|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Nog geen enkele topic over de RIAA hier op ZM. Voor degenen die het nog niet wisten; de RIAA is de Recording Industry Association of America. Laat dat stukje van "America" je niet misleiden want hun voetstappen zitten overal ter wereld. Deze "vereniging" behartigt de balangen van hun labels voor wat betreft inkomen (en dus het gedoe met copieren van CD's, MP3's, webcasten en grootschalige CD-piraterij). Ze zorgen ook met hun miljoenen $$$ dat de radio staions wereldwijd over het algemeen alleen 1 bepaalde soort grijze-massa-snel-vergankelijk snel-consumeerbare muziek afspeelt en de introductie niet-afspeelbare zilveren schijfjes vanwege copy-protection. Als je in de "labels" sectie kijkt zie je o.a. ook staan: Metal Blade, Relapse en Release Recs., ATCO (o.a. Pantera), EPIC (Maiden) en Roadrunner. Ik vroeg mij af of mensen hier een bepaalde mening en eigen standpunt over de RIAA hebben (en dus over de voor ons relevante labels). Ikzelf vind dat de pop-gedeelte van RIAA (waar het GROTE geld zit) het voor het zeggen heeft. Zij bepalen de werkwijze en "policy" voor de rest. Ik vind het jammer dat ze niet willen inzien dat verspreiding van muziek via het internet niet meer te stuiten is en dat er ook groot geld mee te verdienen valt mits ze er op inspelen. Genoeg marktstudies concluderen dat mensen graag willen betalen voor enkele tracks i.p.v overprijsde albums voor 2 tracks die ze willen. Ook veel muziekanten zijn VOOR verspreiding via het internet en sommigen zelf voor GRATIS verspreiding, al zijn ze wel een minderheid. De middelen die de RIAA hanteert om de verspreiding tegen te gaan vind ik nog het meest laakbaar. Lobbyen voor draconische, consument-onvriendelijke wetten o.a. Ikzelf ben geen voorstander van gratis verspreiding maar op deze manier heb ik wel VEEEEL nieuw en geweldig muziek ontdekt en daar ga ik geen nee tegen zeggen. Wel koop ik de meeste albums die ik gaaf vind. Ik zal voortaan ook hard nadenken over een album kopen van een label dat deel uitmaakt van de RIAA. Alle albums op mijn lange-termijn-must-buy lijst van deze gasten zijn helemaal omlaag geschoven. |
|
heb er weinig mee te maken en dat wil ik graag zo houden Je moeder. |
|
De werkwijze van de RIAA is zeker iets om twijfel te trekken. Want het zo proberen om je computer te laten crashen is niet echt iets om mensen achter je te krijgen. De RIAA is ook star voor de feiten die er liggen. De eeuwen oude voorbeeld: de overprijsde cdees en media. Als ik een studiocd wil kopen van Pain of Salvation en de prijs is 34 euro. Dan kan je verwachten dat ik er niet warm voor loop. Verder, de manier van overtuigen doet mij ook niets als ze niet met nieuwe bewijsbare argumenten komen. Ze zijn star en arrogant. |
|
Ja ze jagen wel de mensen tegen zich in het harnas. (zinsopbouw?) this user is dead |
|
Er hangt ergens ook een petitie rond tegen de RIAA. Die zou eigenlijk hier gepost moeten worden. Ik vind het jammer van metal blade... Roadrunner records zuigt zowieso, daar koop ik toch nooit wat. |
|
quote:Wat dat betreft is de RIAA echt een kindje van de Amerikaanse maatschappij, niet te geloven. Ze trekken continue keihard hun grote mond open over tegenvallende resultaten, afnemende verkopen en dergelijken, maar 'vergeten' daarbij even te melden dat de economie er momenteel niet bepaald naar is om veel luxe goederen aan te schaffen en, veel belangrijker, dat ze de afgelopen twee jaar slechts 25% in hun marketing geinvesteerd hebben van wat ze in de jaren daar voor geinvesteerd hebben. Dan mogen ze blij zijn met die paar procent minder verkopen. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Ik vind de manieren die ze handteren om het downloaden te stoppen/onaantrekkelijker te maken op zijn zachtst gezegd kinderachtig. Ze komen zelfs wanhopig over. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
quote: En niet te vergeten de auteursrechten die je al betaald voor een lege cdr. En als ze de prijzen naar beneden doen (dus zelf minder geld in hun zak stoppen, want de artiesten zelf krijgen maar een schijntje), wordt er ook minder gekopieerd. Bazzio Attacks!!! |
|
Heel erg jammer dat "metal" labels zich hier ook mee inlaten! Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
quote:Oh ja, that reminds me inderdaad. Ik heb laatst 6 CDs van Maiden gekocht, die ik vroeger ook op cassette had (en volgens mij nog steeds ergens heb). Hoewel ze 'slechts' 9 euro per stuk waren heb ik toch weer 6 keer betaald voor het recht om naar Maiden te luisteren, terwijl ik dat al 6 keer gedaan had. Als ze dat principe zo nodig willen handhaven zou dat korting op CDs betekenen als je je oude cassettes of LPs inlevert! I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote:Ja maar dan komen ze natuurlijk weer met kwaliteit geblaat. Maar idd het klopt voor geen meter. |
|
quote: Dat heeft voor zover ik weet weinig met de RIAA te maken dat is namelijk een foefje die in Nederland door de BUMA/STEMRA is geintroduceerd. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Zijn BUMA/STEMRA niet via de IFPI toch RIAA's schoothondje voor NL? |
|
Dat zou kunnen maar voor zover ik het weet worden er geen rechten in de VS over lege cd's geheven (ik weet het niet zeker). Ik weet in ieder geval dat in een aantal landen dit zeker niet het geval is. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Het is gewoon tijd dat de RIAA inziet dat met de komst van de snelle internetverbinding de verspreiding van muziek een andere vorm aangenomen heeft. De tijd dat mensen grof geld (80% van de consumentenprijs van een CD meen ik) betaalden voor de promotie van muzikaal weinig interessante acts is voorbij; mensen willen de band betalen, mensen willen de CD betalen, mensen willen eventueel nog voor de distributie betalen, maar daar houdt het mee op. Simpel gezegd: laat de hele markt rond 'sterren' als Britney Spears en NSync verdwijnen, investeer in echte artiesten en gebruik de populaire fileshare mogelijkheden om de promotie zichzelf te laten regelen. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
het zuigt wel allemaal brokken, maar dat is de typische werkwijze in een kapitalistische maatschappij. Dus d'er is toch niks aan te doen. k ga het mij niet aantrekken. |
|
quote: GRrr zou best kunnen dankzij die lijers heb ik geen radio meer op mn kantoor (kost geld..) eigenlijk moet je zelfs bij een bedrijf nog voor boxen op de pc betalen, maar gezien dat grijs gebied is durven ze dat hier nog net aan. (alsof de buma/stemra kantoren gaat binnenvallen, volgens mij zitten ze alleen op hun luie reet geld te innen en doen ze er verder niets aan...) Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: De RIAA zuigt idd brokken. Maar dat is geen gevolg van een kapitalistische maatschappij. Het is een gevolg van het feit dat die gasten zeer slecht op de hoogte van de markt zijn en weinig flexibel zijn t.o.v. vernaderende marktomstandigheden. Op termijn zullen ze of op hun bek gaan of meegaan met de nieuwe ontwikkelingen. Dat is de corrigerende van de markt. En natuurlijk als het je dan nog steeds niet bevalt kan je natuurlijk altijd een eigen label/distro beginnen. Alleen als iedereen bij ZM een label zou beginnen dan vrees ik dat de muziekaanbod nog eentoninger zal worden... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
FireFox, kan jij werken met radio op kantoor? Ik moet er niet aan denken (gelukkig hebben we het ook niet). quote: Klopt inderdaad, die mensen lopen gewoon jaren achter en denken met ouderwetse pressiemiddelen (rechtszaken e.d.) mensen hun wil op te leggen en gewoon (te) fors te laten betalen voor geluidsdragers. Van de manier waarop Internet werkt snappen ze nog weinig, daarvoor is het veel te flexibel en dynamisch (in de zin van dat er altijd weer nieuwe technieken ontstaan om muziek te distribueren). Overigens zie je bij grote platenmaatschappijen al veranderingen om toch omzet te genereren; een artiest wordt steeds meer en meer gemarket. Een concert wordt nu 'beleving', een totaalproduct, in plaats van slechts een concert. Dus meer shirts, meer agenda's, meer pennen etc. die producten bestaan ook al een tijd maar het worden er nu MEER. Meer TV-programma's, DVD's, (Dimmu Borgir-snoepjes en ondergoed!!), sleutelhangers, wekkerradio's, servies, beddegoed, bier, wasmiddel, koffiefilters.... |
|
Met meer bier is natuurlijk niks mis Maar is het echt waar dat de BUMA geld heft op boxen, geloof het niet (ze hebben volgens mij ook geen poot om op te staan als je het tot een rechtzaak laat aankomen). |
|
Ik download af en toe muziek, ja. Als de muziek goed is, haal ik de cd wel en dat doet bijna iedereen in mijn kennissenkring. Op die manier is internet juist goed: de reclame is al gemaakt en ik betaal ervoor. Als de RIAA en schoothondje BUMA/Stemra dat nou eens inzagen, was er niks aan de hand. Tot die tijd moeten ze gewoon opzouten met hun geklets. Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
Ooypunk zegt inderdaad wat iedereen hier bijna doet. Dankzij MP3 is mijn muziekcollectie op cd tig keer harder gegroeid dan wanneer mp3 niet zou bestaan (of iets dergelijks) Er zijn genoeg bands en labels die dat ook inzien, maar helaas zijn er stichtingen als RIAA en Buma die dat nog niet doorhebben. Overigens kijken die helemaal niet naar de wat alternatieve muziekstromingen ze kijken alleen naar mainstream muziek waar de dollar de toon regeert. |
|
quote: nee, het was eigenlijk een stereotoren die ik op mn pc had aangesloten zodat ik via dat ding geluid had (mooie grote boxen) Maar omdat er dus een radio inzat moest hij weg (ook al stond dat ding nooit aan) Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Tuurlijk. downloaden is niet erg a. er komen zeer veel releases uit. b. het merendeel is veel te duur door de genoemde organisaties. Ik koop heel veel cd's origineel(vooral van kleine labels) en de rest die ik wil horen zal ik via mp3 moeten tracten te beluisteren. Als de cd's goedkoperworden koop ik veel meer. Overigens zou ik al iets meer vrede hebben met hoge cd-prijzen als het grootste deel van de winst naar de band zelf ging. Maar dat is ook niet het geval. |
|
quote: Inderdaad, en daarom zijn ze nog zo erg tegen het internet. De top-40 luisteraars die zoeken meestal toch niet het hele album van een artiest. Ze willen vooral de hits hebben. En als je dan gaat downloaden (Wat bij dit soort muziek heel makkelijk gaat, bij alternatievere muziek moet je nogal eens zoeken, de hele top 40 heb je binnen 10 minuten binnen op kazaa) dan kan je zelf een compilatie cd van je beste hits maken. Ik ken naast de metalheads die ik ken eigenlijk niemand die originele cd's koopt. Volgens mij heeft het er ook nog mee te maken dat gewoon heel veel mensen die zich niet echt bezig houden met 1 genre, en zich daar in gaan verdiepen, gewoonweg niet zoveel om muziek geven. Ik koop ook alleen maar de albums die ik echt geweldig vind, als er nou geen tot weinig albums zijn die je geniaal vind dan koop je dus ook niet veel. Als het alleen om de metal of een vergelijkbaar genre zou gaan, dan weet ik zeker dat de RIAA en dergelijke zich ook allang gingen richten op promotie via internet. Maar aangezien de mainstream veel belangrijker voor ze is, en het in dat "genre" gewoon heel anders er aan toegaat, zijn ze nog steeds zo erg anti-internet. En de mensen die toch wel cd's kopen die kopen ze desnoods wel voor veel geld. De mensen die toch niet zoveel om muziek geven zouden het ook niet kopen als het maar 10 euro per cd zou zijn. Dit is dus nu met dat internetgebeuren de enige manier waarop zij nog geld kunnen vangen. Dat metallabels zich inlaten met de RIAA vind ik dan wel weer zeer jammer. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |