dan wel blij zijn met die vent, maar dat komt slechts doordat ze niet helemaal goed is. Als ze straks een leuke man heeft gevonden zal ze je eeuwig dankbaar zijn en zelfs al zal ze dat niet zijn, zolang jij maar weet dat je er goed aan hebt gedaan, jij hebt tenslotte nog het verstand voor 100% (nouja, misschien af en toe voor 90%, maar wie niet )

Thanks lief klientje..ik ben er hard mee bezig..

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 12-08-2003 14:26 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 14:13 schreef Rammoth het volgende:

Thanks lief kleintje..ik ben er hard mee bezig..

[Dit bericht is gewijzigd door Vampie op 12-08-2003 14:26]

suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 12-08-2003 14:47 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 11:26 schreef Vampie het volgende:

Kan je niet op de één of andere manier de voogdij over haar krijgen?

I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...

eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 12-08-2003 16:00 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

Over dat zelf aangifte doen, is ze daar wel instaat? Wettelijk gezien dan. Omdat ze gehandicapt is, en ze het dan mischien ontoerekenings vatbaar noemen of hoe dan ook. Want als dat zo is, misschien dat iemand anders dat moet doen of regelen(Jij?).

grrr

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com